Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
GATUNKI SADOWNICZE: Borówka wysoka - agrotechnika

Zakładanie plantacji borówki amerykanskiej oraz malin

lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50766
20.10.2017 20:47
lucy206
Witam serdecznie Posiadam
 ziemię i planuję założyć plantację borówki amerykańskiej oraz malin. Wykonałem przez stacje Chemiczno Rolnicza badanie gleby wstawiam zdjęcie ziemia została podzielona na 4 próbki. Czy mógłby mi ktoś doradzić Gdzie najlepiej posadzić borówkę A gdzie malinę? Oraz jak jeszcze mam przygotować tą ziemię pod uprawę
Ten post 20.10.2017 21:21 edytował lucy206. Powód edycji: Błąd w pisowni.
cytuj
viter
dołączył: 11.05.2007 15:25 wiadomości: 35
#50767
20.10.2017 21:18
viter

Stary przeciez nikt ci tutaj nic nie powie zebys im przypadkiem konkurencji nie zrobil.

Daj teraz obornik. zasadz .. pozniej w okolicy grudnia daj wapno w kwietniu hydrokompleks w maju popraw azotem a pozniej standardowo wiosna hydro maj azot i musi zapierdalac jak tralala a niedobory zniwelujesz w czasie 2 lat.pisze to pod maline bo borowka potrzebuje kwasnej gleby czyli masz OK.

Ten post 20.10.2017 21:20 edytował viter. Powód edycji: litera.
cytuj
viter
dołączył: 11.05.2007 15:25 wiadomości: 35
#50768
20.10.2017 21:24
viter

Borowka sadz sobie gdzie chcesz bo masz kwasowosc idealna tylko na wiosne daj hydro i azot i musi zapierdalac...a z malina j/w

cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50769
20.10.2017 21:34
lucy206

Witam ale to mam zmieszać torf z ziemią 1 do 1 czy nie muszę?Bo kwaśność  jest ok

cytuj
viter
dołączył: 11.05.2007 15:25 wiadomości: 35
#50770
20.10.2017 21:38
viter

Po huj masz mieszać i generowac koszty jak kwasowosc masz dobra.torf mieszasz z ziemia zeby zmiejszyc kwasowosc gleby a w twoim przypadku w/g analizy jest oki.Rusz troche kiepełą bo chyba nie nosisz jej dla ozdoby

cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50771
20.10.2017 21:43
lucy206

Spoko rozumie Tylko się tak zastanawiam czy nie mało tych minerałów do borówki przy sadzeniu. Czy mogę użyć nawozu do borówki gdy będę sadził bo wyczytałem że tak. Jakie jest wasze zdanie

cytuj
viter
dołączył: 11.05.2007 15:25 wiadomości: 35
#50772
20.10.2017 22:00
viter

Borówka chwast jak porzeczka musi rosnac.....stary ja ty tak zaczynasz ksiazowo do tematu podchodzic to ty w zyciu nic nie za sadzisz .....I teraz posłuchaj uważnie starego praktyka.Kiedys ludzie robili przedplon.. sadzili.. dawali tylko obornik i wszystko zapierdalalo ja trzeba i kurwa drzewa byly po 30 lat w dobrym owocowaniu.Teraz sie kurwa moda zrobila na biosymulatory sterydy huje moje aspiryny trele morele i tak napierdalaja te drzewa tymi nowinkami technicznymi ze drzewo 12 lat nie wytrzyma bo kurwa jeden przyglup lepszy od drugiego.Nawiazujac do tematu...sadz i obsewuj..podloze masz dobre tylko zastosuj sie co ci wczesniej pisalem

cytuj
viter
dołączył: 11.05.2007 15:25 wiadomości: 35
#50773
20.10.2017 22:09
viter

A najlepiej to REVERSA sie zapytaj "ciągu wstecznego" bo on od biosymulatorow  to expert w dziedzinie cyberstymulacji jest .

cytuj
wania1234
dołączył: 17.08.2008 19:05 wiadomości: 356
#50774
20.10.2017 22:20
wania1234

wywalcie kolesia z forum najlepiej, doradza w czyms o czym nie ma pojecia, borowka to zaden chwast, nie porownuj nawet do porzeczki, nie tak latwo zeby dobrze rosla w naszym kraju, najlepsza dla borowki bedzie dzialka z PH 4,3 , nie jest zle ale jeszcze troche przydlao by sie zbic, ale to ziemia lekka, zapewne z bardzo mala ilosci materii organicznej, borowka bedzie slabo rosla, gleba nie bedzie trzymala wilgoci, torf i tak musisz dac jezeli chcesz zeby borowka dobrze rosla, zrob bruzdy, daj torf(2-3 tiry na 1ha) i zmieszaj z  gleba, dzlaka odchwaszczona? chwasty to duzy problem w borowce, no i na koniec jak zawsze wiesz kolego jak wielkie sa nasadzenia borowki, zreszta maliny podobnie, czemu chcesz sie w taki biznes pchac?

cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50775
20.10.2017 22:22
lucy206

OK dzięki wielkie kolego. 

Ten post 20.10.2017 22:23 edytował lucy206. Powód edycji: Błąd w pisowni.
cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50776
20.10.2017 22:27
lucy206

Witaj w ten biznes Chciałbym się zabrać Ponieważ posiadam pole obok domu I nie mam zielonego pojęcia co z nim zrobić do zbioru ludzi bym miał bez problemu oraz w mojej miejscowości jest fabryka z mrożonkami oraz posiadam skup owoców oraz swój wkład

cytuj
viter
dołączył: 11.05.2007 15:25 wiadomości: 35
#50777
20.10.2017 22:28
viter

No to ci odpowiedział fachowiec w ostatnim zdaniu na wszystko........najlepiej niech ci każe jeszcze z chorwacji czerwona ziemie przywiesc pod nowe nasadzenia fachowiec kurwa od borowki sie znalazł.Ciekawe myster wania czy ty tak kurwa miales wszystko przygotowane pod uprawe.....wpierdoliles w glebe i patrzyles jak rosnie a pozniej  czytales literture expercie od borowki

Ten post 20.10.2017 22:32 edytował viter. Powód edycji: literowka.
cytuj
viter
dołączył: 11.05.2007 15:25 wiadomości: 35
#50778
20.10.2017 22:44
viter

wania i nie obrazaj Panow porzeczkowcow bo to tez chwast.a jak chcesz bardziej inteligent. podejsc do materii to herbate zacznij uprawiac  w PL klimacie bo to jest  sztuka.. a nie pierdolisz o borowce-chwascie..ze to wielkiej filozofi potrzebuje.ty kurwa intelygeniec za 2 zl.I przestan z niechecać chlopaka jak chce niech sadzi...powinienes mu pomoc jak masz praktyke...Bo ty myslisz ze jak żółw 150lat bedziesz zyl

Ten post 21.10.2017 00:54 edytował viter. Powód edycji: literowka.
cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50782
21.10.2017 07:06
lucy206

Dlatego potrzebuję porady od osoby kto już posiada jakieś doświadczenie badz miał styczność.Więc dalej czekam na jakieś odpowiedzi Pozdrawiam

cytuj
borowka13
dołączył: 20.01.2011 10:00 wiadomości: 108
#50783
21.10.2017 09:13
borowka13

Viter,czy jak tam się zwiesz jak masz tak charakter pisowni to nie pisz, weź przeczytaj tę swoje wypociny wcześniejsze i się zastanów co ty piszesz,jeśli nie umiesz wyartykulowac swjej niby wiedzy to najlepiej wstawiać przecinki,a na koniec żeby coś pisać to najlepiej coś wiedziec

cytuj
borowka13
dołączył: 20.01.2011 10:00 wiadomości: 108
#50789
21.10.2017 16:23
borowka13

Znam takich co się na wszystkim znaja, jakim jestem ekspertem to jestem tobie przez małe t nic do tego, zatrwaza mnie tylko twój jezyk, ,a ty chyba jesteś takim ekspertem ale spod GS w niedzielę na sumie,

cytuj
jacenty82
dołączył: 04.03.2015 21:49 wiadomości: 336
#50790
21.10.2017 17:56
jacenty82
viter, 2017-10-20 22:00, napisał:

Borówka chwast jak porzeczka musi rosnac.....

Skoro rośnie jak chwast to posadź na hektarze ugoru z 10 sztuk, poczekaj z 5 lat i będzie tego mnóstwo, będziesz rwał i doił kasę. Przekuj swoje mądrości na dobre wyniki.

cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50791
21.10.2017 18:06
lucy206

Witam ponwnie wypowie się ktoś jeszcze na temat mojego pytania?

cytuj
tomaszw
dołączył: 12.08.2008 09:05 wiadomości: 548
#50794
21.10.2017 18:33
tomaszw
lucy206, 2017-10-20 20:47, napisał:
Witam serdecznie Posiadam
 ziemię i planuję założyć plantację borówki amerykańskiej oraz malin. Wykonałem przez stacje Chemiczno Rolnicza badanie gleby wstawiam zdjęcie ziemia została podzielona na 4 próbki. Czy mógłby mi ktoś doradzić Gdzie najlepiej posadzić borówkę A gdzie malinę? Oraz jak jeszcze mam przygotować tą ziemię pod uprawę

To jest pustynia, na tej glebie pewnie juz nawet szczaw nie chce rosnąć. Pod borówkę potrzebujesz 2-3 auta trociny, 2 torfu i najlepiej 1-2 auta kompostu, ewentualnie pryzmowanego obornika, 10-12 ton gipsu,  200-300 kompleksu. Orka, rozsiewasz gips, uprawiasz agregatem/glebogryzarką, rozorujesz rzędy, sypiesz mieszankę torfu/trocin/kompostu, przejeżdżasz glebogryzarką, sadzisz, po dwóch miesiącach dajesz kompleks. 

cytuj
jacenty82
dołączył: 04.03.2015 21:49 wiadomości: 336
#50796
21.10.2017 18:44
jacenty82

Żeby coś powiedzieć to trzeba poczuć to miejsce,  ukształtowaie terenu, otoczenie, co jest pod warstwą orną.

Na wynikach badań gleby nie znam się, ph niskie, wyniki masz w mg/100g, zwykle jest to w mg/l, zresztą wyniki badań będą różniły się od siebie w zleżności gdzie się je robi, tak więc albo badać ja najlepiej albo podchodzić do tego z przymrużeniem oka.

cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50800
21.10.2017 19:51
lucy206

Więc nic nie wiadomo

cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50804
21.10.2017 20:52
lucy206

To co byście mi radzili?Powiedzmy że pole jest wasze chcecie założyc plantacje więc każdy jak indywidualnie napisze od czego by zaczał?

cytuj
Heavy
dołączył: 16.11.2007 13:20 wiadomości: 331
#50806
21.10.2017 21:45
Heavy

A może cos przeczytaj o uprawie. Tyle jest książek i opracowań, nawet filmy na ytube!!!

cytuj
lucy206
dołączył: 20.09.2017 12:03 wiadomości: 23
#50807
21.10.2017 22:00
lucy206

Kurde czytałem , ogladałem ale wszedzie pisze co innego prawie.Ok powiedzmy ze gleba moja kwaśna wedłóg badan ale ja tylko zapytałem na którym PH najlepiej posadzić

cytuj
tosia
dołączył: 04.11.2007 21:24 wiadomości: 83
#50842
23.10.2017 09:25
tosia

Jeżeli pytasz tylko, na którym pH najlepiej sadzić, to odpowiedź jest prosta - na 4,3.

cytuj
wania1234
dołączył: 17.08.2008 19:05 wiadomości: 356
#50853
23.10.2017 13:04
wania1234

jezeli nie masz zielonego pojecia co zrobic z polem, o borowce zreszta tez nie masz, obok masz mroznie, to poszukaj czegos co kupi od ciebie ta mroznia, wisnie pod kombajn/otrzasarke, truskawki

cytuj
jacenty82
dołączył: 04.03.2015 21:49 wiadomości: 336
#50856
23.10.2017 16:45
jacenty82
lucy206, 2017-10-21 20:52, napisał:

To co byście mi radzili?Powiedzmy że pole jest wasze chcecie założyc plantacje więc każdy jak indywidualnie napisze od czego by zaczał?

Na tej kwaterze z wyższym ph dać siarkę.

Opcja średnia/poniżej średniej:

Zamówić trociny, ok.400mp na ha, wykopać studnię, zrobić plan kwater na podstawie studni, pompy w studni, obliczyć ile wejdzie sadzonek, zamówić w porządnej szkółce, wytyczyć rzędy, rozprowadzić magistralę do nawadniania, zamówić torf 1 samochód na 1 ha, rozsypać trociny 200-300mp, wymieszać z glebą, jeżeli jest potrzeba przejechać głęboszem, rozsypać torf,wymieszć go, rozłożyć linie kroplujące, sadzonki sprowadzić przed zimą, przetrzymać przez zimę najlepiej w chłodni, sadzić, nawadniać, nawozić. Po posadzeniu ręcznie obsypać trociną 100-200mp wzdłuż rzędów.  Na jesieni znowu wyściłkować 100-200mp trociny/kory.

Ten post 23.10.2017 16:46 edytował jacenty82. Powód edycji: liter.
cytuj
Heavy
dołączył: 16.11.2007 13:20 wiadomości: 331
#50862
23.10.2017 22:21
Heavy
jacenty82, 2017-10-23 16:45, napisał:
lucy206, 2017-10-21 20:52, napisał:

To co byście mi radzili?Powiedzmy że pole jest wasze chcecie założyc plantacje więc każdy jak indywidualnie napisze od czego by zaczał?

Na tej kwaterze z wyższym ph dać siarkę.

Opcja średnia/poniżej średniej:

Zamówić trociny, ok.400mp na ha, wykopać studnię, zrobić plan kwater na podstawie studni, pompy w studni, obliczyć ile wejdzie sadzonek, zamówić w porządnej szkółce, wytyczyć rzędy, rozprowadzić magistralę do nawadniania, zamówić torf 1 samochód na 1 ha, rozsypać trociny 200-300mp, wymieszać z glebą, jeżeli jest potrzeba przejechać głęboszem, rozsypać torf,wymieszć go, rozłożyć linie kroplujące, sadzonki sprowadzić przed zimą, przetrzymać przez zimę najlepiej w chłodni, sadzić, nawadniać, nawozić. Po posadzeniu ręcznie obsypać trociną 100-200mp wzdłuż rzędów.  Na jesieni znowu wyściłkować 100-200mp trociny/kory.

Brawo Jacenty82!!!!!!!!!!!!!! Dodał bym jeszcz kilka elementów co do sprzedaży gotowego produktu, ale o tym nikt nie myśli zakładając plantację!!!! A to wielki błąd!!!!!

cytuj
B1_Yara_Lublin
B2_Msort
B3_TSW2018
2017_Soldrip
B4
B3
B7_King_Roat

OStatnio na forum