Witam serdecznie

Jeśli chodzi o właściwy dobó oleju to zawsze polecam lekturę producenta lub tzw. dokumentację techniczno ruchową tzw. popularną DTR-ke.

Kazdy nowy ciągnik, maszyna takową ma.

90% sprzętu funkcjonuje na olejach Fuchs-a które są od siebie bardzo dobre i optymalnie dostosowane do każdej aplikacji.

Jeśli chodzi o sprawę olejów syntetyczny to optymalnym produktem jest olej w 100% syntetyczny ale takowych w Polskce jest bardzo mało a te które są są po prostu drogie i mało kto decyduje się na zakup oleju o najwyższych specyfikacjach do diesla np. API CJ-4.

Przykładem oleju w 100% syntetycznego jest jeden z najlepszych produktów na rynku firmy Amsoil 15W40 100% Synthetic Premium Diesel Oil.

Oczywiście są firmy tańsze jak Lotos, Orlen, Specol ale często wraz z ceną jakości nie otrzymamy tak wysokiej.

Oczywiście jeśli chodzi o motogodziny to każda szanująca się firma ma możliwości opracowania indywidualnego porgramu dla konkretnych maszyn i urządzeń co zapeni później utrzymanie maszyn w sprawności.

Każdy ciągnik może inaczej pracować jeden traktor ciągnie średnią przyczepę pół dnia w polu a inny pracuje na 3/4 gwizdka na pierwszych biegach w warunkach extramalnych i przy ogromnych obciążeniach.

Jeśli chodzi o zwolnice warto również wziąść pod uwagę czy producent nie zaleca do nich oleju z dodatkiem LS ( Limited Slip) podobnie jak do hamulkców mokrych.

Pozdrawiam serdecznie

Piotr Dziektarz

http://www.zmienolej.pl/