Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
EKONOMIKA SADOWNICTWA: pozostałe tematy ekonomiczne

Korea Płd - ceny jabłek

SlawekS
dołączył: 30.12.2006 12:22 wiadomości: 298
#50971
29.10.2017 07:50
SlawekS

Może kogoś zainteresuje jak wygląda detaliczny rynek jabłek w Koreii Południowej.

W przeciętnym supermarkecie w przeciętnym mieście stoisko z jabłkami ginie wśród przeróżnych owoców morza. Gdy już je znajdziemy, to wybór mamy niewielki - w tym przypadku pomiędzy Fuji a Envy.

Jednostką miary jest sztuka a nie kilogram jak u nas. A ceny wyglądają następująco:

Fuji luzem - 25,57zł za 5 sztuk

Fuji w plastikowym pudełku pakowane po 6 sztuk - 34,95zł

Fuji w plastikowym pudełku pakowane po 3 sztuki - 16,12zł (o dziwo wychodzi taniej niż przy 6 sztukach, ale kaliber wydaje się trochę mniejszy a i jakość dużo gorsza o czym później)

Envy w foliowych torebkach pakowane po 6 sztuk - 22,59zł (niby najtaniej za sztukę, ale kaliber dużo mniejszy niż w przypadku Fuji)

cytuj
SlawekS
dołączył: 30.12.2006 12:22 wiadomości: 298
#50972
29.10.2017 08:09
SlawekS

Jakość przy tych cenach jest różna, zależna od partii. Nie problem znaleźć uszkodzenia mechaniczne powstałem przy zbiorze czy też w wyniku żerowania szkodników. Fuji pakowana po 3 sztuki miałą wyraźnie objawy chorób przechowalniczych.

Popularne jest także sprzedawanie jabłek na przydrożnym samochodowym straganie. Bus lub nawet ciężarówka parkowana jest na skrzyżowaniu ruchliwej drogi, często na chodniku i nikt nie widzi w tym problemu. Plandeka unoszona jest do góry i pełni rolę plakatu zachęcającego do kupna. Cała przestrzeń ładunkowa to jabłka ułożone luzem w równiutką pryzmę. Widok w przypadku ciężarówki o długości kilku metrów robi wrażenie. A same jabłka czekają przed samochodem zapakowane w foliowych workach po około 5kg i gotowe do szybkiego handlu.

Czy to potencjalny rynek dla nas?

Transport morski w przypadku najszybszego połączenia Busan-Hamburg to conajmniej 4 tygodnie na wodzie. Doliczając rozładunek i załadunek w porcie, logistykę z Hamburga i w Koreii - robi się około 6 tygodni. 

Mamy bardzo ujemne saldo w handlu zagranicznym. Kupujemy tam sporo maszyn i elektroniki. Argumenty na otwarcie dla nas rynku by się znalazły, ale czy warto...

Ten post 29.10.2017 08:11 edytował SlawekS. Powód edycji: lit.
cytuj
B1_Yara_Kielce
B2_Msort
B3_TSW2018
2017_Soldrip
B4
B3
B7_King_Roat

OStatnio na forum