to chyba o t Ci chodzi:
https://www.wiprol.pl/produkty/plyty-boczna-ocynkowana.html
to chyba o t Ci chodzi:
https://www.wiprol.pl/produkty/plyty-boczna-ocynkowana.html
cześć,
Ja kiedyś miałem ten problem i wziąłem od gościa:
http://allegro.pl/uzytkownik/Arsyl/narzedzia-i-sprzet-warsztatowy-pozostale-28463?order=m
składa Ci jaki zestaw chcesz , węże gumowe polskie ( bo te chińskie zaraz parcieją ), filtr, tak naprawdę tuninguje te chińskie. U mnie działa parę lat bez problemu. Co do zasysania to ja mam pistolet, który sam odbija i jest z nim problem, że jak się pompa zapowietrzy to trzeba pistolet odkręcić, bo inaczej pompa nie zaciągnie. Ja wziąłem węże polskie, pistolet z odbijaniem plus obrotowy wąż, filtr - to chyba minimum.
waldus, 2017-08-15 11:00, napisał:
Musisz podpiąc interfejs diagnostyczny i zczytać jaki bład sie zapisuje. Sama ikonka nić nie mówi .
A ten traktor ma złącze OBD II, jeśli tak to może wiesz gdzie?
z tego co rozumiem to tu masz takie urządzenia:
http://allegro.pl/pompa-multiplikator-wom-przekladnia-1-3-8-i6727047623.html
Ja kiedyś pisałem dokładnie na starym forum ile w kosiarce, a ile w ślęzie, to co znalezłem ze starych notatek:
na 10,6 mth spalił 40 litrów, czyli 3,77 litra na mth, na 6 beczek x 1500 litrów, dawka na ha 525 litrów.
Z koszenia notatek nie znalazłem, ale było na starym forum - poszukaj sobie.
merlin249, 2016-03-31 23:23, napisał:
Panowie nie ma co docierać tych nowych ciągników.Za 20 lat to co drugi będzie stał pod płotem.Bo zwyczajnie ludzi nie będzie stać wyłożyć kilkadziesiąt tysięcy na remont.Wtedy do łask wrucą nasze ursusy.Chyba każdy zdaje sobie sprawe gdzie są produkowane częsci zamienne.
Pamiętam jak mój dziadek do ojca mówił, jak pierwszy traktor kupił, że jeszcze konia przeprosi, ale się nie sprawdziło :P.
Teraz mój ojciec mówi że trzeba było kupić dwa używane fergusony, a nie takie dziwadło - znaczy powtórka z hostorii, tylko inne czasy :)
Dalej nie wyjaśniam :)
zależy co za traktor i opryskiwacz, bo inne obciążenie jest dla ciągnika o mocy 40 km a co innego np. dla 65 km? Ja NH o mocy 65 od razu zapiąłem do ślęzy duet, dla niego to żadne obiciążenie.
Tu masz wybór: http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-com-1-2-0203&search_scope=&string=paleciak%20z%20wag%C4%85
Chyba komuś coś się pomieszało ? O tym jak długo jeździmy na baterii nie decyduje jej napięcie ( 24 V czy 48 V o co za tym idzie ilość celi ) o tym decyduje pojemność baterii wyrażona w Ah ?
Baterie występują w różnych pojemnościach w jednym napięciu. Zasada jest prosta im więcej jeździsz tym większą baterię pojemnościowo powinieneś kupić ( ogranicza Cię tylko wielkość miejsca na baterię w wózku ). Do wózka 24V możesz np. włożyć baterię od ciężarówki i też pojedziesz, tylko nie za długo i będziesz miał problem z podniesieniem dużego ładunku, bo w wózku elektrycznym bateria to też przeciwwaga.
Różnica jest w mocy, ja mam na codzień doczynienia z Jung. EFG DH 12,5 - 24 V i EFG DF 213 - 48 V.
48 V ma 2 silniki jazdy x 4,5 KW - napęd na przód i silnik podnoszenia 11,5 KW - efekt taki, że jak się o coś zaprzesz to bez porblemu palisz gumę w miejscu, nie jesteś w stanie go zatrzymać.
24V ma napęd na tył i tylko 4,5 KW i chyba 7 KW podnoszenie - efekt taki, że jak masz dużą nierwówność to po prostu mocno zwolni i w końcu może stanąć, ale znowu jedna skrzynipaleta to nie jest dla niego duże obciązenie.
W domu mam DH 12,5 wczęsniej miałem WW, jest bardziej zwrotny od WW.
DF jest większy, ale bez przesady napęd na przód i elektronika powoduje zawracanie w miejscu - jedno koło kręci się do przodu a drugie do tyłu i dlatego robi to wokół własnej osi. Obydwa typy przez jakiś czas miałem w domu i zostawiłem sobie DH - mi wystarczy.
Ja niedawno kupiłem boxera L3H2 długość paki 3,7 ( przesidka z lublina ). W tej długości na końcu nie zsotaje nic miejsca, więc jak kupisz L4 to więcej skrzynek nie wejdzie, bo skrzynka ma 40 cm szerokości. Do pięciu w górę nie ma problemu będzie luźno, jest problem przy słupku środkowym tam po szerokości ustawiam 6 w górę max, jeśłi ustawiałbyś po długości to sporo miejsca zostaje na bokach. Ja ładuję 120 skrzynek auto w ogóle nie odczuwa ciężaru, nic nie buja można sobie jechać 120 km/h bez problemu. Moje auto ma webasto i skłądane łóżko - zajebista sprawa :)
Mój też jest z 2014 roku? A co zroblili z tą dzwignią szybkiego poddnoszenia?
Pryskam na 3 zakresie 4 bieg obroty wałka zwykłe czyli 540 ale przystawka na drugim biegu. Obroty jakieś 1200 a obroty wałka wtedy wychodzą 290 prędkość to chyba 5 km/h.
Zrobiłem pomiar przy koszeniu trawy i trochę się zdziwiłem bo mniej wyszło początek 117.1 koniec 123.8 a zatankowalem 22 litry czyli wychodzi 3.28 na h pracy. Kosiłem na 3 zakresie i 3 biegu obroty wałka 540 E obroty silnika 1500 a obroty wałka wychodzą wtedy 540.
Dziwne bo kiedyś jednego dnia pryskałem a później kosiłem trawę to zatankowalem do pełna i po pryskaniu mało co ubyło ze zbiornika a jak kosiłem do nocy to bałem się ze mi paliwa nie starczy aby skończyć, bo strasznie przy kosiarce wciągnął - tlumaczylem to wysokimi obrotami.
Awarie to regulacja czujnika WOM brak możliwości uruchomienia i najgorsze załatwiłem dwa razy wałek do opryskiwacza bo ta dźwignią do szybkiego podnoszenia była źle wyregulowana i traktor sam z siebie podnosił podnośnik na maxa i łamał wałek :-(. Zgłosiłem to serwisowi a oni mi powiedzieli żeby najlepiej tą dźwignię odkręcić i nie używać. Sam ja wyregulowałem i teraz jest spoko dla mnie to fajna funkcja. Czujnik WOM też sam robiłem bo stało się to podczas pryskania i nie mogłem czekać na serwis.
Zakładam wątek o tym sprzęcie przy okzaji pomiaru zużycia paliwa - może komuś sie przyda:
Zatankowałem do pełna przy stanie licznika 106,5 wypryskałem 6 Slęz Duet 1500L stan licznika 117,1 - różnica 10,6 godziny zatankowałem 40 litrów wychodzi więc 3,77 na godzine pracy.
Mam pytanie do znawców tematu: w mojej C 330 M mam problem z przekładnią kierowniczą tzn. już ze 3 razy rozjechała mi się tzn. ramię przekładni jedno wyszło po za zakres w jedną stroną a drugie w drugą. Bez rozbierania przekładni udało mi się spowrotem to nastawić i wtedy przy okazji zmniejszyłem luz takimi śrubami po dwóch stronach przekładni, bo myślałem że to przez to - niestety sytuacja się powtórzyła. Pytanie więc co muszę zrobić/wymienić, aby się to nie powtarzało, są tam w środku jakieś ograniczniki z którymi coś się stało, czy może coś innego?
Ja NH T4.65V ( to to samo, tylko że niebieskie) pryskałem na 4 biegu i 3 przełożeniu wałek na 540, ale wentylator w opryskiwaczu na 2 biegu. Prędkość chyba coś ponad 6 km/h wychodziła a obroty nie pamiętam, bo dawno nie pryskałem :)
Na zdjęciu nie widzę, aby miał nową elektronikę - wg mnie jest na starej. Prostownik też jakiś wiekowy, maszt niski - moim zdaniem nie wart tyle - z takim masztem ciężko sprzedać. Nie ma zdjęcia baterii tj. najwazniesza i najdroższa rzecz w tym przypadku.
Tak naprawdę, kto nie zaznał większej mocy twierdzi że C - 330 wystarczy, ale jak raz spróbuje większej mocy to ten mniejszy traktor będzie stał w garażu.
Ja też miałem problem z wyborem, czy kupić traktor mniejszej serii, czy już większej - kupiłem większy NH T4.65V i nie żałuję - obawiałem się spalania, ale efekt jest taki, że jak się go nie pałuje to paliwa bierze tyle co MF 255.
Historycznie powiem tak: miałem kiedyś 2 x C330 i to mi wystarczyło, kupiłem później MF 255 i jak spróbowałem mocy to przez rok jedna 30 stała nie ruszana, więc sprzedałem. Teraz jak jest NH to i MF stoi, więc po prostu trzeba tego spróbować, aby wiedzieć, czy jest dobrze, czy źle.
Da się pracować na tych mniejszych traktorach - tego nie neguję, ale robi się to wolniej i mniej przyjemności z pracy - większa moc to większy komfort i przyjemność :)
1 |
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl