Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
CIĄGNIKI SADOWNICZE: Pozostałe tematy o ciągnikach sadowniczych

Nowe traktory , nowe silniki tier IV ?

Sadownik2002
dołączył: 26.07.2016 08:51 wiadomości: 55
#40965
28.01.2017 09:41
Sadownik2002

Witam byłem na targach w Sandomierzu dużo ciągników nie było , ale nawet w internecie piszą na stronach produceta , że wszystkie prawie marki co zobaczyłem będą miały silnik tier IV intercooler , takie jak Class , Deutz-Fahr , Landini Rex a innych na razie nie patrzyłem ale raczej też bo inaczej nie dopuścili by ich do sprzedaży . I o to pytanie jaki ciągnik wybrać z tych nowych ? Ciągników może jest i sporo ale wszystkie że takie same , moim zdaniem teraz to trzeba patrzeć na cenę , komfort w kabinie i przekładnie , skrzynie , podnościk itp . Co o nich myślicie ? Jaka jest cena tych nowych oriętuje się ktoś ? Bardzo proszę o wypisanie cen brutto tych marek . Pozdrawiam  

cytuj
wania1234
dołączył: 17.08.2008 19:05 wiadomości: 458
#40967
28.01.2017 10:09
wania1234

Nie są takie same, zacznijmy od silników masz perkinsy, iveco, SDF, jeszcze Sisu, Kubota robi swoje, podstawa to dobranie silnika do swojego gospodarstwa, głównie do maszyn i nie patrzenie tylko na moc, ale szczególnie na pojemność silnika i moment obrotowy i w jakim zakresie obrotów jest on dostępny, czasami różnica w mocy jest kilka KM, a w pojemności będzie ponad litr pjemności, wtedy realna moc będzie zupełnie inna ale i spalanie tak samo, ja osobiście unikam zbędnej elektroniki EHR itp bo to z reguły psuje się jako pierwsze i jest bardzo drogie w naprawie, co do komfortu to też pojęcie względne, jeden chce przestronną kabinę jak w Kubocie, a drugo dobrze wyciszoną jak w NH

cytuj
Sadownik2002
dołączył: 26.07.2016 08:51 wiadomości: 55
#40968
28.01.2017 11:29
Sadownik2002

Są takie same , a przynajmniej perkinsa już nie będzie to wiem na pewno będzie ten sam silnik deutaz tier 4 , masz na myśli , że czym większy moment obrotowy tym lepszy ? A i silnik np 4 cylindrowy ma pojemność 3200 i 70 km , a silnik 4 cylindrowy ma pojemność 4000 i 70 km to kóry będzie mocniejszy ? 

cytuj
karolkarolkarol
dołączył: 23.04.2016 11:41 wiadomości: 205
#40969
28.01.2017 12:15
karolkarolkarol
Sadownik2002, 2017-01-28 11:29, napisał:

Są takie same , a przynajmniej perkinsa już nie będzie to wiem na pewno będzie ten sam silnik deutaz tier 4 , masz na myśli , że czym większy moment obrotowy tym lepszy ? A i silnik np 4 cylindrowy ma pojemność 3200 i 70 km , a silnik 4 cylindrowy ma pojemność 4000 i 70 km to kóry będzie mocniejszy ? 

A jakie mają niutony i czy są uturbione. do czego będziesz ich używał ?  

Do uprawy ważna jeszcze jest masa i rozstaw+ szerokość kół  

Ten post 28.01.2017 12:18 edytował karolkarolkarol. Powód edycji: edycja.
cytuj
Sadownik2002
dołączył: 26.07.2016 08:51 wiadomości: 55
#40972
28.01.2017 13:19
Sadownik2002

Będę używał do opryskiwacza , może w przyszłości do brony aktywnej . Szerokość wystarczy mi od 130 cm .

cytuj
ProducentOwocowJagodowych
dołączył: 09.06.2016 22:08 wiadomości: 125
#40980
28.01.2017 18:31
ProducentOwocowJagodowych

A co myślicie o SISU i Masseyu Fergusonie ogolnie???

cytuj
damiano1234
dołączył: 14.03.2015 13:41 wiadomości: 32
#40982
28.01.2017 18:58
damiano1234

Zbyt wysoka cena i słabe wyposażenie. W modelu ge fatalny skręt. Reszta w porządku.

cytuj
Sadox
dołączył: 14.02.2015 15:12 wiadomości: 21
#40983
28.01.2017 19:23
Sadox

W Deutz-fahrach montują nowe silniki FARMotion 

cytuj
tomaszw
dołączył: 12.08.2008 09:05 wiadomości: 675
#40990
29.01.2017 00:55
tomaszw

Obecnych cen nie znam nowych modeli, gdyż wszystko co jest wyprodukowane obecnie jest na normie IV, czyli filtr czastek stałych, adblue, comon rail, itp. Ja ktoś chce coś kupić z nowych ciagników to niech kupuje na starszej normie, czyli z tego co stoi na placu. Pół roku temu za JD 75 km z przednim tuzem 135 tyś. netto, Case 65 km,  bez tuza, 105 netto, NH 65 km i Claas 72 km, ok 120 netto, MF 69 km, ok 33 tyś. euro, z roku 2014, bo takowe jeszcze stału poniżej 30 tyś. pewnie dało by zejść. 

cytuj
tomaszw
dołączył: 12.08.2008 09:05 wiadomości: 675
#40991
29.01.2017 01:06
tomaszw
Sadox, 2017-01-28 19:23, napisał:

W Deutz-fahrach montują nowe silniki FARMotion 

Które produkowane są w Indiach. 

cytuj
mateusz1605
dołączył: 09.10.2012 09:34 wiadomości: 7
#40994
29.01.2017 08:14
mateusz1605

FARMotion to nie są nowe silniki, były wcześniej montowane w rolniczych ciągnikach Df. Skąd takie info, że produkowane w Indiach ? Jakiś link podrzucisz?

cytuj
tomaszw
dołączył: 12.08.2008 09:05 wiadomości: 675
#40997
29.01.2017 09:32
tomaszw

Wiki wie :) https://pl.wikipedia.org/wiki/SAME_Deutz-Fahr 

cytuj
wania1234
dołączył: 17.08.2008 19:05 wiadomości: 458
#40998
29.01.2017 10:28
wania1234

faktycznie nie będzie już Perkinsów, tylko że Rex z silnikiem SDF ma sie pojawić dopiero na jesieni 2017r, a w NH dalej chyba iveco będzie, ja radze to samo co tomaszw brać coś sprawdzonego z starszych modeli najlepiej iveco lub perkins, bez CR i reszty pierdół z którymi tylko pewnie problemy będą, chyba, ze dla kogoś najważniesze w ciągniku jest wygląd, z ciągnikami jest podobnie jak z samochodami, robią sie coraz ładniejsze, ale mniej trwałe, droższe i do każdej najprostszej naprawy potrzebny jest serwis

Ten post 29.01.2017 10:52 edytował wania1234. Powód edycji: ..
cytuj
Sadownik2002
dołączył: 26.07.2016 08:51 wiadomości: 55
#41000
29.01.2017 11:08
Sadownik2002

Przemyślę to jeszcze dzwoniłem o MF tego nowego najnowszego 230 tys brutto z wałkiem z prszou i tuz , hydrauliką rozbudowaną i rewersem hydraulicznym . Fendt nie wchodzi w grę 320 tys brutto . Myślę jeszcze nad rexem , claasem i John Deerem . Podobno ma ruszyć nabór na ciągniki , czy biorąc prow moge kupic ciągnik nowy z serwisu tylko , że z 2014 roku ?

cytuj
wania1234
dołączył: 17.08.2008 19:05 wiadomości: 458
#41002
29.01.2017 11:25
wania1234

o tych MF słyszałem pare niezbyt pochlebnych opinii, ale i parę dobrych, ale wątpie, zeby był wart tych pieniędzy, a na maszyny nabór ma być w 2018r, więc kupno realnie nie wcześniej jak 2019r., ale i tak ciężko będzie żeby tam przeszedł ciągnik bo jest nie punktowany a jak ktoś już kiedyś kupił ciągnik na jakiś program to całkiem nie wchodzi w grę

Ten post 29.01.2017 11:27 edytował wania1234. Powód edycji: ..
cytuj
Volare
dołączył: 21.10.2016 21:19 wiadomości: 116
#41003
29.01.2017 12:26
Volare

Układ CR za pare lat będzie pewnie juz standardem w ciągnikach. To dobry układ no, ale drogi w razie awarii. Silnik jest wydajniejszy, mniej spala paliwa i mniej energii jest traconych w postaci ciepła bo tak wogóle silniki spalinowe nie są wydajne, ale na elektryczne jeszcze poczekamy :)

Bardziej krytyczny jestem w stosunku do tej pseudo ekologii w maszynach DPF EGR itp, ale CR bym się tak nie bał.

cytuj
marasp
dołączył: 22.05.2008 14:36 wiadomości: 311
#41007
29.01.2017 12:58
marasp

We francuskich samochodach CR jest montowany od kilkunastu juz lat i jakoś nikt nie narzeka, a przecież paliwo leję się to samo co i do ciągników.

cytuj
ProducentOwocowJagodowych
dołączył: 09.06.2016 22:08 wiadomości: 125
#41012
29.01.2017 16:31
ProducentOwocowJagodowych
marasp, 2017-01-29 12:58, napisał:

We francuskich samochodach CR jest montowany od kilkunastu juz lat i jakoś nikt nie narzeka, a przecież paliwo leję się to samo co i do ciągników.

Tak?? To poczytaj i zrób troche rozeniania dotyczących ewentualnych kosztów gdy ten "cudowny" common rail nawali. 

cytuj
sadownik609
dołączył: 13.07.2016 10:43 wiadomości: 10
#52395
01.02.2018 17:51
sadownik609

Witam.

Od założenia tematu minął ponad rok. W związku z tym mam pytanie: Czy ktoś z Was użytkuje ciągnik z nową normą spalin tier IV? Jak oceniacie awaryjność i spalanie w stosunku do starszych konstrukcji? 

Pozdrawiam

cytuj
2019_Yara_po_kwitnieniu

Ostatnio na forum

instagram