Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
2019_A_Toper
2019_BASF_Bellis
CIĄGNIKI SADOWNICZE: Kubota

kubota m7040n vs new holland t4.75n

Lopez
dołączył: 14.01.2007 09:31 wiadomości: 90
czeka na moderację
#7444
31.03.2015 12:36
Lopez

prow 2014-2020 coraz bliżej -wybieram między dwoma w tytule

może ktoś miał ten sam dylemat, pieniądze te same , który z nich byście wybrali i dlaczego?

cytuj
bartko100
dołączył: 08.01.2008 22:15 wiadomości: 38
#7447
31.03.2015 13:43
bartko100

wsiądź do kabiny do jednego i drugiego a wiecej nie zadasz takiego pytania.

cytuj
Lopez
dołączył: 14.01.2007 09:31 wiadomości: 90
#7448
31.03.2015 13:48
Lopez

nic konkretnego nie napisałeś-powiem Ci

cytuj
Mikouaj94
dołączył: 13.03.2015 12:30 wiadomości: 28
#7451
31.03.2015 14:11
Mikouaj94

Kubota to prosty ciągnik mało w nim elektroniki co za tym idzie z pewnością mniej awaryjna, new holland jest cały naładowany elektroniką, mnie się to bardzo podoba ale byle pierdułka i serwis.. Koledzy mają obydwa te ciągniki, jezdziłem nimi, NH robi wrażenie łądnie wykończony i spasowany w środku. W Kubocie z kolei podoba mi się płaska podłoga co ułatwia wchodzenie i wychodzenie z ciągnika, ale te plastiki, zegary.. nie porywają. Ja oceniam głównie wygląd i to co słyszałem od znajomych. Co do mechaniki nie pomogę bo nie mam żadnego z nich. Serce podpowiada NH ale rozum Kubota tongue-out

cytuj
bartko100
dołączył: 08.01.2008 22:15 wiadomości: 38
#7455
31.03.2015 15:21
bartko100

Nic konkretnego nie napisałem bo jest tyle postów o kubocie i nh że wystarczy poczytać . Dla mnie komfort w kabinie bije na głowę nh, wsiadanie super przez płaską podłoge i żadnej wajchy w pobliżu nogi. Cała konstrukcvja masywna. Wszystkie ruchome elemęty mają smarowniczki nie tak jak w włoszcvzyznie tuleje które nie mają smaru. Np: klima w nh wentylatory znajdują sie na dachu i hałasują w kubocie chłodnica jast pod maską, następna rzecz regulacja temp: klime można ustawić delkatnie  a w nh jest post o wstawianiu termostatu bo działa zero jedynkowo. Kolejna rzecz to przeswit i gładki dół w kubocie. Gałęzie nie mają sie o co zaczepić. Prześwit sporo większy od nh. NH można ąskiego skonfigurować a kubota do 138 można najmniej żeby skrętu nie tracić. Trakcja uważam że w kubocie lepszą przez wyważenie. Z przodu masz 500kg obciążników. Pamiętam kiedyś doprawiałem pole agregatem a w jednym końcu było jezioro i koparka kopała rów melioracyjny. Jak skończyłem to operator mówi do mnie: Panie tak kibicowałem kiedy pan siądzie i nie usiadł. W nh masz więcej elektronicznych bajerów które i tak raczej nie będziesz używać

cytuj
bartko100
dołączył: 08.01.2008 22:15 wiadomości: 38
#7464
31.03.2015 16:38
bartko100

W nh masz lepszy skręt . W kubocie widoczność lepsza przez to że wyżej siedzisz ale za to bardziej trzęsie , bo nh siedzisz prawie na skrzyni biegów. stylistyka to kwestia gustu. wyswietlacze elektroniczne w nh i kupe diód jak w samolocie, niektórym to potrzebne niektórzy się tym podniecają, to też kwestja gustu.

cytuj
radzza
dołączył: 26.01.2013 22:38 wiadomości: 7
#7466
31.03.2015 16:55
radzza
bartko100, 2015-03-31 15:21, napisał:

Nic konkretnego nie napisałem bo jest tyle postów o kubocie i nh że wystarczy poczytać . Dla mnie komfort w kabinie bije na głowę nh, wsiadanie super przez płaską podłoge i żadnej wajchy w pobliżu nogi. Cała konstrukcvja masywna. Wszystkie ruchome elemęty mają smarowniczki nie tak jak w włoszcvzyznie tuleje które nie mają smaru. Np: klima w nh wentylatory znajdują sie na dachu i hałasują w kubocie chłodnica jast pod maską, następna rzecz regulacja temp: klime można ustawić delkatnie  a w nh jest post o wstawianiu termostatu bo działa zero jedynkowo. Kolejna rzecz to przeswit i gładki dół w kubocie. Gałęzie nie mają sie o co zaczepić. Prześwit sporo większy od nh. NH można ąskiego skonfigurować a kubota do 138 można najmniej żeby skrętu nie tracić. Trakcja uważam że w kubocie lepszą przez wyważenie. Z przodu masz 500kg obciążników. Pamiętam kiedyś doprawiałem pole agregatem a w jednym końcu było jezioro i koparka kopała rów melioracyjny. Jak skończyłem to operator mówi do mnie: Panie tak kibicowałem kiedy pan siądzie i nie usiadł. W nh masz więcej elektronicznych bajerów które i tak raczej nie będziesz używać

nie ma na dachu żadnych wentylatorów i nic nie chałasuje kabina jest cichsza niż w kubocie

cytuj
malina122
dołączył: 21.03.2015 19:26 wiadomości: 190
#7468
31.03.2015 17:08
malina122

parametry silnika new holland ma o wiele lesze moment obrotowy maksymalny przy niskich obrotach pelna moc chyba przy 2200obrotów , kubote trzeba mocno krecic zeby miala pelną moc . gdzie new holland ma tak duzo elektroniki jesli wybrac wersje ze zwykłą skrzynią i bez ehr?  to co mi sie w kubocie podoba to ze ma mokre sprzeglo i rewers hydrauliczny, to bardzo duzy plus tego ciągnika

cytuj
ringu26
dołączył: 12.01.2015 18:10 wiadomości: 19
#7472
31.03.2015 18:07
ringu26

W  nh regulacja klimy jest płynna bez stopniowa   a tylko  wentylatory mają trzy prędkości,

cytuj
konto usunięte
#7475
31.03.2015 18:57
bartko100, 2015-03-31 15:21, napisał:

Nic konkretnego (.......)

Będzie kilka pytań:

- konstrukcja w HN nie jest masywna...?

- jakie wentylatory na dachu?

- Jest na forum post o wstawianiu termostatu. W landini Rex. W kubocie klima działa podobnie, czyli on/off. W NH jest fabryczny termostat. Brawo.

- Trakcja lepsza w kubocie lżejszej o circa 200- 400 kg z lekkim przodem i bez blokady przedniego mostu. Bomba.

- jakież to elektroniczne bajery są w podstawowej wersji NH? Ja rozumiem że reklamy mówiły "Kubota dobra bo prosta bez elektroniki", no a tak w rzeczywistości?

Generalnie nikt nie potrafi powiedzieć nic poza tym ile jest miejsca w kabinie i jak są spasowane materiały? Czy to są najważniejsze kryteria wyboru maszyny do pracy, koledzy sadownicy?

Ode mnie tyle:

-charakterystyka silnika Kuboty zdecydowanie lepiej pasuje do prac sadowniczych, ciągnik będzie oszczędzniejszy, o ile użytkownik zechce mądrze go używać (czyli zapozna się z parametrami silnika i dopasuje pracę do nich, a nie do ludowych mądrości). Jeśli nie zechce, zużyje tyle samo paliwa

-po Kubocie spodziewałbym się jednak lepszej trwałości i lepszej jakości montażu, ale to subiektywne opinie

-Kubota ma bardzo wydajną pompę hydrauliczną

-kabina w NH faktycznie jest ciasna, na dołkach łatwo uderzyć głową o środkowe słupki

-nh ma standardowo fajny układ Lift-o-matic który ułatwia pracę z tuzem

-Kubota nie ma blokady przedniego mostu

Generalnie Kubota jest wg mnie ciekawszą propozycją, GDYBY NIE:

-10 biegów podstawowych, co jak dla mnie dyskwalifikuje ten ciągnik

-NH w najbiedniejszej wersji ma ich 16

Ten post 31.03.2015 19:03 edytował . Powód edycji: xx.
cytuj
Maurycy11
dołączył: 17.05.2014 07:20 wiadomości: 72
#7480
31.03.2015 19:25
Maurycy11

Koledzy a czy ktoś może napisać jakie wyposażenie dodatkowe można dobrać do kuboty? tzn ehr półbiegi rozbudowana hydrtaulika itp ?

cytuj
puzonik83
dołączył: 03.05.2008 10:42 wiadomości: 14
#7483
31.03.2015 20:09
puzonik83

Proszę wytłumaczcie mi, porównując w podstawowym wyposażeniu NH T4.65v i Kubotę M7040n, jaki to ten NH jest naszpikowany elektroniką tak bardzo. Co to za głupty są wypisywane? Kto wam taki kit w du.. wciska? A wy dajecie go sobie wciskać. Tyle samo mają tej elektroniki jeden i drugi, a może jakby się przyjrzeć dokładnie to Kubota ma więcej. W NH w wersji N jest może trochę skomplikowana konstrukcja tej osi supersteer ale za to Kubota ma Bi-Speed Turn a to też jest jakieś udziwnienie konstrukcji. No ale proszę znawców o wykład jaka to ta kosmiczna technologia w tym NH t4.75n?

cytuj
malina122
dołączył: 21.03.2015 19:26 wiadomości: 190
#7496
31.03.2015 21:07
malina122

kubota reklamuje sie jakie to proste ciągniki itp a np nowe rolnicze kuboty maja filtry cząstek stalych itp . Nie mówie ze kubota jest lepsza od new hollanda bo jeden i drugi ma swoje wady i zalety , ale mówienie ze new holland jest nafaszerowany elektroniką w porównaniu do kuboty to troche śmieszne. Jeśli chodzi o rynek ciągników sadowniczych to new holland ma baaaaaaaardzo szeroką oferte i chwała mu za to a nie jak inni puszczą 2 modele i na tym koniec. a ja mam inne pytanie . ile lat gwarancji ma new holland t4.75.n?

cytuj
grhist
dołączył: 06.04.2014 17:16 wiadomości: 766
#7497
31.03.2015 21:21
grhist

dokładnie w NH jak sobie nie zamówisz EHR czy innych bajerów wcale tak dużo elektorniki nie ma, poprostu wnętrze chyba sprawia takie wrażenie, wiadomo, że jak ktoś stawia przestronną kabinę na 1 miejscu to Kubota bjie NH na głwoą, porażką jest to ze seria N ma taką samą kabiną jak wąskie Vaki, żeby dodać coś więcej niż to co powiedziano to ludzie u mnie narzekają mocno na spalanie dużej Kuboty

Ten post 31.03.2015 21:21 edytował grhist. Powód edycji: ..
cytuj
malina122
dołączył: 21.03.2015 19:26 wiadomości: 190
#7501
31.03.2015 21:55
malina122

kubota podobno jest oszczedna jak sobie pyrkocze na wolnych obrotach a jak trzeba cos wiecej porobic to juz rózowo nie jest .  moim zdaniem wina jest to wysokobrotowego charakteru silnika

cytuj
konto usunięte
#7520
01.04.2015 08:25

Kubota jest bardzo oszczędna w zakresie 1400- 1700. I tu jest bezkonkurencyjna. Jeśli ktoś pracuje nią nie zgodnie z charakterystyką silnika, a zgodnie z jakąś uniwersalną mądrością "jak najniższych obrotów", to może i nie jest najoszczędniejsza. Pracowałem kilka tygodni 8540 i spodziewałem się zdecydowanie większego zużycia paliwa w 85-konnym ciągniku.

Za to w zakresie mocy maksymalnej spala stosunkowo sporo, wypada gorzej niż konkurencja. Dlatego uważam że charakterystyka tych silników idealnia pasuje do sadownictwa, gdzie rzadko używa się pełnej mocy, a bardzo często potrzeba 30 do 40 KM. Niższy moment obrotowy generuje i tak wystarczającą moc do 90-95% prac w sadzie, a zużycie paliwa jest nieco ograniczone.

cytuj
transporter
dołączył: 20.01.2015 14:20 wiadomości: 83
#7534
01.04.2015 12:44
transporter

a czemu nie bierzesz pod uwagę Landini ReXa? we wszystkich parametrach przewyższa Kubotę i jest możliwość dowolnej konfiguracji mocy silników ,hydrauliki Prędkość jazdy 40 km ,silniki od 68 d0 83 KM wybór w skrzyniach biegów 16+16,20+20,40+40,30+30 mechanizm blokady wszystkich osi,itp .... a w Kubocie ?

cytuj
krzy1987siek
dołączył: 08.11.2008 18:21 wiadomości: 14
pomógł
#7645
02.04.2015 19:53
krzy1987siek

Używam Kuboty od ponad dwóch miesięcy i do zalet zaliczyłbym:

- wygodną, przestronną kabinę

- fotel pneumatyczny

- dość spory prześwit pod ciągnikiem

- naprawdę wydajna pompa hydrauliczna

- brak zbędnych bajerów (w sumie to ten bi-speed też nie jest jakiś konieczny bo strasznie rwie murawę)

- zmiana kierunku jazdy bez sprzęgła (przydaje się ale dosyć rzadko)

Są zalety to są i wady:

- duży promień skrętu

- ilość biegów nie powala

- nie zsynchronizowana skrzynia biegów (ciężko zmienia się biegi)

To chyba tyle co mogę powiedzieć na chwilę obecną.

cytuj
Artur28
dołączył: 01.03.2015 19:07 wiadomości: 42
#7668
02.04.2015 22:14
Artur28

Biegi w kubocie wg mnie zmienia się bardzo łatwo(na dwa palce dosłownie), przestronna kabina to tez duży plus. Jeżeli chodzi o elektronikę to wiadomo że jest( bi speed, włączanie napędu guzikiem, wałek włączany pokrętłem itd...) natomiast nie ma elektroniki w silniku co ma ograniczać jego awaryjność. Ogólne wrażenia z ciągnika są bardzo pozytywne, nie chce się z niego zsiadać ;)

cytuj
konto usunięte
#7696
03.04.2015 08:55

Skrzynia jest synchroznizowana, ale swojego czasu ciężko zmieniało się biegi w tych ciągnikach. Poprawione egzemplarze, w których biegi wchodzą lekko, sa na rynku od jakichś 2 lat.

Ogromna większość ciągnikowych silników bez Common Rail nie ma "elektroniki", z tych "normalnych" sadowniczych dotyczy to wszystkich maszyn. Nie demonizowałbym tak z tą elektroniką.

cytuj
krzy1987siek
dołączył: 08.11.2008 18:21 wiadomości: 14
#7719
03.04.2015 12:43
krzy1987siek

Jakoś ciągnik kupiłem w styczniu tego roku i też biegi ciężko wchodzą.

cytuj
Artur28
dołączył: 01.03.2015 19:07 wiadomości: 42
#7727
03.04.2015 14:27
Artur28

U mnie przez kilka pierwszych godzin pracy też wchodziły dosyć ciężko( do około 50mth) 

cytuj
2019_Yara_po_kwitnieniu

Ostatnio na forum

instagram