Koniec roku obfituje w szeroki zakres różnych promocji. Od wielu tak było i pewnie tak będzie. Jednak w kwestii CEN PROMOCJI trochę się zmieniło. Dla przypomnienia w supermarketach kiedy pojawiają się "nasze", a dokładniej z krajowych sadów jabłka oraz hasło PROMOCJA pojawia się obok ceny PROMOCYJNEJ na jabłka, cena których obowiązywała wcześniej. Tak dzieje się w ostatnich miesiącach gdyż jest to uregulowana prawnie. Większość, jak nie prawie wszystkie sklepy wielko powierzchniowe do tej zasady się stosują oferując PROMOCJE na jabłka i innego rodzaju owoce, zresztą nie tylko.
W ostatnich dniach i tygodniach pojawiają się liczne oferty na wyprzedaże i PROMOCJE nowych ciągników sadowniczych i innych maszyn używanych w sadownictwie. Jednak na plakatach, banerach reklamowych, oraz w treści tak "kuszącej" informacji o PROMOCYJNEJ cenie ciągników nikt nie wspomina o kwocie która obowiązywała wcześniej ? Dlaczego ? Zapomnieli ? A może cena się nie zmieniła tylko dodali słowo PROMOCJA ? Należy się zastanowić i zapytać. Wam również to proponuje, gdyż na nasze pytania o cenę wcześniejszą z przed PROMOCJI nie uzyskujemy odpowiedzi.
Oczywiście nie można pisać, że wszyscy pomysłodawcy PROMOCJI zapomnieli poinformować o wcześniejszej cenie. Są dealerzy, którzy poprawnie oznaczają kwotą PROMOCJI lub PLN lub % wpisują wartość, oraz cenę produktów przed obniżką.
Warto na taki fakt i PROMOCJĘ zwrócić uwagę.
Dla przypomnienia:
Obowiązek przedstawiania najniższej ceny produktu lub usługi z 30 dni przed obniżką dotyczy każdego przedsiębiorcy, który promuje swój towar, informując o zniżce. Może to robić wykorzystując zarówno komunikat słowny (pisemny lub mówiony), graficzny, jak i poprzez sformułowania mówiące o obniżce (promocja, wyprzedaż, itp.).
(...) Przedsiębiorca musi poinformować o najkorzystniejszej cenie z 30 dni przed wprowadzeniem promocji wszędzie, gdzie został ogłoszony rabat, np. w reklamie, na półce sklepowej, na wywieszce, w gazetce promocyjnej, przy sprzedaży warunkowej, w programie lojalnościowym czy na stronie sklepu internetowego. [za https://www.infor.pl]
Dyrektywa Omnibus (Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27.11.2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG oraz dyrektywy 98/6/WE, 2005/29/WE i 2011/83/UE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta)
Najnowsze komentarze