Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
TSW_2020
CIĄGNIKI SADOWNICZE: Ursus

wspomaganie do ursusa 3512 z osobowego samochodu

mariusz321
dołączył: 11.02.2013 11:15 wiadomości: 113
#7666
02.04.2015 22:03
mariusz321

Witam montował ktos wspomaganie do 3512 z osobowego samochodu ? Jak sie za to zabrac macie jakies fotki ?

cytuj
sadowniki1990
dołączył: 17.01.2015 20:14 wiadomości: 12
#7688
03.04.2015 07:44
sadowniki1990

<p>Jeżeli już nie od osobowego tylko od busa i tylko jeżeli całość komplet masz za symboliczne pieniądze 100,200 zł inaczej nie ma to sensu bo się nie opłaca. Po prostu stare jest i trzeba dużo kompinowac nowe to nowe i wszystko pasuje.

cytuj
konto usunięte
#7698
03.04.2015 08:59

Chcesz mieć kłopoty, kup wspomaganie za 200 złotych. Pracowałem kiedyś C 330 ze wspomaganiem od samochodu, od busa. Nigdy więcej takiego dziadostwa, to się w żadnym wypadku nie nadaje do ciągników.

cytuj
cycek
dołączył: 19.06.2011 19:00 wiadomości: 345
#7707
03.04.2015 11:02
cycek

Ostatnio czytałem na agrofoto duzo na temat wspomagania masz. 

Ps.  ma ktos z was elektryczne ze slomczyna do c 330/ 328.?  Czy lepsze hydrauliczne? 

cytuj
napster2354
dołączył: 31.03.2010 21:57 wiadomości: 109
#7708
03.04.2015 11:03
napster2354

Do ciągnika tylko i wyłącznie wspomaganie oparte na hydraulice siłowej są dwa rozwiązania z serwomechanizmem i orbitrolem  mają swoje zalety i wady popularniejsze jest to na orbitrolu potrzeba zbiorniczka na olej ( tutaj może być od auta też od wspomagania ) pompy hydraulicznej najtaniej jest kupić najmniejsza ruska pompe  troche przewodów , siłownik , i najdroższy element orbitrol , opcjonalnie można założyć regulator przepływu który będzie ograniczał przepływ oleju do orbitrola co będzie powodowało że na wysokich obrotach silnika ( czyli też naszej pompy hydraulicznej) kierownica będzie identycznie reagowała na ruch jak przy niższych obrotach ( kto ma najprostrze wspomagania nie fabryczne albo te z agricolii to wie o czym mówię )  Jak chcesz się dowiedzieć więcej to najpierw popatrz na agrofoto różne rozwiązania a potem jak będziesz miał pytania to pisz tutaj na forum :D postaram się pomóc w miarę możliwości :D

cytuj
michal10013
dołączył: 24.01.2007 15:04 wiadomości: 29
#7728
03.04.2015 14:36
michal10013

Witam ja tez zastanawiam sie nad wyborem wspomaganie do C-330m Czy kupic na allegro na orbitolu? Mam tez goscia co proponuje mi od Mercedesa kaczki koszt 1500zł ale niezbyt leko sie kreci i co zlukałem to w jedna strone był mniejszy skret Kolo mowił iz kwestia ustawienia Miałem elektryczne załozone to mi sie zacinało - moze to wina mojej kolumny ? Prosze o podpowiedzi

cytuj
sandm
dołączył: 24.04.2014 09:50 wiadomości: 176
#7738
03.04.2015 15:45
sandm

Mam  elektryczne w c 330 fajna sprawa narazie 0 problemow kierownica chodzi leciutko choc u mnie uklad przed chodzil strasznie ciezko taki typ Zalozylem do tego osobny wylacznik i jak nie potrzebne to wylanczam i jezdze bez.To wspomaganie jest ogolnie od renault po 2000 r nie pamietam od jakiego modelu kupilem juz przerobione na alegro cena 700zl latwy zakladalem chyba 2 godz.Ma tez minusy bardzo malo miejsca na polowych biegach wybijajac jedynke mozna sobie niezle obic reke a polowy wstwczny miesci sie praktycznie dotykajac wajcha wspomagania jest to uciazliwe dosc.Ale mam zamiar wykrzywic trocze dzwignie.Latem zakladam do c 328 drugie

cytuj
konto usunięte
#7750
03.04.2015 19:45
napster2354, 2015-04-03 11:03, napisał:

opcjonalnie można założyć regulator przepływu który będzie ograniczał przepływ oleju do orbitrola co będzie powodowało że na wysokich obrotach silnika ( czyli też naszej pompy hydraulicznej) kierownica będzie identycznie reagowała na ruch jak przy niższych obrotach ( kto ma najprostrze wspomagania nie fabryczne albo te z agricolii to wie o czym mówię ) 

Mógłbyś coś więcej o tym regulatorze? Jaki to ma być regulator i gdzie trzeba go zamontować?

cytuj
profus2
dołączył: 16.11.2014 18:58 wiadomości: 57
#7769
03.04.2015 23:14
profus2

Przy wspomaganiu z agricoli  warto  wziąść  wersje  z napędem  na pasek. (Co skutkuje  utratą sprezarki) ale jeśli  komuś nie potrzebna to polecam to rozwiązanie. Mam wspomaganie od  agricoli ale na rozrząd  i przy  niskich obrotach  pompa  słabo pompuje  dosyć ciężko się kręci. Dodatkowo  skracaliśmy  trochę  drążek  który idzie od kierownicy do orbitrolu bo kierownica była  za wysoko.  Pozdrawiam 

cytuj
albert000
dołączył: 17.11.2014 22:10 wiadomości: 6
#7772
03.04.2015 23:38
albert000

A dlaczego niby wspomaganie z auta nie nadaje się? Sam sobie zrobiłem wspomaganie hydrauliczne  do c360 z bmw i jestem bardzo zadowolony zero problemow a kręci się leciutko, jedyny minus to taki ze trzeba komplet z kierownica przekladać i to nieładnie wygląda.

cytuj
konto usunięte
#7833
04.04.2015 21:39

odnośnie tematu, orientuje się ktoś jaki zamiennik oryginalnej pompy do wspomagania może pasować do 3512?

cytuj
cycek
dołączył: 19.06.2011 19:00 wiadomości: 345
#7927
05.04.2015 19:26
cycek

a czy wspomaganie hydrauliczne do c330 nie zabiera mu mocy? słyszałem taką opinie ze pod tym wzgledem elektryczne lepsze

cytuj
Kamlos
dołączył: 17.02.2013 16:15 wiadomości: 84
#7928
05.04.2015 19:46
Kamlos

W teorii zabiera moc zarówno hydrauliczne jak i elektryczne. W praktyce nie odczujesz tego.

cytuj
karolkarol
dołączył: 07.01.2009 12:04 wiadomości: 173
#7947
06.04.2015 07:14
karolkarol

Ciekawi mnie jedno dlaczego elektrycznego wspomagania nie zakładają producenci do traktorów.

cytuj
stasiu20
dołączył: 07.03.2015 21:20 wiadomości: 66
#7975
06.04.2015 13:30
stasiu20

traktor powinien byc tak skonstruowany ze jak padnie aku to nie ma zadnych problemow... takie moje skromne zdanie. Pozatym przecze opiniom ze sie nie nadaja od samochodow a nowe to nowe. Nowe czyli te szajsy z allegro ? Prosty przyklad 3502- sa robione jakies tam zamienniki na wzor orginalnych, nie jechalem jeszcze na takim wspomaganiu zeby nie bylo luzow, potem  przzestaja tak lekko chodzic. Moim zdaniem mozna zrobic wlasnymi sposobami czy to od wozka, samochodu czy poprostu z jakis tam czesci, nawet i elektryczne i mozna zrobic to sto razy lepiej niz kupne. Pozdrawiam :)

cytuj
napster2354
dołączył: 31.03.2010 21:57 wiadomości: 109
#8083
07.04.2015 23:41
napster2354

Wspomagania od aut są w większości przypadków projektowane na mniejsze obciążenia i znacznie bardziej komfortowe warunki pracy niż te w ciągnikach.Elektryczne w ciągniku to już wogule nieporozumienie, oczywiście znajdą się tacy comają i sobie chwala ale ciągnik z natury pracuje w kurzu wilgci a to nie  sa dobre warunki pracy takich wspomagań no i jeszcze zostaję kwestia odpowiedniego prądu, który trzeba podać na wspomaganie to czasem sprawia problemy, no i jak coś jest źle zaprojektowane to będzie akumulator wykańczało po jakimś czasie. Z regulatorem przepływu chodzi o to że montuje się go na węzu doprowadzającm ciśnienie do orbitrola i ustawia jakiś stały przepływ i nie zależnie jakie są obroty mamy stały przpeływ( tu jest jeszcze jeden niuansik zwiazany z pompą ale to trudne do wytłumaczenia ) i ciśnienie na orbitrolu co skutkuje tym  że niezależnie od obrotów silnika kierownica reaguje tak samo na ruch i ma taką samą czułość.

cytuj
konto usunięte
#8094
08.04.2015 08:06

To by rozwiązało wiele problemów, dzięki

cytuj
mariusz321
dołączył: 11.02.2013 11:15 wiadomości: 113
#8098
08.04.2015 08:43
mariusz321

Zadałem to pytanie bo znajomy załozył do c 330 z opla omegi wyszło mu to za grosze dosłownie i narazie mu to chodzi i chodzi swietnie nawet kierownice załozył oploska bo mniejsza i wygodniejsza własnie tez sie zastanawiam zeby do 3512 od omegi lub jakiegos bmw nie załozyc. Orginalne do 3512 to ze 4 tys z montazem a takie od omegi z 300 zl wszystko no i te orginalne nie sa jakies super swietne bo jezdziłem ursusem z tym orginalnym wspomaganiem i jest ono dosc nie precyzyjne tzn nie reaguje równo na ruch kierownicy 

Ten post 08.04.2015 08:48 edytował mariusz321. Powód edycji: zmiana.
cytuj
daniel1017
dołączył: 23.07.2007 20:26 wiadomości: 10
pomógł
#8155
08.04.2015 22:33
daniel1017

Kolego napster jedyne co się zgodzę to wilgoć ma wpływ na wspomaganie elektryczne, ale jak dobrze zrobisz to i tak nie ma znaczenia. Jeżeli chodzi o elektrykę to jak ma ktoś trochę pojęcia to wie czy mu alternator doładuje akumulator czy trzeba go zmienić na mocniejszy bo wspomaganie wykończy aku. O kurz bym się raczej nie martwił bo to co widziałem w autach pod deską rozdzielczą to tragedia zwały kurzu że nawet numerów części nie można odczytać i wspomaganie jakoś działa, silnik elektryczny daje rade. Są różne wspomagania elektryczne od aut i jeśli chodzi o obciążenia to wiadomo, że wspomaganie z małego autka nie da rady i silnik się spali ale można założyć od wiekszego i cięższego. Jak się pracuje z turem lub z masztem z przodu to i to mocniejsze kiedyś padnie ale znam przypadek gdzie od 3 lat chodzi na turze i jeszcze żyje. Osobiście dla mnie nie ma znaczenia czy po paru latach padnie mi silnik elektryczny czy będzie wyciek np przewód hydrauliczny lub podobne usterki ale to co skłoniło mnie do zamontowania elektrycznego to ogólny koszt zakupu i montażu w porównaniu do hydrauliki. Mam osobiście założone ponad 3 lata w c330 od scenica 2  według mnie najłatwiej spasować i założyć. Kierownice też założyłem od reni bo chociaż mniejsza a nie taka wielka fajera:)

Ten post 08.04.2015 23:02 edytował daniel1017. Powód edycji: info.
cytuj
karolkarol
dołączył: 07.01.2009 12:04 wiadomości: 173
#8163
09.04.2015 06:39
karolkarol

Kolego a ja zadałem pytanie dlaczego do nowych maszyn nie są zakładane elektryczne wspomagania jakiś powód musi być.

I powiedz wszystkim że elektryczne wspomaganie w samochodzie jest podłączone z magistralą can, pobiera informacje o szybkości i dostosowuje szybkość reakcji kierownicy w traktorze bez tej magistrali pracuje w takzwanym trybie awaryjnym. Np w zwęrzonych traktorach jest problem z drązkami i tam elektryczne nie pasuje. Prądu dużo takie wspomaganie nie pobiera podobie jak byś jechał na długich światłach,

każdy sprawny alternator da rade.

Nie porównuj warunkuòw pracy samochodu i traktoru, w traktorze takie wspomaganie będzie często podane dużej ilości wody np deszcz, mycie itd to jest maszyna do cięzkiej pracy w polu, sadzie. 

Ten post 09.04.2015 22:49 moderował profus2. Powód moderacji: ortografia !.
cytuj
napster2354
dołączył: 31.03.2010 21:57 wiadomości: 109
pomógł
#8411
13.04.2015 00:23
napster2354

Tylko w aucie ten kurz zbierał się 15 lat :P i jest to troszkeinny kurz niż w ciągniku , wiadomo że jak sięznasz to dobierzesz odpowiedni alternatori aku zrobisz instalacje i będzie OK :D Co do kosztów wiadomo co wygrywa nie mniej jednak jak zrobisz na hydraulice masz pożądne wspomaganie którego niczym nie zmęczysz ( no może poza brakiem oleju xD ) w ciągniku trzeba przewidzieć wiele rzeczy przy projektowaniu np sytuacje kiedy  w błocie i cały czas ściąga traktor i musisz korygować kierownicą a jeszcze niech do tego wszystkiego dojdzie woda po kolana bywały lata że tak było i co wtedy ze wspomaganiem silnik sie nie przegrzewa ? o możliwości uszkodzenia wodą nie będę się wypowiadał. A co do tego dlaczego nie montują fabrycznie bo napewno jakaś mądra norma tego zakazuje ewentualnie nakazuje montaż wspomagania elektrycznego które się po prostu nie opłaca. (co innego jest kupić używke od auta a co innego jest zaprojektować kompletne wspomaganie zgodnie z normami aby mogło zostać dopuszczone do użytku z nowych części ) .

cytuj
2019_Yara_domyslny

Ostatnio na forum

instagram