Mam pytanie do posiadaczy Boomera z rocznika 2021 lub młodsze z nowym silnikiem 1,9 stage V, jak czesto wypala się Wam DPF? W moim średnio co 10-20mth, mam wrażenie że to za często.
Mam pytanie do posiadaczy Boomera z rocznika 2021 lub młodsze z nowym silnikiem 1,9 stage V, jak czesto wypala się Wam DPF? W moim średnio co 10-20mth, mam wrażenie że to za często.
Silnik kohler 2,5dm³ obecnie 110h i jeszcze się nie wypalał.
Silnik iveco 3,4dm³ przeciętnie co 10h wypalanie. Tu trochę mf przegiął.
Rady serwisu - po gwarancji wyrzucić dpf, nowa mapa na 90km i niższe spalanie z automatu
Mam dpf w samochodzie i jest bezobsługowy. Miałem nadzieję że i w ciągniku będzie podobnie, nie lubię poprawiać fabryki, usunięcie dpf-a to wg mnie ostateczność. Szukam opinii innych użytkowników boomera. Mój przypadek jest o tyle dziwny że pierwsze wypalanie było po ok 50 godzinach a teraz częstotliwość wzrosła.
A w ciągniku nie jest bezobsługowy?
Chyba jest. Pracujesz, wypala się i po temacie.
Jedynie starać się nie gasić podczas wypalania
kamczat, 2023-06-23 21:45, napisał:
A w ciągniku nie jest bezobsługowy?
Chyba jest. Pracujesz, wypala się i po temacie.
Jedynie starać się nie gasić podczas wypalania
Masz rację, chodzi mi tylko o częstotliwość, jeśli wypala się zbyt często to ryzykujesz rozrzedzenie oleju silnikowego paliwem a tym samym pogorszenia właściwości smarnych co może nawet prowadzić do zatarcia silnika. Ehh ekologia;)
Też to przedostające paliwo mnie nurtuje, ale ponoć przy właściwym wypalaniu do tego nie dochodzi. Najgorsze jest przerwanie procesu.
A na marginesie np MF ma okres między serwisowy 500h. To jest paranoja podobnie jak 30tys km w aucie
belushi, 2023-06-23 21:41, napisał:
Mam dpf w samochodzie i jest bezobsługowy. Miałem nadzieję że i w ciągniku będzie podobnie, nie lubię poprawiać fabryki, usunięcie dpf-a to wg mnie ostateczność. Szukam opinii innych użytkowników boomera. Mój przypadek jest o tyle dziwny że pierwsze wypalanie było po ok 50 godzinach a teraz częstotliwość wzrosła.
W samochodzie wypala się tak mniej więcej co 600 km Jadąc z prędkością 60 km na godzinę to będzie to co 10godzin ,czyli w ciągniku co 50 to według mnie nie jest za często,a w instrukcji nic na ten temat nie ma informacji
cichon40, 2023-06-24 12:25, napisał:
belushi, 2023-06-23 21:41, napisał:
Mam dpf w samochodzie i jest bezobsługowy. Miałem nadzieję że i w ciągniku będzie podobnie, nie lubię poprawiać fabryki, usunięcie dpf-a to wg mnie ostateczność. Szukam opinii innych użytkowników boomera. Mój przypadek jest o tyle dziwny że pierwsze wypalanie było po ok 50 godzinach a teraz częstotliwość wzrosła.
W samochodzie wypala się tak mniej więcej co 600 km Jadąc z prędkością 60 km na godzinę to będzie to co 10godzin ,czyli w ciągniku co 50 to według mnie nie jest za często,a w instrukcji nic na ten temat nie ma informacji
W instrukcji nie ma informacji na ten temat, co ciekawe pierwsze wypalanie było po ok. 50 godzinach, a z czasem coraz częściej, na amerykańskich forach piszą że powinno być ok 50 godzin (tam jeździ sporo tych ciągników).
Podstawowe pytanie to w jakim zakresie obrotów pracujesz. Jeśli większość prac w granicy 1000 obr/min to bardzo szybko go zamulisz. Wystarczy zwiększyć obroty o jedyne 200 i czas pomiędzy wypalaniami znacząco się zwiększa.
Akurat w mf mam zegar pokazujący zapełnianie procentowe filtra. Wiosną zabiegi robiłem na 1000 obr, szybko był pełen. Teraz potrzebuję więcej wiatru i zabiegi robię na około 1250 obrotów silnika.
Wydaje mi się że czas nawet dwukrotnie się wydłużył. .
Wczoraj sprawdzałem to jest około 4% na 1h pracy
co ile mth powinno sie wypalac DPF w Ursus C-330 ?
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl