Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
2019_A_Broszura_owocówka_1
2019_Arysta_Plantivax_2_lato
MECHANIZACJA SADOWNICTWA: Wózki widłowe

widlak ZREMB GPW 2009

rodecro
dołączył: 03.11.2009 00:16 wiadomości: 197
#11284
22.05.2015 23:44
rodecro

Mam taki mały problem może ktoś ma taki sprzęt u siebie albo wiedziałby w czym jest rzecz, a mianowicie chodzi mi o widlaka ZREMB GPW 2009 i hamulce, a dokładniej hamulec ręczny.

Nie potrafię wyregulować/zrobić w tym wózku recznego. Jest ale bardzo słaby. Chyba, że ten ręczny w tych wózach tak działał. Jest to koncepcja wzięta z żuka więc może w wózkach tak masywnych ona się nie sprawdzała.

Wymieniałem szczotki/okładziny na nowe, kombinowałem z regulowaniem na tłoczkach (widać elementy na fotkach) i metalowym prętem rozpychającym szczęki, naciągałem linki, ale wózek na bardziej spadziwstm terenie po zaciągnięciu ręcznego leci zamiast stać w miejscu. Nie wiem czy są już wyciągnięte linki i je należałoby powymieniać (jak piszę kombinowałem z ich regulowaniem/naciąganiem śrubami, ale to wiele nie pomogło) czy coś innego należałoby zrobić. Pytanie tylko co?

http://fotosik.net.pl/di/AWF6/1_beben_gpw_2009.jpg

http://fotosik.net.pl/di/AFTQ/2_zremb_2009.jpg

http://fotosik.net.pl/di/A74E/3_widlak_beben_hamulcowy.jpg

http://fotosik.net.pl/di/9GA1/4_gpw_2009_hamulce.jpg

Ten post 22.05.2015 23:54 edytował rodecro. Powód edycji: Error.
cytuj
zdzich
dołączył: 16.11.2014 16:01 wiadomości: 13
#11313
23.05.2015 16:47
zdzich

Sprawdź stan bębnów hamulcowych, może są już zużyte i trzeba wymienić na nowe.

cytuj
Demix
dołączył: 13.10.2014 14:01 wiadomości: 290
#11316
23.05.2015 17:52
Demix

Ja mam GPW  2007  a więc starszy model. Na dole wajchy do zaciągania ręcznego jest kółko  na który jest założona linka od  Bulgara  a nie orginalna od GPW  która  u poprzedniego właściciela,  była całkiem inna  tzn.    to byly 2 linki z    2 kawalków na każde kolo oddzielna . I pewnie tamten właściciel miał z tym problemy że  zdecydował się założyć  od Bułgara  która jest jedna,,  a z dwóch końców ma pancerze  po środku  bez pancerza gdzie zaklada się ją na kółko wajchy.... Wtedy zaciągając  zaciąga się jednakową silą oba kola . Ale szczęki zaraz po zalożeniu  nie hamują idealnie bo nie spasowaly się jeszcze do bębnow, ale czym dlużej jeżdże hamuje  teraz  hamulce są  coraz lepsze. Trzeba też zrozumieć że GPW  waży  chyba ze 4  tony  to takiej masy nie da się zatrzymać żeby z szybkości stanol dęba. Byćmoże  lepiej  regulować szczęki  jak się troche pohamuje pojeździ żeby się wszystko "dotarło i spasowało "  Mam na myśli regulacje Żuk -oskich  cylinderkow. Opisana w necie.

Czasami z osi piasty przednich kół  ( u mnie tak było ) wydostaje się co dzien po kropli oleju i dostaje się na szczęki hamulcowe wtedy szczęki są mokre, śliskie i jest  zero hamowania. Wtedy musialem wymienić  simeringi , wyjolem półośke z przedniego mostu i symering byl na wierzchu.

Ten post 24.05.2015 13:51 edytował Demix. Powód edycji: Objaśnienie..
cytuj
2019_Yara_po_kwitnieniu

Ostatnio na forum

instagram