Firma badawcza Nielsen twierdzi, że koronawirus (COVID-19) może jeszcze bardziej zwiększyć popyt na lokalne produkty.
Ze względu na szybkie rozprzestrzenianie się COVID-19 niektóre rynki podjęły ekstremalne środki w celu ochrony swoich populacji poprzez wydawanie rygorystycznych kwarantann, wstrzymywanie produkcji i zakłócania łańcucha dostaw. I nawet na niektórych rynkach, które nie podjęły tak surowych środków, popyt został zakłócony z powodu środków ostrożności dla konsumentów.
Na całym świecie prawdopodobnie wpłynie to na wybór produktu i marki w sklepie ze względu na te zmiany. Ten wpływ może nieodwracalnie zmienić długoterminowe nawyki zakupowe
- powiedział Nielsen. Jak dodał
W ostatnich latach konsumenci generalnie wykazywali silne preferencje wobec lokalnych marek, produktów mlecznych i świeżych produktów w porównaniu z tymi pochodzącymi z innych krajów.
W obliczu trwającego kryzysu COVID-19 obawy związane z pochodzeniem produktów prawdopodobnie zwiększą popyt na lokalne produkty
Nielsen wyjaśnił, że należy uspokoić konsumentów. Bardziej niż kiedykolwiek konsumenci chcą zrozumieć łańcuch dostaw, całą drogę od gospodarstwa do fabryki/grupy i sklepu. Chcą szczegółowych informacji o środkach podejmowanych w celu zapewnienia ich bezpieczeństwa. Promowanie lokalnego pochodzenia produktu może pomóc producentom i sprzedawcom w rozwiązywaniu niektórych problemów konsumentów.
Konsumenci ankietowani we Włoszech, Indiach, Tajlandii, Filipinach, Egipcie, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Pakistanie i Stanach Zjednoczonych wykazali silniejszą preferencję dla lokalnych produktów i prawdopodobnie zwiększą ich konsumpcję.
Tymczasem konsumenci w krajach, które nie miały tak silnej preferencji, mogą teraz przechylić skalę popytu na korzyść produktów lokalnych. Należą do nich Hongkong, Tajwan, Singapur, Nowa Zelandia, Belgia, Niemcy, Wielka Brytania, Irlandia, Izrael, Holandia, Norwegia, Rosja, Republika Południowej Afryki, Meksyk i Kostaryka.
Stwierdzono, że szansa dla lokalnych marek będzie polegać na wzmocnieniu ich pozycji poprzez zapewnienie widoczności ich działań w kraju, wspieranych przez odrębną komunikację, wokół ich „równie lokalnych” stanów zaopatrzenia. Globalne zapewnienia jakości, produkcja na dużą skalę w celu zaspokojenia zapotrzebowania, zweryfikowane oświadczenia zdrowotne, certyfikacja organów branżowych mogłyby pomóc międzynarodowym korporacjom podkreślić zalety ich pochodzenia.
Kierując się koniecznością lub potrzebą większej przejrzystości, lokalne marki i detaliści są optymalnie przygotowani, aby złagodzić obawy związane z pozyskiwaniem produktów przez klientów
- powiedział Nielsen.
- źródło: producebusinessuk.com
Najnowsze komentarze