Prestiżowa nagroda Eima International Technical Innovation Award ponownie trafiła do marki ciągników Landini.
System Electra - Evolving Hybrid
został zaprojektowany w celu poprawienia komfortu i łatwości użytkowania ciągników REX4, tak aby sprostać potrzebom współczesnej sadowników. Wykorzystując nową technologię zwiększamy efektywność z uwzględnieniem środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju, które są zawsze naszymi głównymi celami
skomentował Giovanni Esposito, dyrektor ds. Innowacji w Argo Tractor
Przeznaczony do sadów i winnic, ciągnik sadowniczym Landini REX4 zyskał już renomę dzięki sprawności i łatwości obsługi, które w połączeniu ze zdumiewająco oszczędnymi kosztami eksploatacji może sprostać potrzebom najbardziej wymagających klientów
zachwala dyrektor ds. Innowacji w Argo Tractor
Ciągnik sadowniczy Landini REX4 Electra - Evolving Hybrid posiada innowacyjny elektryczny napęd na przednie koła, odzyskiwanie energii hamowania, kabinę z elektronicznie sterowanym półaktywnym zawieszeniem oraz półautomatyczną skrzynię biegów, która umożliwia wybór prędkości za pomocą joysticka.
Te cechy są połączone z rozwiązaniami, które mają na celu zwiększyć wydajności całego ciągnika i jeszcze bardziej poprawiają komfort podczas długich godzin jazdy ciągnikiem.
W ramach tego oryginalnego projektu Argo Tractor opracowało zarówno część mechaniczną, jak i komponenty elektryczne. Ciągnik sadowniczy REX4 Electra jest wyposażony w silnik Diesla o mocy 110 KM, skrzynię biegów Reverse Power Shuttle i 3 biegi Powershift (H-M-L).
Ciągnik sadowniczy #Landini #Rex-4 090 S, który nie jest zwykły Rex-em 4-ką jakie znamy. Zobaczcie sami. https://t.co/pmHzlBFWC4
— sadownictwo (@sadowniczy) January 10, 2021
Najważniejsze nowe funkcje obejmują w pełni elektryczny napęd na przednie koła z amortyzowaną osią, dwa niezależne silniki elektryczne i związane z nimi czujniki elektroniczne, elementy sterujące, generator i akumulator służący do odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania.
Cały system sterowany jest przez PMS (Power Management System), który nadzoruje pracę wszystkich urządzeń, w tym akumulatora, oraz steruje silnikiem i generatorem za pośrednictwem odpowiednich falowników.
To nowoczesne podejście umożliwiło stworzenie ciągnika hybrydowego, w którym silnik wysokoprężny napędza przednie silniki elektryczne poprzez generator i akumulator oraz stale komunikuje się z konwencjonalnymi mechanicznym tylnym (konwencjonalnym) napędem. Rezultatem jest równoległa hybryda z systemem niezależnym od mechanicznego przełożenia między tylnymi i przednimi kołami ciągnika.
To połączenie ulepszeń i zmian technologicznych gwarantuje 10% oszczędności paliwa, 15% szerszy kąt skrętu oraz większą stabilność w trybie transportowym w pełni integrując się z obecnym elektrycznym układem kierowniczym.
Dodano również nowe elektronicznie sterowane zawieszeniem kabiny, aby zwiększyć komfort dzięki półaktywnemu systemowi podobnemu do tego, który jest już dostępny w ciągnikach z wyższej półki. Kabina ciągnika sadowniczego z czteropunktowym zawieszeniem wyposażona jest w dwa pasywne przednie zawieszenie, a dwa amortyzatory hydrauliczne z funkcją tłumienia drgań sterowane sygnałem elektrycznym redukują dodatkowo drgania z tyłu. Jednostka sterująca wykrywa ruch ciągnika i nierówności podłoża i reguluje w sposób ciągły i płynny tłumienie w czasie rzeczywistym.
Poprawę komfortu można wyraźnie docenić zarówno na polu jak i na drodze, przy 15% mniej wibracji przenoszonych na kierowcę.
Półautomatyczna skrzynia biegów wykorzystuje siłowniki do obsługi drążków przekładni. Wielofunkcyjny joystick w kabinie zastępuje tradycyjną dźwignię prędkości. Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) otrzymuje sygnał wejściowy zmiany prędkości z joysticka oraz dane o stanie ciągnika z czujników. Gdy warunki wymagane do zmiany prędkości są spełnione, ECU sygnalizuje siłownikom, aby przestawiły sterowanie przekładnią do żądanego położenia. Zalety są oczywiste: w pełni zautomatyzowana zmiana biegów, jedna dźwignia mechaniczna mniej w kabinie co skutkuje mniejszym hałasem i zanieczyszczeniami.
Ciągnik sadowniczy REX4 Electra - Evolving Hybrid
jest kolejnym dowodem na to, jak z pasją Landini kontynuuje prace nad odnową mechanizacji rolnictwa i pozostaje niekwestionowanym liderem w branży na całym Świecie
podsumowuje Giovanni Esposito, dyrektor ds. Innowacji w Argo Tractor
źródło: landini.it
Najnowsze komentarze