Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
2019_A_Merpan_Promocja
2019_Delany

Sukces kampanii „Lato z borówkami”

Celem kampanii jest promocja spożycia borówki i jej walorów. W 2018 roku po raz pierwszy działania były prowadzone przez cały sezon. Informacje o walorach borówki dotarły do 10 mln konsumentów. Popularyzowano jej właściwości antyoksydacyjne i określenie „owoc do zadań specjalnych”. Ukazało się ponad 170 tekstów na temat produkcji i zalet tych owoców. Borówka była obecna w wielu kanałach komunikacji, od telewizji śniadaniowej, najpopularniejszych stacji radiowych, poprzez opiniotwórczą prasą, magazyny kulinarne, po niezwykle popularne konkursy w mediach społecznościowych. Wybory najmłodszego plantatora, który otworzył sezon, obserwowało 100 tys. osób. W głosowaniu na najlepsze lody borówkowe oddano ponad 83 tys. głosów. Według powszechnej opinii promocja borówki jest dużym sukcesem całego środowiska. Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, a jej branżowym koordynatorem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

W pierwszym etapie kampanii producenci sami popularyzowali ideę promocji owoców przez samych plantatorów, przedstawili argumenty przemawiające za zaangażowaniem w taką promocję, fakt, że chcąc rozwijać produkcję musimy edukować konsumentów. Popularne w mediach społecznościowych były testimoniale: Opowiedzmy o naszych plantacjach. Opowiedzmy o tym, jak wygląda produkcja. Od pola do półki. Wszyscy powinniśmy współpracować. Razem możemy więcej. Dyskusje budowały wizerunek plantatorów i klimat branży, z której Polacy mogą być dumni.

Celem jest zawsze wzrost spożycia, ale dla nas ważna jest też promocja racjonalności w decyzjach produkcyjnych i marketingowych. Rozwój rynku nie bierze się znikąd, „nic samo nie rośnie”. Promowaliśmy współpracę, wymianę doświadczeń, współodpowiedzialność producentów za branżę i stan świadomość konsumentów. Konieczność zaangażowania się w prezentację całorocznej pracy, ryzyka pogodowego, na końcu w promocję plonów. Takie podejście pokazało plantatorów jako ludzi zaangażowanych i promujących zdrowy styl życia - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Możemy patrzeć w przyszłość z optymizmem. Na polskim rynku nadal jest do zagospodarowania ogromny potencjał konsumentów. Świadomość klientów wzrasta. Coraz więcej ludzi robiąc zakupy wybiera owoce zdrowe lub poszukuje tych, które pochodzą z upraw ekologicznych czy od plantatorów, których znają osobiście. Dzieje się tak dzięki mozolnej pracy plantatorów, ale też dzięki systematycznym działaniom branżowym, zarówno marketingowym jak i edukacyjnym. Tegoroczne aktywności np. w mediach społecznościowych miały bardzo dobry oddźwięk. Wzbudzały duże zainteresowanie i na pewno pomogły plantatorom zbudować dobre relacje z odbiorcami borówek. Także pozyskać nowych klientów. Niezapomniany był wybór najmłodszego z plantatorów i poszukiwanie najlepszych lodów borówkowych. To dobry trend - oby jak najwięcej tego typu akcji w przyszłości – mówi Dariusz Kolanus, właściciel plantacji Borówkarnia w Łasku.

Promocja owocu przez plantatora

Pokazywanie plantatorów i plantacji to znak rozpoznawczy promocji borówki. Celem jest budowa wizerunku polskich plantacji jako miejsc, w których powstaje produkt najwyższej jakości, ceniony na świecie. Komunikacja całorocznej pracy, standardów produkcji i sukcesu eksportowego. Wzmocnienie percepcji ekstensywności i współpracy z naturą. Mówili o tym sami plantatorzy: Produkcja jest bardzo naturalna. Pszczoły mieszkają na plantacji. Cięcie krzewów - trudne, ale niezbędne. Pełnia owocowania po 5-6 latach. Produkcja borówki jest bardzo wymagająca. Cudze chwalicie, borówki nie znacie. Borówka jest polska.



Borówka promowana jest jako coś na co się czeka, jak na początek lata czy początek wakacji. To wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Wyjątkowo zdrowa i polska. Polskość jest wyzwaniem dla producentów borówki wysokiej, do której przylgnęła u nas nazwa innego kraju. Polskość skutecznie budowały relacje z każdej kolejnej plantacji - w Nidku koło Wadowic, w Powielinie koło Serocka, Romanowi, Sompolno, w Grzymalinie koło Legnicy, Pustkowej Górze, Ozorkowie.

Przygotowania do sezonu były domeną plantatorów. Spektakularnym sukcesem stały się wybory najmłodszego w branży, który tradycyjne potem dokonał uroczystej inauguracji sezonu. Historię na naszych oczach tworzyli: Hania Talaga, córka Ani i Michała Talagów z plantacji w Grzybowie w gminie Magnuszew na Mazowszu. Maciej Chromiński, syn Eweliny i Adriana Chromińskich z miejscowości Karcze, gmina Zbuczyn, powiat Siedlecki. Leon Górniak, syn Katarzyny i Grzegorza Górniaków z Podlindowa, gmina Mszczonów na Mazowszu oraz 7-miesięczna Basia Milewska, córka Darii i Piotra Milewskich z Falbóg Wielkich w powiecie płońskim. 100 tys. ludzi w czerwcu obserwowało dwuetapowe wybory. Reprezentowanie branży dało uczestnikom satysfakcję i popularność. Branża pokazała pasjonatów, którzy stoją za polską borówką. Sympatyczną rywalizację wygrał Maciek Chromiński, który degustacją pierwszych owoców symbolicznie otworzył sezon.

Sezon 2018 to piękny czas. Ciągła promocja borówki jako polskiego dobra sprawdziła jest w 100%. Dla nas wybory najmłodszego plantatora, w którym nasz syn Leon zajął drugie miejsce, były czymś niezapomnianym. Cieszę się, że możemy dzielić się z innymi dobrem jakie produkujemy, ale też refleksjami nad jednak bardzo ciężką całoroczną pracą na plantacji - mówi Katarzyna Górniak z Podlindowa.

1 lipca - Dzień Polskiej Borówki

Na modnym warszawskim Targu Śniadaniowym odbyły się prezentacje walorów borówki, degustacje świeżych owoców i borówkowych przetworów. Plantatorzy od 3 lat budują w ten sposób znajomość daty rozpoczęcia zbiorów w Polsce. Wypromowali 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki. Swoją konsekwencją przekonali media i handel. Praktycznym celem promocji jest budowa popytu latem. Sam tytuł kampanii - „Lato z borówkami” - pomaga realizować ten cel.

Święto owocu przybrało w tym roku swoją docelowa formę – wielkiego zaproszenia do sklepów. Plantatorzy zaprosili na degustacje w rekordową liczbę 630 miejsc w całej Polsce.



Sukcesem było pozyskanie sieci i zaproszenie konsumentów do sklepów w dniu 1 LIPCA. Pomogła pogoda, ale duże znaczenie miało partnerstwo sieci Lidl. Ten najlepszy marketer wśród detalistów zaprosił na borówki i pokazał, że można używać w komunikacji określenia „polska borówka”. Historia borówki będzie się dzielić na okres przed i po „zaproszeniu na polską borówkę” przez Lidla. Kwestią najbliższych 2-3 lat jest ukształtowanie zupełne nowych schematów zakupowych. Borówka jako „owoc przyszłości” i symbol zdrowego trybu życia jest do tego zadania dobrze przygotowana.

Honorowym partnerem kampanii „Lato z borówkami” była w tym roku Wielka Brytania, która od lat jest największym odbiorcą polskiej borówki. Kampania była wspierana jest przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową. Wspólnym celem była promocja polsko-brytyjskiego partnerstwa handlowego. Brytyjski rynek owoców jagodowych jest bardzo ciekawy. Jego wartość przekroczyła miliard dolarów. Wzrost spożycia jagód w Wielkiej Brytanii wynika z postrzegania tych owoców przez konsumentów jako zdrowej przekąski. Dzieci otrzymują porcje borówek jako drugie śniadanie, dorośli kupują je do jedzenia w pracy. Borówka dołączyła do truskawek, malin i czarnej porzeczki - owoców tradycyjnie bardzo popularnych w Wielkiej Brytanii - mówi Michael Dembinski z Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC).

Lato z borówkami

Otwarcie sezonu - Dzień Polskiej Borówki - połączył konsumentów, plantatorów i dietetyków. Symboliczny początek zbiorów to naturalna okazja, by promować walory borówki. Był początkiem ofensywy informacyjnej i edukacyjnej. Celem była komunikacja walorów zdrowotnych, budowa świadomości czasu trwania sezonu. Budowa percepcji jakości naszych owoców, wizerunku polskich plantatorów jako producentów i promotorów zdrowego stylu życia. Zasięg kampanii w mediach tradycyjnych przekroczył 8,5 mln osób. Borówka była na ustach dietetyków i lekarzy. Zasięg fanpage’a 1 LIPCA przekroczył 1,25 mln.

Promowaliśmy 10 walorów zdrowotnych borówki oraz lato jako czas największego bogactwa natury i dobry moment, aby zadbać o odporność i zdrowie. O tej porze roku mamy największą szansę na wprowadzenie do swojej diety mnóstwa świeżych owoców i warzyw, które trafiają do sklepów prosto z polskich upraw – mówi Emilia Szczęsna z Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Promowaliśmy fakt, że borówki to owoce do zadań specjalnych. Usuwają z organizmu toksyny, redukują cholesterol, obniżają wysokie ciśnienie, usprawniają funkcjonowanie układu trawiennego oraz korzystnie wpływają na wzrok i młody wygląd skóry. Wystarczy jedna filiżanka borówki dziennie, żeby zachować zdrowie i urodę – dodaje.
Sukces borówki wart jest promocji. Plantatorzy budują rynek do kilkunastu lat. Promują walory owocu, kompetencje, pasję, szacunek dla natury i swoją kreatywność. Wzrasta powierzchnia nasadzeń, ale to wysoka jakość, a nie ilość owoców borówki, musi pozostać dla producentów najważniejsza. Promowane są takie postawy. W sukcesie tej kampanii dużą rolę odgrywa zaangażowanie producentów. Wzrost świadomość marketingowej, i prawdopodobne też wzrost oczekiwań producentów, jest ważnym plonem realizowanych działań. Projekt jest dofinansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Kampania jest bardzo skuteczna. Doceniam w niej również budowanie wspólnoty owoców jagodowych oraz umiejętność prowadzenia komunikacji pokazującej rolę owoców i warzyw w diecie. Pokazano, jak można łączyć promocję konkretnego owocu z parasolową, szerszą, komunikacją do konsumentów. To wszystko jest potrzebne w realizacji najambitniejszych celów naszego środowiska, związanych z budową zdrowych nawyków żywieniowych - mówi Witold Boguta, Prezes KZGPOiW.

2 września - Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych

W sierpniu promowano lody borówkowe i lodowych rzemieślników. Branża jagodowa zaprosiła branżę lodową do wspólnej promocji. Odbyły się pierwsze wybory najlepszych lodów borówkowych.

W ramach przygotowań do Dnia Lodów Borówkowych miłośnicy lodów wybrali miasto i miejsce, w którym są najlepsze lody borówkowe. Oddano 83.657 głosów na 27 miast i 45 lodziarni. Zwycięzcą konkursu na najlepsze lody borówkowe została „Lodziarnia Pod Orzechem” w Baborowie, w woj. opolskim. Jej właściciel Pan Tomasz Szypuła, lodziarski mistrz Polski 2017, reprezentant kraju na Gelato World Cup 2018, wytwarza lody z lokalnych składników, wśród których jest borówka z plantacji koło Głubczyc.

Lokalne może być lepsze - to był nasz wspólny przekaz. Mają tego świadomość lodowi rzemieślnicy. Szukają dobrych producentów, lokalnych, sezonowych składników. Chcą wiedzieć jak najwięcej o produkcie, zbiorach, przechowywaniu, ludziach, którzy stoją za borówką - mówi Agnieszka Szydziak, redaktor naczelna portalu Have a Bite, patronującego poszukiwaniom twórczych pasji i najlepszych lodów borówkowych.

Konkurs na najlepsze lody borówkowe stał się olbrzymim sukcesem. Lody okazały się produktem ważnym, za którym ludzie stanęli murem. Producenci lodów rzemieślniczych potrzebują świeżych owoców, produkowanych we współpracy z naturą. Łącząc kompetencje produkcyjne oraz kreatywność mistrzów lodowego rzemiosła, razem, możemy produkować lody znakomitej jakości. Podobne jak rzemieślnicze piwowarstwo, produkcja rzemieślniczych lodów ma długie tradycje, rozwija się w Polsce dynamicznie i jest nastawiona na jakość. Branżową współpracę z rzemieślnikami należy traktować jako strategiczną. Pozwala zaprezentować walory owoców jagodowych bardzo szerokiemu gronu odbiorców.

Chcąc rozwijać produkcję, musimy edukować

Celem jest powszechne postrzeganie borówki jako owocu wyjątkowo zdrowego i uprawianego w Polsce. Edukację należy uznać za podstawę budowy rynku i obrony marż w dłuższej perspektywie. Warunkiem sukcesu jest wiedza o tym, skąd się coś bierze i ile pracy kosztuje.

Pokolenie milenialsów dysponuje obecnie dużą siłą nabywczą, ale różni się znacznie od starszej grupy konsumentów. Niewiele wie o tym, skąd się bierze żywność i jak się ją wytwarza. Dlatego warto skupić się na tym, aby pokazać, w jaki sposób produkowane są owoce wysokiej jakości i podkreślić rolę producenta w tym procesie. Walory zdrowotne są kluczem do wypromowania wyjątkowości borówki wśród indywidualnych konsumentów i właśnie dlatego jako plantatorzy powinniśmy aktywnie uczestniczyć w promocji. My wiemy jak wygląda produkcja, jak jest wymagająca, co jest w uprawie najciekawsze, a co najtrudniejsze – mówi Katarzyna Grzegrzółka, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
To jest bardzo trudna i wymagająca produkcja, która potrzebuje doświadczenia i dużych nakładów. Prace na plantacjach zaczynają się tuż po zbiorach, to jest 9 miesięcy pracy po to, aby potem przez 3 miesiące zbierać owoce. Prace polegają między innymi na ręcznym pieleniu i ręcznym cięciu krzewów, gdyż nie jest możliwe zmechanizowanie tych procesów. To wszystko pokazywaliśmy w tym roku najbardziej opiniotwórczym dziennikarzom, konsumentom, a w formie warsztatów ago-edukacyjnych przekazywaliśmy tę wiedzę dzieciom. Przełomu dokonują najbardziej nawet podstawowe informacje. Dotyczące choćby ilości zabiegów związanych z nawadnianiem. Konsumenci nie wiedzą, że wszystkie plantacje w Polsce są nawadniane kropelkowo. Bez systemu nawadniającego, nie da się uprawiać borówki. Musimy cały czas edukować - „9 miesięcy ciężkiej pracy by potem ręcznie zbierać owoce w sezonie”. To dlatego mają one tak doskonałą jakość, cenioną na rynkach światowych – dodaje Katarzyna Grzegrzółka.

Razem możemy więcej

Dla konsumentów coraz ważniejsze jest pochodzenie żywności, wiedza kim są producenci, jak myślą, jakie wartości wyznają, jakim standardom hołdują. Wiedza przez kogo i jak jest produkowana polska żywność wzmacnia naszą tożsamość oraz wizerunek, czyli to jak postrzegają nas konsumenci i importerzy polskiej żywności.

Branży potrzebna jest stała promocja pro-jakościowego podejścia, wysokich standardów produkcji. Dużym ryzykiem jest spodziewana nadprodukcja owoców niskiej jakości. Warto wspierać regionalne sukcesy produkcyjne, identyfikację z małymi ojczyznami, budować świadomość brandingową. Będziemy kontynuować promocję współpracy z branżami, które są potencjalnymi odbiorcami owoców jagodowych. Rzemieślnicze piwowarstwo, rzemieślnicza produkcja lodów. Czas też na pierogi - mówi Maciej Dolata, partner w agencji INSPIRE smarter branding, która od lat nadzoruje realizację projektów promujących polską borówkę.
- Warto wykorzystywać wszelkie sposoby aby świadomość konsumentów polskiej borówki była z roku na rok coraz większa. Dla małych i średnich plantacji strategią na najbliższe lata powinna być jakość a nie ilość borówek oraz budowanie relacji z odbiorcami owoców na rynkach lokalnych - podsumował Dariusz Kolanus, plantator borówki z Łaska k. Łodzi.
- To dopiero początek, zaledwie trzeci sezon naszego święta, a już tyle udało się przekazać społeczeństwu. Polska borówka jest znakomita, niech reszta świata też to wie! Utrzymajmy ten trend jak najdłużej, bo to jest sukces - sukces produkcji najwyższej jakości owoców - mówi Piotr Piwowarczyk, Borówkowa farma.

Sukces kampanii „Lato z borówkami” cieszy, ale nie dziw. Borówka uprawiana w Polsce jest eksportowym hitem. Nie ma innego produktu, dla którego udział eksportu w sprzedaży byłby tak duży. Eksport szacowany na 80% czyni borówkę symbolem jakości całego sektora. Oczekiwania rosną. Na szczęście branża potrafi integrować się wokół celów i wykorzystywać potencjał wspólnego działania.

Informacja prasowa Fundacja Promocji Polskiej Borówki „Lato z borówkami”

Galeria zdjęć:

Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”
Sukces kampanii „Lato z borówkami” Sukces kampanii „Lato z borówkami”


REKLAMA
2019_Faban_Promocja
2019_Captan_2019_news
2019_A_InfoKarta

Tagi:

borówka

komentarze (0):

dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Ruszyła wiosenna sprzedaż dotowanych ubezpieczeń upraw rolnych

Wystartowała wiosenna sprzedaż dotowanych ubezpieczeń upraw rolnych w PZU i w Concordia...

Ocena sytuacji na europejskim rynku jabłek i gruszek

Poziom produkcji, rynek jabłek z potencjałem produkcji osiągnął punkt „nadpodaży” o...

BREXIT “bez umowy” – zasady eksportu do Wielkiej Brytanii

Większość roślin i produktów roślinnych (w tym owoce i warzywa, kwiaty i zieleń...

Mniejszy popyt na polskie mrożone truskawki

Większy import z Egiptu i Maroka osłabiał popyt na mrożone truskawki z Polski. Mimo...

Jak uprawiać truskawki powtarzające ?

Wykład pt: Jak podejść do produkcji truskawek powtarzających? – Krzysztof Sak –...

Uprawa borówki – błędy popełniane w pierwszych latach uprawy

Film jest nagraniem Internetowej Konferencji Sadowniczej z dnia 31.01.2019. Tematem wykładu...

Najnowsze ogłoszenia

Wapno z chłodni KA

22.03.2019 18:46 autor: maksu83

Sekator pneumatyczny AIRPRESS

22.03.2019 08:35 autor: transpit

Kontener mieszkalny biurowy lub socjalny

22.03.2019 08:18 autor: transpit

Kupię Kosiarko-rozdrabniacz sadowniczy

21.03.2019 21:15 autor: Sadpol123

VW LT 35 2.5TDI. 109KM

20.03.2019 17:24 autor: damian115

C 330, używane części w dobrym stanie

20.03.2019 08:01 autor: golden91

2019_Yara_seminarium_czeresniowe

Najnowsze komentarze

Kanada zainteresowana...
A kto komu coś obiecał? Czy to sprawa...
Kanada zainteresowana...
A może rodacy Julii Timoszenko...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Kto to pisze ? TVN cytuje " ile zarabia...
Kanada zainteresowana...
A czym się pryska na tej całej Ukrainie......
Kanada zainteresowana...
Zaraz zaraz przecież my mięliśmy z Kanadą...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Za dwa jabłka sadownik dostaje 17 groszy i...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
A kto teraz będzie kupował w sklepie jak na...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Zapomniałem dodać, brawo agro unia
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Cholerne świnie zawsze przypiszą sobie...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
ardanku ciesz się póki możesz bo tylko...
Skup interwencyjny: Są...
Niedługo będą wybory więc za ten dobrobyt...
Rosja jest gotowa...
Nie zapominajmy, że Polska ma podwójne...
Rosja jest gotowa...
Nie zapominajmy co było przyczyną...
Rosja jest gotowa...
Nie zapominajmy ze to EU nałożyła pierwsza...
Komunikat jagodowy -...
a dzisiaj już mrozik ma być w nocy a gdzie...
Skup interwencyjny: Są...
Panie Ministrze tym skupem interwencyjnym...
Sprzedam sad
Dobry interes. Sprzedać hektar za 300 a...
Nowa Zelandia chce olśnić...
Wielkie mecyje, czerwonego idareda kto nie...
Sprzedam sad
Tyle, że działka pewnie na nie byle jakiej...
Sprzedam sad
300tys/ha a myślałem ze u mnie jest droga...
ZSRP w sprawie umów...
Problem że tu nie da się edytować....
ZSRP w sprawie umów...
Co do cepa to pewnie prawda. Co do Pizy to...
ZSRP w sprawie umów...
Jaceo.. Każdy z twoich przodków pracował...
ZSRP w sprawie umów...
Ostatnie zdanie pokazuje na jaki rodzaj...
ZSRP w sprawie umów...
Widać przy tym pozostał tylko na wyższym...
ZSRP w sprawie umów...
Normalny Cyrk !!!!! Trochę nie na temat ale...
Komunikat jagodowy -...
u mnie nawet liście wszystkie nie spadły
ZSRP w sprawie umów...
To przecież można zostawić pod drzewami,...
ZSRP: Opłaciło się...
NIKT VAT-u NIE PODWYŻSZA NA SOKI (i na...
Od rana dym… protesty w...
Dobrze zrobili,ale teraz poniosą...
Od rana dym… protesty w...
Dobrze zrobili z tym wywalaniem jablek szkoda...
ZSRP w sprawie umów...
Drupi jak ty chcesz z pracownikami agencji...
ZSRP w sprawie umów...
Ok.Cena minimalna na owoce przemysłowe,ale...
ZSRP w sprawie umów...
Drupi,aleś Ty.....
ZSRP w sprawie umów...
Powinno być wymuszone prawo limitów z...
ZSRP w sprawie umów...
P. S. Skoro wszyscy wiedzą je kosztuje...
ZSRP w sprawie umów...
To żem napisoł to co wiedzioł. Powinno...
ZSRP w sprawie umów...
To nie jest takie proste, w przypadku płacy...
ZSRP w sprawie umów...
Oczywiście ja wszystko rozumiem ale...
Od rana dym… protesty w...
"Początek 2019 roku. Kilkadziesiąt spotkań...
Interwencja w sprawie Eskimosa
jak to nic... firma wykazała zysk za 4...
Od rana dym… protesty w...
tak a tutaj to demokracja,nie...
Od rana dym… protesty w...
A Ty Jacek chcesz sterroryzować wszystkie...
Od rana dym… protesty w...
Pretensje do wszystkich. to można...
Od rana dym… protesty w...
Pieprzyć ich. Ocenami tutaj to się ktoś...
ZSRP: Opłaciło się...
Sprawdziłem klasyfikacje GUS - aktualnie...
ZSRP: Opłaciło się...
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Chcieli...
ZSRP: Opłaciło się...
Nie przypominam sobie, aby na którymkolwiek...
Zrezygnowano z ustawy...
Czy wy naprawdę nie widzicie jak wami można...
ZSRP: Opłaciło się...
Panie Maliszewski dobrze by było żeby Pan...
Zrezygnowano z ustawy...
A poza tym uważam, że embargo powinno...
Zrezygnowano z ustawy...
A może to zasługa ostatnich strajków w...
Zrezygnowano z ustawy...
Brawo! Naciski jednak pomagają! Wreszcie...
ZSRP: Opłaciło się...
Gratuluje !! Macie sukces w obronie KUPS nie...
ZSRP w sprawie umów...
No i ciągu 10 sekund 17 minusów...
ZSRP w sprawie umów...
W dwudziestym pierwszym wieku,w Polsce,UE i w...
Od rana dym… protesty w...
Podaje do wiadomości dla wszystkich...
Od rana dym… protesty w...
Szczekaj PiSowski piesku
Ardanowski: Te jabłka...
Liże dupe kaczce i tyle i ma dzięki temu...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Też tak mówiłem 15 lat temu. Śmieli się...
Ardanowski: Te jabłka...
Nie dać, a sprze-dać to z chęcią, ot taka...
Od rana dym… protesty w...
Mam nadzieje ze jak sie zmieni rzad to ci sie...
Od rana dym… protesty w...
peowskiej miało byc.
Od rana dym… protesty w...
o bardzo ładny przykład eowskiej swini....
Od rana dym… protesty w...
Jak ktoś ma sad na madzie rzecznej czy na...
KUPS: Rząd chce nałożyć...
"Podnosząc podatek z 5 proc. do 23 proc. (a...
Od rana dym… protesty w...
Na zimno patrząc ,duuuuża część sympatii...
Od rana dym… protesty w...
Miejmy nadzieję ,że bliskość wyborów nie...
Od rana dym… protesty w...
Zamknij Ryj PiSowska gnido
Od rana dym… protesty w...
Ten artykuł pisał jakiś PiSowski trol....
Ardanowski: Te jabłka...
Tak że, ten tego, hmm. Wyszło na to że...
Ardanowski: Te jabłka...
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie,...
Od rana dym… protesty w...
Oni poprostu spóźnili się na obrady...
Ardanowski: Te jabłka...
I co dobrego wniosła bezpłatna dystrybucja?...
Od rana dym… protesty w...
Więcej pochlebnych opinii widziałem dziś...
Ardanowski: Te jabłka...
można krytykować bezpłatna dystrybucje ale...
Od rana dym… protesty w...
Związek sadowników RP protestował latem...
Ardanowski: Te jabłka...
I co wysiedział? Złote jajko?
Ardanowski: Te jabłka...
Takie wlasnie macie argumenty mowa nienawisci...
Ardanowski: Te jabłka...
Końcówka linku:...
Ardanowski: Te jabłka...
Marcin, polecam ten artykuł:...
Od rana dym… protesty w...
Akurat pan Sas mówi logicznie i rzeczowo
Ardanowski: Te jabłka...
A co do energetyki to akurat dzieki pisowi...
Ardanowski: Te jabłka...
Tak dla PO i nowoczesnej. Chcemy...
Od rana dym… protesty w...
Minister Rolnictwa nas poniza, Rzad kosztem...
Od rana dym… protesty w...
Co do protestów pytanie czy Zachwieja Sas...
Od rana dym… protesty w...
Zachwiany pyknoł Ci 72 minusy.
Ardanowski: Te jabłka...
PIS won!!!!!!!krotko i na temat.
Ardanowski: Te jabłka...
Piątka (a nawet siódemka) "dla sadownictwa"...
Od rana dym… protesty w...
Tak jest, i dajemy jasny sygnał i zielone...
Od rana dym… protesty w...
Ta cała agrounia to nie jest jakas...
Od rana dym… protesty w...
pilzner13 ,,,no właśnie wystarczyło by...
Od rana dym… protesty w...
No i po co te zadymy,a wystarczyło by...
Od rana dym… protesty w...
Panie Marcinie Zachwieja ...Tak ,już jutro...
Ułatwienia w obrocie ziemią
Chaotyczne troche te nagranie ale jest dużo...
Ułatwienia w obrocie ziemią
Odnoszę wrażenie, że za ułatwienie...
Ułatwienia w obrocie ziemią
Też mi ułatwienia.... najpierw zablokowali...
Mirosław Maliszewski: Jaki...
No i najważniejsze:skoro obowiązkowe...
Mirosław Maliszewski: Jaki...
Czy pan Maliszewski tylko udaje czy nie zdaje...
Czy powinniśmy żądać...
Węgiel jedzie ropa płynie... Było kiedyś...
Czy powinniśmy żądać...
Boginią mądrości jest Atena... Jak to bywa...
Czy powinniśmy żądać...
Przepraszam, ale czy nikt jeszcze nie...
Czy powinniśmy żądać...
Zmusić prezesów grup nie zmusimy i tak...
Czy powinniśmy żądać...
musimy wiecej sadzic ! proponuje zawody w...
Czy powinniśmy żądać...
Od kogo żądać? Kto jest adresatem tych...
Jabłka „Amela”...
Taką sytuację przewidział już Molier w...
Czy powinniśmy żądać...
Moim zdaniem, ten cały wywód powinien się...
Jabłka „Amela”...
Normalne odmiany w których nie ma...
Jabłka „Amela”...
Może jaśniej; czy to jest nowa odmiana czy...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Przyjdzie maj jabłko będzie po 1zl i każdy...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Nie mamy już czasu na nic bo decyzje już...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Jeszcze 10 lat temu, niektórzy spierali się...
Eksport ukraińskich jabłek...
Coś mi się wydaje, że pisząc o Dubaju...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Widać,że facet ma bardziej poukładane w...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Problemem były i są programy...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Dziwne? Nikt nie komentuje...
Brona aktywna z wałem pakera
Witam ! chętnie wypożyczyłbym bronę ale...
Ardanowski: Rusza kolejna...
pszemek - czytać ze zrozumieniem w szkole...
Ardanowski: Rusza kolejna...
Co się dziwić, od początku to...
Ardanowski: Rusza kolejna...
Komuś, w ramach rozwiązywania problemów...
Komunikat sadowniczy -...
Dzień przed zabiegiem,do ropownicy wlać...
Komunikat sadowniczy -...
Siara. I jeszcze raz siara. Jest super na...
Komunikat sadowniczy -...
Prawidłowo nie dajmy się zwariować.
Komunikat sadowniczy -...
Zabaweczka z lochmanikiem zakonserwowano...
Komunikat sadowniczy -...
Oj przelicza sie w tym roku....bo ze...
KUPS: Podwyżka VAT na...
a jeszcze jedno, pytanie czy KUPS to...
KUPS: Podwyżka VAT na...
poprosimy KUPS o np. badania rynkowe...
KUPS: Podwyżka VAT na...
Prosze o uzupełnienie artykułu o stawki...
KUPS: Podwyżka VAT na...
Znowu jakieś bzdury o podwyżce vat-u na...
Ardanowski: Rusza kolejna...
A tak pomagał i rozwiązywał problemy...
Związkowcy i pracodawcy...
Artykuł wprowadza w błąd.Nie chodzi o...
Ardanowski: Rusza kolejna...
No zobaczymy co teraz będzie ,pozostawiam to...
Ardanowski: Rusza kolejna...
No zobaczymy co teraz będzie ,pozostawiam to...
Komunikat sadowniczy -...
Już się zaczyna...Ciekawe kto dalej da się...
Związkowcy i pracodawcy...
Nie ma większego syfu od tych napoi...
Związkowcy i pracodawcy...
Bardzo dobrze! w końcu nie będzie się im...
Jabłka przemysłowe - 0,30...
Kol. nigdy nie mów nigdy
ORLEN: Razem napędzamy...
A skąd wiesz jaką przebitkę ma ORLEN?...
Soki i nektary będą...
Ciekawe jaka będzie reakcja KUPS... Czy...
ORLEN: Razem napędzamy...
Powodzenia... jeżeli ktoś wierzy... Wójt...
ORLEN: Razem napędzamy...
Orlen będzie napędzał polskie rolnictwo...
Soki i nektary będą...
warto sprawdzić...
Soki i nektary będą...
Moim zdaniem raczej jest to sprawiedliwe,...
Jabłka przemysłowe - 0,30...
ja nie rozumiem xD Woziliście jabłka za 8...
Ardanowski: Rusza kolejna...
Ciszej, bo kto będzie wypełniał Wasze...
Jabłka przemysłowe - 0,30...
Tylko z opcją wygranej w totka w pierwszym...
Ardanowski: Rusza kolejna...
Może skorzystać z ostatniej propozycji...
instagram