Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
2019_A_Metalosate
2019_BASF_Bellis
GATUNKI SADOWNICZE: Malina - ochrona

Program nawożenia malin letnich i jesiennych

damianbed15
dołączył: 07.04.2016 19:59 wiadomości: 22
#41712
20.02.2017 22:45
damianbed15

Witam Znalazłem w internecie taki plan nawożenia malin letnich i jesiennych, co myslicie o nich?

cytuj
przedziorek
dołączył: 08.05.2015 14:27 wiadomości: 486
#41713
20.02.2017 23:15
przedziorek

słaby. To sama reklama w zasadzie jednej firmy (czyt. bierz wszystko co nasze bo jest najlepsze).

cytuj
damianbed15
dołączył: 07.04.2016 19:59 wiadomości: 22
#41714
20.02.2017 23:17
damianbed15

Myślę w tym roku pójść w nawozenie doglebowe i dolistne z Yary co O tym Pan myśli?

cytuj
fcbarcelonacule
dołączył: 27.12.2016 16:21 wiadomości: 371
#41722
21.02.2017 13:47
fcbarcelonacule

Wiadomo Yara dobra firma. A dolistnie z Yarej co masz na mysli ? Kristalon to tez Yara ?

cytuj
przedziorek
dołączył: 08.05.2015 14:27 wiadomości: 486
#41723
21.02.2017 14:07
przedziorek

Kristalon to Yara. Yara moze lepsza ale tez nie ma co slepo patrzec na taki program bo zawsze kazdej firmy sa przygotowane pod to zeby jak najwiecej srodkow tej firmy kupic. Taka jest prawda. A nie zawsze jest to potrzebne.

cytuj
fcbarcelonacule
dołączył: 27.12.2016 16:21 wiadomości: 371
#41729
21.02.2017 18:56
fcbarcelonacule

Rownie dobrze moglbym uzywac wszystkich nawozow dolistnych z Ekoflory Krasnik ale tego nie robie. Robie tak jak kazdy czyli mieszam firmy bo ukierunkowanie sie tylko na 1 firme nie jest chyba dobrym rozwiazaniem.

cytuj
baron4
dołączył: 29.01.2015 23:19 wiadomości: 142
#41730
21.02.2017 21:22
baron4

ja się nie zachwycam yara bo myślę ze sa lepsze nawozy. Najlepiej robić mieszankę z pojedynczych składników

cytuj
fcbarcelonacule
dołączył: 27.12.2016 16:21 wiadomości: 371
#41734
22.02.2017 10:41
fcbarcelonacule

Masz na mysli np zamiast Yara Mila Complex zastosowac np saletre amonowa, cos zawierajcego potasu sporo i cos zawierajacego fosforu sporo ? I rzeczywiscie wyjdzie taniej ?

cytuj
przedziorek
dołączył: 08.05.2015 14:27 wiadomości: 486
#41754
23.02.2017 00:01
przedziorek

najpierw badania gleby, pozniej nawozenie

cytuj
fcbarcelonacule
dołączył: 27.12.2016 16:21 wiadomości: 371
#41765
23.02.2017 12:54
fcbarcelonacule

Ile u Ciebie sie placi za takie badania ? Slyszalem cos o 13 zl. Zgadza sie ?

cytuj
przedziorek
dołączył: 08.05.2015 14:27 wiadomości: 486
#41778
24.02.2017 00:04
tomaszw
dołączył: 12.08.2008 09:05 wiadomości: 675
#41780
24.02.2017 07:59
tomaszw

W malinach jesiennych:150 kg N, 120 kg K, 30 kg P, 50 kg S, 250 kg Ca, 25 kg Mg, + mikroskradniki które są w nawozach wieloskładnikowych, ale tego nie liczę. Dolistnie to Yara i Agrosorb. 

Ten post 24.02.2017 08:03 edytował tomaszw. Powód edycji: .....
cytuj
fcbarcelonacule
dołączył: 27.12.2016 16:21 wiadomości: 371
#41785
24.02.2017 11:01
fcbarcelonacule

Nie chce mi sie wierzyc ze jesienna potrzebuje az tyle wapna. Raz na jakis czas daje wapno na jesien i maliny nie sa zle. 250kg Ca? Skad zes wzial te info?  I tak malo P2O5 ? Cos mi sie nie zgadza...chyba ze sa to liczby wynikajace z badania gleby to zwracam honor :)

Ten post 24.02.2017 11:03 edytował fcbarcelonacule. Powód edycji: Dopisanie.
cytuj
ploiklo
dołączył: 01.08.2011 21:16 wiadomości: 114
#41810
24.02.2017 18:27
ploiklo
fcbarcelonacule, 2017-02-24 11:01, napisał:

Nie chce mi sie wierzyc ze jesienna potrzebuje az tyle wapna. Raz na jakis czas daje wapno na jesien i maliny nie sa zle. 250kg Ca? Skad zes wzial te info?  I tak malo P2O5 ? Cos mi sie nie zgadza...chyba ze sa to liczby wynikajace z badania gleby to zwracam honor :)

250 kg wapna to dużo?  Na ha.... toż to na bieżące odkwaszenie! Poczytaj do czego potrzebny jest P   i    K. 

cytuj
Kondi997
dołączył: 05.10.2015 20:10 wiadomości: 109
#41870
26.02.2017 17:53
Kondi997

ph jest bardzo wazne w malinach tak mi sie wydaje... a jesli chodzi o wapno to juz napewno musie byc w miare ok... ja stosuje ekoflore z krasnika i jestem zadowolony ale stosuje inne jeszcze dolistne dokarmianie...

cytuj
fcbarcelonacule
dołączył: 27.12.2016 16:21 wiadomości: 371
#41885
26.02.2017 19:50
fcbarcelonacule

Ekoflora produkuje tylko dolistne nawozy tzw bełty krasnickie. Na bank nie dostaniesz wapna z Ekoflory :p

cytuj
Kondi997
dołączył: 05.10.2015 20:10 wiadomości: 109
#41886
26.02.2017 20:20
Kondi997

Belty nie belty jest ok. A ja nie powiedzalem ze stosuje wapno z ekoflory...

cytuj
fcbarcelonacule
dołączył: 27.12.2016 16:21 wiadomości: 371
#41893
26.02.2017 21:37
fcbarcelonacule

A skad jestes ? Strzelam lubelskie :)

cytuj
2019_Yara_po_kwitnieniu

Ostatnio na forum

instagram