Witam,
Posiadam T3040 z 2014 roku. 340 mth i zaczął strasznie dymić pod obciążeniem, dmi nawet na postoju. Oczywiście gwarancja się skonczyła. Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Jakieś rady? Dobry fachwiec?
Z góry dziekuje za pomoc
Witam,
Posiadam T3040 z 2014 roku. 340 mth i zaczął strasznie dymić pod obciążeniem, dmi nawet na postoju. Oczywiście gwarancja się skonczyła. Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Jakieś rady? Dobry fachwiec?
Z góry dziekuje za pomoc
Nie wiem jaki tam jest układ wtryskowy, ale do sprawdzenia masz szczelność układu dolotowego, turbina, i układ wtryskowy. Czarny dym jest spowodowany niepełnym spalaniem paliwa, może to wynikać albo ze zbyt dużej dawki paliwa albo małej ilości powietrza. Podrawiam.
Dzięki, a może to być spowodowane tym ze ponad 100 godzin pracował na niskich obrotach. Ktoś mi powiedział że to turbina nie pracowała i coś tam sie zapycha?
Na taki problem z silnikiem mój mechanik mówi na autostradę i zamykać zegary. :) Tylko rozgrzej na wolnych obrotach najpierw silnik.
nnorbert25, 2015-09-22 14:37, napisał:
Dzięki, a może to być spowodowane tym ze ponad 100 godzin pracował na niskich obrotach. Ktoś mi powiedział że to turbina nie pracowała i coś tam sie zapycha?
Owszem, dymienie może być spowodowane długotrwałą pracą na niskich obrotach. Tak jak mowi poprzednik dać mu ostro po garach i jeżeli nie przestanie kopcić zabrać się za diagnostykę problemu.
Kolego a może zawur EGR się zawiesił i nie domyka się komputer szczytuje zły skład spalin i daje mu więcej paliwa. Zobacz ile teraz pali czy więcej.
sprawdz terz filtr powietrza ... bo przyczyna dymienia może być baldzo banalna - zabrudzony filt.... a przy tym dymieniu moc osiąga normalną czy zamulony?
ja miałem taki sam problem tylko że mój jest z 2011 i ma 2300godzin okazało się że padła turbina cena nowej tubiny to szok 19000tyś a regeneracja też nie była tania 2600zł a to dlatego że trudno było dostać części i nie każdy chciał ją naprawić ale może być to również zawór recyrkulacji spali.zdejmij przewód gumowy który łączy turbinę z interkulerem najlepiej przy turbinie i zobacz czy turbina nie puszcza oleju ale najpierw traktor musi pochodzić na wysokich obrotach
W serwisie polecili dolać mixol 100ml na zbiornik paliwa i po rozgrzaniu silnika dać mu w "palnik".
Tak też zrobiłem:) problem ustał. Podobno taka jest wada jeśli można tak to nazwać że ciągnik nie może ciągle pracować tylko na małych obrotach.
Moga to byc koncowki wtryskow,uszkodzona pompa paliwowa(naprawialna),filtr,zalezy na jaki kolor dymi.jak na niebiesko obstawial bym uklad paliwowy..
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl