Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
2019_A_Broszura_owocówka_1
2019_Arysta_Plantivax_2_lato

Podwyżki cen energii przełożą się na wzrost cen jabłek

Wzrost cen energii przełoży się również na wyższe ceny takich produktów jak chleb czy jabłka - mówi Janusz Piechociński, były wicepremier i minister gospodarki w rządzie PO-PSL, który był gościem w Poranku Gazeta.pl

O ile zdrożeje koszt przechowania polskiego jabłka, którego mamy w tym roku tak dużo? Już są szacunki, że aby je przechować na kwartał, to cena energii w kilogramie jabłka zwiększy się o kolejne 10-12 gr, kiedy dzisiaj za jabłko detaliczne w skupie rolnik dostaje 80 groszy - zauważył Janusz Piechociński.

 

 

- URE potwierdza - cztery wnioski o zgodę na nowe cenniki za prąd na przyszły rok wpłynęły w terminie - informował w poniedziałek Dziennik Gazeta Prawna. O najwyższe wzrosty cen energii elektrycznej wnioskowały firmy, które więcej energii sprzedają, niż produkują, przez co musza kupować energię w hurcie. Prąd miałby podrożeć, m.in. ze względu na coraz wyższe ceny węgla i prawa do emisji CO2, które we wrześniu doszły do ceny 25 euro za tonę.

 



REKLAMA
2019_BASF

2019_Syngenta_Topas

2019_Arysta_Plantivax_news_lato

2019_Syngeta_Scorpion

komentarze (52):

dodaj komentarz
Hetmanpolny
Hetmanpolny 23.11.2018 13:34 Co ci PiS-owcy z Polską robią
szampion97
szampion97 23.11.2018 17:04 Plan dla wsi wg PiS-u
1. Dowalić rolnikom opłaty za wodę.
2. Utrudnić im do maksimum zatrudnianie Ukrainców i innych
3. Dowalić im podwyżki energii tak na dobicie
4. A no jeszcze zapomniałem: Utrzymać embargo, bo "szeregowy poseł" nienawidzi Rosjan.
5. Wytłumaczyć rolnikom, że to wszystko wina PSL-u.
pilsner13
pilsner13 23.11.2018 17:27 szampion97,zapomniałeś,że jeszcze jest w planie obarczenie rolników obowiązkowymi umowami kontraktacyjnymi i już w marcu rolnicy będą musieli(pod groźbą niemożliwości sprzedaży poza umowami) dokładnie jakość i ilość zebranych w lecie owoców.W marcu ,kiedy nie wiadomo jaki będzie przebieg pogody i nie wiadomo czy w/w Ukraińcy w ogóle dojadą do polskich gospodarstw.
szampion97
szampion97 23.11.2018 17:46 Już dwa lata temu jak mieli znieść wizy dla Ukrainców, mówiło się że zwieją do Niemiec. Póki co na razie rozeszło się po kościach, patrząc jak okupują w tym roku Biedronki.
SlawekS
SlawekS 23.11.2018 23:48 Szampion97 - ile zapłaciłeś za wodę z własnych ujęć w tym roku??? "Utrzymać embargo, bo szeregowy poseł nienawidzi Rosjan." - w zasadzie ten cytat o embargu podsumowuje "poziom merytoryczny" Twojej wypowiedzi. Choć można też powiedzieć, że wpasowujesz się w poziom wypowiedzi Piechocińskiego, który kompromituje się tymi dodatkowymi kosztami 10-12 groszy/kg/kwartał, podczas gdy Galster szacuje całkowity wzrost kosztów prądu na 1.5-2 grosze/kilogram...Krytykować też niestety trzeba umieć...
KORTEZO
KORTEZO 24.11.2018 06:07 WSZYSCY POLITYCY SĄ SOBIE WARCI, NIKT NIE JEST Z NICH ŚWIĘTY !!!
Tak w ogóle to fajnie jest zwalać wszytko na pis tylko, że już w styczniu 1/2 ceny prądu to opłata za CO2, pieniędzy które polska musi płacić unii ...
To trochę idiotyczne bo kraje zachodnie już rozwinięte energetycznie, takimi ustawami duszą kraje biedniejsze które z kolei nigdy nie wyjdą z dołka, trzeba płacić kary, zamiast przeznaczyć te pieniądze na elektrownie inne niż węglowe...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

tomaszw
tomaszw 23.11.2018 14:25 podpisujmy jeszcze więcej pakietów klimatycznych i wymyślajmy większe opłaty za emisję CO2. Na czymś trzeba zarabiać. Idiotyzm!
jacenty82
jacenty82 23.11.2018 21:00 Jest problem z ocieplaniem się klimatu i dlatego opłaty za emisję CO2. Produkujmy więcej energii z węgla to kary będą większe, a te z kolei przerzuci się na odbiorców.
szampion97
szampion97 23.11.2018 21:08 Ocieplenie klimatu -> więcej ciepłych i bardzo ciepłych lat-> częstsze klęski urodzaju jak w tym roku -> większy z@pi€%$0l za niskie ceny jabłek
jacenty82
jacenty82 23.11.2018 23:21 To akurat zbieg okoliczności. W zeszłym roku bardzo ciepły był marzec ze średnią temperaturą dla Wrocławia 7,6, od 1951 roku cieplejszego marca nie było ( 2014 i 1990 też średnia 7,6) po takim ciepłym marcu poszedł zimny kwiecień i nieurodzaj. W tym roku było odwrotnie, zimny marzec średnia miesięczna 1,9, czyli najchłodniejszy marzec od 1987 roku, potem poszedł bardzo ciepły kwiecień średnia 14, czyli najcieplejszy od 1951 roku ( pewnie najcieplejszy w historii pomiarów ) maj 2018 ze średnią 17,8 też był najcieplejszy od 1951 roku. Jak będzie w 2019 tego nikt nie wie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Green25
Green25 23.11.2018 14:42 Nie podpisując osiągnęli byśmy tyle samo co podpisując...Na wiele decyzji które zapadają w Eurokołhozie po prostu nie mamy wpływu bądź wpływ jest iluzoryczny. Najciekawsze w tym wszystkim jest to że takie potęgi jak Chiny,Indie czy nasi ukochani przyjaciele Amerykanie kurzą, dymią sobie skolko godna i w poważaniu mają jakieś tam Brukselskie dyrektywy :)
jacenty82
jacenty82 24.11.2018 10:14 W Chinach ok.30% energii pochodzi z OZE, roczne inwestycje to ponad 100 mld USD, czyli więcej niż Europa i USA razem wzięte.
piotrek197704
piotrek197704 24.11.2018 11:19 Kolego GREEN Twoja wypowiedź zalatuje trochę hipokryzją. Teraz piszesz na Unię, że to Eurokołhoz, a jak się bierze dotację to wtedy jest dobra tak????
Green25
Green25 25.11.2018 16:22 @piotrek197704
Powiem w ten sposób...nigdy nie byłem zwolennikiem dotowania do czegokolwiek w rolnictwie.Ten system wszelakich dopłat niesie za sobą szereg konsekwencji których jesteśmy świadkami obecnie.Byłem i jestem zwolennikiem inwestowania kapitałem przez siebie wypracowanym i kredytami na warunkach ogólnych .

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jancyk
Jancyk 23.11.2018 18:51 Pakiet klimatyczny podpisała tamta ekipa, a szczególnie Kopacz. Liberałowie w zasadzie zawsze godzą się na wszystko, co chcą Niemcy i Francja, i teraz wszyscy za to zapłacą przy prądzie.
Swoją drogą pan Piechociński strzelił z tą ceną 80 gr. Chyba nie wie ile sadownik dostaje za większość odmian jabłek. Są i takie po 30 gr od 7 cm. Na razy jakoś mi się wydaje że PSL jest coraz mniej wiejska, a z takich korzeni wyrosła.
szampion97
szampion97 23.11.2018 19:06 Za to obecna ekipa powiedziała, że nigdy nie zrezygnujemy z węgla. Czyli forsujemy rozwój elektrowni węglowych. Nie trzeba być geologiem/geografem/ekonomistą by powiedzieć, że węgiel kiedyś się skończy i będzie trzeba się przestawić na coś innego.
artemida
artemida 24.11.2018 07:05 Nie patrz miejska czy wiejska patrz czy działa w Twoim interesie... Kto wciąż upomina się o zieloną energię a kto lobbuje o węgiel którego coraz więcej sprowadza z nielubianej Rosji...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

cichon40
cichon40 23.11.2018 18:59 Ale nie ma się czym przejmować,przecież podwyżki cen prądu przełożą się na wzrost cen jabłek !!!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Zbyszek124
Zbyszek124 23.11.2018 19:25 Tylko ze droższego jabłka może nikt nie kupić..

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

KORTEZO
KORTEZO 24.11.2018 06:16 Wszystkimi nowymi opłatami obarczony jest rolnik, taka jest rzeczywistość, nie ma co się oszukiwać...a cena jabłka w skupie to 8gr, czyli zero za dużo a ładne cudo zależnie od odmiany to 30-50gr

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 24.11.2018 06:58 Z tego co wczoraj słyszałem w TVP to do 2030 roku wszystkie słupy elektrowni wiatrowych mają być wyrżnięte /tak jak część nierentownych sadów/. W Danii prawie połowa prądu produkowana jest z tego że u nich "duje" jak mawiają żywieccy górale. Rzekomo darmowy prąd jest nierentowny...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jaceo1
jaceo1 24.11.2018 10:33 Tak na marginesie. Niektórzy ekscytują się energią wiatrową , która z ekonomicznego punktu widzenia jest niestety bardzo mało efektywna. To z uwagi na koszty związane z budową i dostosowaniem sieci. Prądu nie da się magazynować a elektrownie wiatrowe pracują tylko wtedy gdy wieje wiatr. W takim kraju jak Norwegia gdzie możliwości efektywnego wykorzystania elektrowni wiatrowych są dużo większe (bardzo długa morska linia brzegowa itd) produkcja prądu przy ich wykorzystaniu to tylko niecałe 10%. A przecież tam zielona energia to praktycznie 100%. Reszta to efekt wykorzystania najbardziej efektywnych w ich warunkach elektrowni szczytowo-pompowych. Podobnie jest w naszym kraju z bateriami słonecznymi, które wciska się na siłę gdzie się da a ich sprawność efektywność w naszym klimacie jest znikoma ( nawet w Hiszpanii stosuję się powszechnie ogniwa obrotowe). Tak to jest, gdy ktoś coś wymyśli, skutecznie zalobbuje i jeszcze znajdzie się źródło dofinansowania. Póki co nie ma w naszym klimacie i naszych warunkach geograficzno - klimatycznych alternatywy dla energii pozyskiwanej z węgla, no może gdybyśmy bardziej skupili się na na energii pozyskiwanej z gazu ziemnego. Ale to już inny temat i w polskich warunkach geopolitycznych jest to stąpanie po bardzo cienkim lodzie.
jurol
jurol 24.11.2018 10:49 Co robić w tej sytuacji?Poddać się dyktatowi eurokratów i stawiać te farmy elektryczne,czy iść swoją drogą i płacić coraz wyższe kary za emisję CO2 i finalnie za energię.
artemida
artemida 24.11.2018 12:50 Coś mi się nie zgadzało więc zajrzałem do Wikipedii - W Norwegii, gdzie na każdego blondyna przypada najwięcej energii na świecie, 97,6% jest "z wody".
Sprawa energetyki, tak jak obronność czy sprawy międzynarodowe /vide rozmowy z San Escobar/ winna być PONADPARTYJNA a NIE JEST. Każdy rząd nagina ją jak to widzą jacyś niedouki i stąd działania "od ściany do ściany". Między tymi ścianami znalazła się jeszcze Unia /czy to się komuś podoba czy nie/ .
jacenty82
jacenty82 24.11.2018 14:03 Latem gdy jest duże zapotrzebowanie na energię słońce świeci. Jednak lobby węglowe w Polsce jest silne i góra tłumaczy że nie można uzupełnić czymś innym tego wyngla.
jacenty82
jacenty82 24.11.2018 19:42 jaceo - link dla Ciebie https://wysokienapiecie.pl/14929-pep2040-energetyka-wiatrowa-w-polsce-plany-rzadu/?fbclid=IwAR3C7HeC7B5W0SkC69DqdgHoamqQlzk9RAP2ELMfnhFwpo4yVZY3HasiVzs
jaceo1
jaceo1 24.11.2018 21:36 Jak ktoś mnie zna to wie, że do tego rządu mi bardzo daleko, jednak w sprawie stopniowej rezygnacji ze wsparcia energetyki wiatrowej całkowicie się z nimi zgadzam, A sam miałem okazję zobaczyć jak działa lobby ,,wiatrakowe" , kiedy to tego typu gigantyczna farma miała powstać kilkaset metrów od mego miejsca zamieszkania.
jacenty82
jacenty82 25.11.2018 01:56 To nie zmienia faktu, że wiatraki mają sens w Polsce. Ja jednak wolę żeby energia powstawała w wielu mniejszych elektrowniach niż transportować ją z jednej dużej elektrowni na drugi koniec województwa i stawiać ludziom nad głowami 2x400kv. Stałem kilka razy kilkaset metrów od farmy wiatrowej i uciążliwość określiłbym na niską czy bardzo niską, ale jak stoję pod linią 2x220kv to podczas dużej wilgotności dyskomfort jest naprawdę duży.
jaceo1
jaceo1 25.11.2018 09:43 Pierwsze czego nie widać to ogromne koszty przesyłu plus przebudowa i dostosowanie linii do ciągle zmiennych dostaw ( wieje- jest prąd, nie wieje niema prądu). A co do uciążliwości podam dwa przykłady mało znane powszechnie: pierwszy to koszty i efekty uboczne odszraniania podczas spadków temperatury, drugi to optyczny efekt tzw. ,,migania" podczas obracania się łopat, gdy znajdujemy się kilkaset czy nawet dużo więcej metrów od wiatraka a słonce mamy po drugiej stronie łopat. Zresztą napiszę już na koniec, że największymi zwolennikami wiatraków oprócz osób związanych z ich produkcją i eksploatacją, są osoby, które bardzo niewiele o nich wiedzą.
jurol
jurol 25.11.2018 10:37 Każdy w miarę gramotny człowiek zauwazy że to co mamy do powiedzenia w sprawie przejścia na energię odnawialną G .... obchodzi eurokratów bo wszystko zostało ustalone i ratyfikowane przez kraje członkowskie.Rzecz w tym czy zaczniemy realizować ten program i koszty z tym związane będą zainwestowane w kraju czy będziemy płacić coraz większe kary a pieniądze z tych kar pójdą na inwestycje w innych panstwach.Tutaj niema dobrego rozwiązania jest tylko szansa minimalizacji strat.
artemida
artemida 25.11.2018 13:37 Masz rację jurol. Ważne jest by tematem, na najwyższych świecznikach, zajmowali się najlepsi fachowcy w tej branży. Czy tak jest nie wiem, a mam podstawy do wątpliwości. Na pewno sadownicy tego nie rozstrzygną...
...energię odnawialną G... - co to jest to "G"? Z dużej litery?
jacenty82
jacenty82 25.11.2018 17:27 Wiatraki nie dobre, energia słoneczna też, więc zostaje sprawdzony węgiel. Będziemy kupowali go ze wschodu, transportowali setki tysiące kilometrów, ten z naszych kopalni dotowali, płacili kary za co2, a wszystko to zostanie doliczone do naszych rachunków. Potem jak się trafi takie lato jak w 2015 gdzie zapotrzebowanie na energię jest wysokie, a wody w rzekach mało, będziemy się trzęśli czy czasami nie wyłączą i czy towar w chłodni nie przekręci się. No zawsze można kupić agregat prądotwórczy, zalać olejem napędowym i słuchać warkotu diesla.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jurol
jurol 24.11.2018 10:38 Bodaj na początku roku była tutaj cytowana odpowiedź KE na pisma o wsparcie polskiego sadownictwa przez eurokołchoz podstawowa rada sprowadzała się do tego aby zamiast zakładać sady ci co mają kasę inwestowali w O Z E .Czy ktos ich posluchal?A jeśli nie to dlaczego?Oto temat jest do dyskusji.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

RADEX
RADEX 26.11.2018 07:25 "Podwyżki cen energii przełożą się na wzrost cen jabłek" HAHAHA.
Na przestrzeni lat podrożało wiele podstawowych składników produkcji owoców, ale nijak się to ma do ceny.
Widać że ekonomia w sadownictwie jest całkowicie obca.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Marcin79
Marcin79 26.11.2018 09:41 co sie śmiejesz Radex ?
Przecież spady zdrożały z 10 na 12 groszy = aż 20% - czyli zasada działa
i te 2 grosze to już jest rekompensata za podwyżkę cen energii
na więcej nie mamy co liczyć bo zachwiałoby to równowagę rynkową

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Legionista12345
Legionista12345 26.11.2018 11:37 Panowie wzzystkie te plusy kosztuja,ciekawe kiedy wprowadza ON plus? Doja nas niestety gorzej jak poprzedni rzad.pytanie ostatnie podajcie nazwe jednego kraju z ktorym utrzymujemy normalne stosunki gospodarcze??
artemida
artemida 26.11.2018 16:54 Z San Escobar....
Alfred40
Alfred40 26.11.2018 19:21 Pytanie inne ,,kto w wyborach samorządowych w Polsce zdobył drugie miejsce w ilości oddanych głosów ? oczywiście od tyłu !

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Legionista12345
Legionista12345 26.11.2018 11:55 Ten portal to dziala chyba jak pewna telewizja publiczna..
wania1234
wania1234 26.11.2018 12:09 telewizja publiczna jest tylko jedna, ma tylko kilka kanałów

apropo kosztów produkcji
https://www.youtube.com/watch?v=v6xVEi8e6o4&t=253s
jerzy45
jerzy45 02.12.2018 21:00 Marcin79 ...Wiesz, że wyjaśniłeś nieświadomie, dlaczego dziś jest taka sytuacja z jabłkiem przemysłowym...Otóż przetwórcom brakowałoby miejsca na koncentrat, by go przechować do czasu sprzedaży. Gdzie więc jest rozwiązanie tego problemu ? Zainwestować w nowe zbiorniki, czy zachować przyszły koncentrat w jabłkach ? Pomyśleli i stwierdzili, że ten drugi wariant jest najlepszy ! To, że jabłko gnije pod drzewami, to już nie ich problem. Dobrze, że mróz zakonserwował owoce i ci, co mają umowy z "Eskimosem" będą się mogli wywiązać z umów. Gdyby jednak nie mieliście pod dostatkiem iluś tam ton na wywiązanie się z obietnic, to informuję, że sprzedam brakujące tony...Cena do negocjacji... w górę. Zaczynam od 140 groszy za kilogram...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Marcin79
Marcin79 26.11.2018 15:37 to jeszcze taka uwaga spostrzeżenie
w niedziele pojeździłem trochę po okolicy
i widziałem ze dużo dzikich jabłonek po miedzach , drogach niezbierane
za to nie widać żeby się puste puszki walały pod nocnym sklepem

Z TEGO WNIOSEK , ZE LEPSZY JEST W TYM ROKU INTERES NA PUSZKACH NIŻ NA JABŁKACH
tak nas (zachodni kapitał) sprowadził w tym sezonie do roli żuli , śmieciarzy

Przetwórcy celowo w tym roku zmniejszyli przerób tak zeby utrzymać kolejki na skupach i głodowe ceny na jabłka
a przeciez wobec zmniejszenia zbiorów w Chinach i wysokich cen na sok jabłkowy na świecie
mogli skupic wszystkie jabłka po godziwej cenie - np. około 40 groszy
nam daliby trochę zwrócić koszty a sami i tak by dobrze zrobili
ALE ONI WOLELI NAS UPODLIC a sami i tak zarobią ALE TYLKO NASZYM KOSZTEM
TAK SIE NIE ROBI BIZNESU W CYWILIZOWANYM KRAJU
ale oni potraktowali nas jak białych murzynów
jacenty82
jacenty82 26.11.2018 16:42 Nie ma co tu szukać obcej winy, bo sami nie jesteśmy lepsi. Tak działa ten świat. 15-20 lat temu jabłko było w podobnej cenie, może nawet czasami droższe, a dniówki za pracę w sadzie były po 20zł, to też był wyzysk i bez obcego kapitału. Każdy płaci tyle ile musi, nikt nie da więcej. Gdyby pracownicy pracowali po 5zł/h to dałbyś im więcej ? Wątpię.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jarkoski
Jarkoski 26.11.2018 18:52 Trochę nie ta bajka.Co mają ceny jabłek do wynagrodzenia. Rynek pracy jak na razie jest wolnym rynkiem i każdy może zmieniać pracę dowolnie w miarę swoich możliwości, kompetencji i odpowiednio do wykształcenia.Nikt nie zmusza nikogo do pracy po głodowych stawkach. Natomiast w kwestii cen jabłek to garstka osób ustaliła głodowe stawki, wmawiając nam od wiosny nadprodukcję. Gdyby odbiór przemysłu szedł płynnie, tak jak w poprzednich latach już dawno zabrakło by jabłek do przetwórstwa. Ogólnie zgadzam się z Marcinem79.
jacenty82
jacenty82 26.11.2018 22:43 Przecież nikt nikogo nie zmusza do sprzedaży owoców po głodowych stawkach. A to że branża jest niezorganizowana to już inny problem.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Marcin79
Marcin79 27.11.2018 09:49 Trochę pitolisz Jacenty jesli mowisz ze nikt nas nie zmusza do sprzedawania
A JAKĄ MASZ ALTERNATYWĘ ? mozesz gdzie indziej sprzedać ?
przecież to monopoliści i albo im sprzedamy albo nikomu
to tak jakbyś napisqal ze nie musimy kupować paliwa z Orlenu czy pradu od danego zakładu
gdy oni wszyscy dowolnie dyktują nam warunki NA SWOICH ZASADACH
z tym ze nie na tak skandalicznych jak nam podyktowali przetwórcy

Tez można napisać ze powinniśmy sie zorganizować i nie kupować paliwa ani prądu
od nich i to nasza wina ze dajemy sie dymać
bo np ropa na świecie staniała o ponad 20 % a my głupole płacimy na stacjach tylko o parę groszy = 1-2 % mniej

co innego , jak pisal Jarkoski , jest z rynkiem pracy
szczególnie teraz - jak nie pasuje idziesz do innej pracy , setki ofert czeka

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jarkoski
Jarkoski 27.11.2018 10:26 jacenty82 wstawiłeś mi wczoraj 10 i dzisiaj około 50 minusów ja tobie ponad 200. pozdrawiam i miłej zabawy. ps.( czytaj ze zrozumieniem)
jacenty82
jacenty82 27.11.2018 13:45 Jarkoski - dobrze się czujesz? Posądzasz mnie o jakieś minusy? Zerówkę dawno temu skończyłem, nie kręci mnie zabawa minusami czy plusami.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jurol
jurol 27.11.2018 10:47 Wczoraj w PR I była ciekawa dyskusja na temat energi elektrycznej i jej cen w Polsce.Było nie było wypowiedzialy się autorytety naukowe "podstawowy wniosek prąd będzie drożał.Z ciekawszych rzeczy jakie zapamiętalem "spólki energetyczne doplacają do energi elektrycznej dostarczanej klientom indywidualnym' "Dania ma jedne z najwyższych cen energi ale wielu zwyklych Duńczykow produkuje prąd i nie źle na tym zarabia" "przez trzydzieści lat jako kraj nie opracowaliśmy jako kraj żadnej technologi pozyskania energi z OZE tylko kupujemy wszystko za granicą"
artemida
artemida 27.11.2018 14:51 Minister d/s energetyki potwierdził wczoraj że do '30 roku wszystkie słup energetyczne mają być "zutylizowane" co stanowi realizację przedwyborczych obiecanek...
jacenty82
jacenty82 27.11.2018 16:22 GOP ma 2 mln wyborców, po tym jak prezes powiedział - Ślązak to ni to Niemiec, ni to Polak - trzeba było coś obiecać. A że górnik, to nie sadownik, zgrany jest, potrafi wyjść na ulicę i nie da sobie wcisnąć kitu to teraz ze strachu dotrzymują słowa.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 02.12.2018 20:52 Najlepszym żartem usłyszanym na sadownictwo.com.pl jest ten:
"Wzrost cen energii przełoży się również na wyższe ceny takich produktów jak chleb czy jabłka"
Możliwe, że jestem dużym optymistom w przeróżnych sprawach, ale poddaję w wątpliwość tego "żartu"... Pamiętajmy, że cena energii nie dotknie tylko Nas...Przetwórcy również zapłacą więcej...Jakie jest motto wynikające z tego "żartu" ? To rolnik pokryje wzrost energii przeróżnym podmiotom. Będą Nas skubać bez przerwy. Dlaczego ? Bo jesteśmy idiotami, którzy nie potrafią policzyć kosztów produkcji we własnym gospodarstwie, by chociaż wyjść na zero. Jednak za Nas ktoś już dawno to policzył i robi to dobrze... O ile pamiętam, to koszt wyprodukowania 1 kg. jabłek to ok. 1,2 zł/kg. ( ??...) Po ile sprzedajecie swoje jabłka ?? Czy dacie radę zapłacić za dodatkowe zużycie energii ?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Rosja stawia na porzeczki

W Gospodarstwo „N.V. Volodin „ jako jednym z pierwszych gospodarstw w Rosji pojawił się...

Jak uchronić sady i plantacje przed gradem ?

Pogoda z roku na rok jest coraz bardziej nieprzewidywalna. Rolnicy i sadownicy skarżą się...

Nabór wniosków na dofinansowanie nawadniania od września

Jak wynika z zaktualizowanego przez MRiRW harmonogramu naboru wniosków w ramach PROW...

Zbiory jabłek mniejsze niż zwykle. A co z cenami ?

Jak informuje Agrobiznes zdecydowanie mniej niż w rekordowym ubiegłym roku, a także mniej...

Rekordowe ceny skupu malin do mrożenia ?

Jak informuje TV MAZOVIA rekordowe ceny skupu malin do mrożenia na początku zbiorów, stały...

Ceny wiśni [29 tydzień 2019 r.]

Jak informują użytkownicy naszego portalu ceny wiśni w skupach wahają się od 2,00 do 2,80...

Najnowsze ogłoszenia

SPRZEDAM Gospodarstwo Sadownicze

16.07.2019 22:57 autor: radar88

Otrząsarka do wiśni

15.07.2019 09:46 autor: lukasz7604

Massey ferguson 155

14.07.2019 22:29 autor: kliw60

Sprzedam wapno

14.07.2019 16:08 autor: poki1

Sprzedam jabłka

12.07.2019 21:43 autor: waldus

Sprzedam 1000 sztuk skrzynek uniwersalnych

11.07.2019 09:57 autor: Anita85

2019_Yara_po_kwitnieniu

Najnowsze komentarze

Czy sadownicy w tym roku...
Kordia na G5 niekoniecznie musi byś śrutem....
Maszt do ciągnika lekki kupię
Zadzwoń pod ten numer ma ładne maszty 509...
Czy sadownicy w tym roku...
Od 2012 roku nie pryskam w kwitnienie,...
Czy sadownicy w tym roku...
Kol. Jacenty a spróbuj nie popryskać w...
Czy sadownicy w tym roku...
W Reginie podstawa to podkładka Gisela. Tak...
Czy sadownicy w tym roku...
pit2015 - trzeba więcej pryskać w...
Czy sadownicy w tym roku...
Kol. Michu ta odmiana to jak audiencja u...
Czy sadownicy w tym roku...
Jak to ? Ja sprzedaję Reginę drożej niż...
Przed nami dni z...
kto pisze brednie o tym deszczu u mnie...
Czy sadownicy w tym roku...
Ja tam nie jestem zadowolony, już któryś...
Czy sadownicy w tym roku...
Dzisiaj zacząłem rwać Reginę taka...
Czy sadownicy w tym roku...
Zarabia to się kolejny sezon ale na...
Przetwórnie nie kupią...
a potem soczek Herbapolu czy innego...
Sprzedam jabłka
Po tej cenie widać że masz przemysł na...
Przetwórnie nie kupią...
Przetwórcy trzęsą portkami bo w Serbii...
Przetwórnie nie kupią...
Przetwórcy trzęsą portkami bo w Serbii...
Japonia: Kiść winogron za...
Tylko czekać aż nasi sadownicy "ruszą" do...
Przetwórnie nie kupią...
Ale oni powtarzaja w tvp to co im przetworcy...
Przetwórnie nie kupią...
A za ile opłaci się nam to to nikt nie pyta...
Przetwórnie nie kupią...
wczoraj już była na skupie 2,5zl, nie...
Przetwórnie nie kupią...
Przedstawiciele PO juz na twiterze przezywaja...
Przetwórnie nie kupią...
Witam dadzą nawet i 3 zeta tylko jeszcze...
Przetwórnie nie kupią...
cena rynkowa wiśni to 4zł więc widełki...
Przetwórnie nie kupią...
w 2017r placili za wisnie 5.5pln i im sie...
Przetwórnie nie kupią...
Coś widzę, że propaganda, manipulacja i...
Grad sieje spustoszenie we...
Ciarki człowieka przechodzą i włosy się...
Przetwórnie nie kupią...
Ja widziałem (jeśli mnie wzrok nie myli)....
Przetwórnie nie kupią...
Może po prostu niech nie biorą w tym roku...
Przetwórnie nie kupią...
W tym roku mają zapasy.za rok pewnie będzie...
MRiRW: Będą ceny...
pilsner nie traktuj tego tak negatywnie,...
Ardanowski: Od sierpnia...
jaceo1,i tu się różnimy.Bo ja raczej...
Ardanowski: Od sierpnia...
No i zapanuje IDYLLA na portalu;...
Ardanowski: Od sierpnia...
Ależ pilsnerze, ja jestem z wykształcenia...
Ardanowski: Od sierpnia...
Jaceo1 i artemida,większych filozofów nie...
Ardanowski: Od sierpnia...
Z głupotą trzeba walczyć, niezależnie od...
Ardanowski: Od sierpnia...
Zważ jaceo co piszesz... Spójrz dwa wpisy...
Ardanowski: Od sierpnia...
Wczoraj z Brukseli dotarła do mnie taka oto...
Ardanowski: Od sierpnia...
Jeszcze program nie ruszył a usługi...
Ardanowski: Od sierpnia...
artemida uaktywnił się ,bardziej...
Ardanowski: Od sierpnia...
Czas na konfrontację obietnic z realizacją...
Ardanowski: Od sierpnia...
wziął się za robotę ale szczegółów brak
KUPS: Ceny referencyjne...
parole, parole, parole
KUPS: Ceny referencyjne...
Uzupełniając poprzedni wpis "Daj..."...
KUPS: Ceny referencyjne...
"Daj nam Boże rządy mądrych ludzi" /czy...
KUPS: Ceny referencyjne...
Ależ Pilsnerze, ja wszystko co wiem...
KUPS: Ceny referencyjne...
Artemida,cos taki tajemniczy,podziel sie...
KUPS: Ceny referencyjne...
Kto chce niech TRWA w przekonaniu że jest...
KUPS: Ceny referencyjne...
Tylko, że zorganizowanie producentów nie...
KUPS: Ceny referencyjne...
Nie ważne jakimi metodami ale przyznasz że...
MRiRW: Będą ceny...
ukrainiec buduje u nas, po to aby mogl...
KUPS: Ceny referencyjne...
Akurat z tym mlekiem to trochę odleciałeś,...
Czy Rosja zniesie zakaz...
Wiem, że Ty jako fanatyk PO, nie przyjmujesz...
KUPS: Ceny referencyjne...
"Przeleciałem po łebkach" komentarze i...
Czy Rosja zniesie zakaz...
Jestem bardzo podekscytowany @SlawkuS Twoją...
Czy Rosja zniesie zakaz...
Abstrahując od genezy pochodzenia, to jednak...
Czy Rosja zniesie zakaz...
Nastroje społeczne są antyrosyjskie.....ale...
Czy Rosja zniesie zakaz...
Artykuł dotyczy relacji na linii Rosja -...
Maliszewski: Paniczny strach...
A czy teraz załoga/pracownicy nie mogli by...
Maliszewski: Paniczny strach...
"załoga była ekonomicznie zainteresowana...
Maliszewski: Paniczny strach...
Kiedyś kształtowano model ciągu...
Maliszewski: Paniczny strach...
Nie ma nic bardziej głupiego niż podcinanie...
Czy Rosja zniesie zakaz...
Wyrazem dobrej woli naszego naczalstwa /nie...
Czy Rosja zniesie zakaz...
proponuje sledzic teraz ruch naszego...
MRiRW: Będą ceny...
Espuma,ja nie chcę by mi państwo coś...
MRiRW: Będą ceny...
Dario, zasiej 100 ha cykorii, niech pan...
MRiRW: Będą ceny...
pilsner i co ci ma jeszcze państwo...
MRiRW: Będą ceny...
Wydaje mi się że po pilsnerze nie wszystko...
MRiRW: Będą ceny...
artemida,mam wrażenie,że przed zupełną...
MRiRW: Będą ceny...
Pilsner ma dużo racji ... ale czy szukając...
MRiRW: Będą ceny...
Jabłko przemysłowe ma kosztować od 30gr do...
MRiRW: Będą ceny...
Sławku,jak Ty to pięknie widzisz...Tak...
Maliszewski: Historia umów...
"na rynku produkt gorszy kształtuje i...
Lidl promuje polskie superowoce
napiszcie komu trzeba posmarować i ile żeby...
MRiRW: Będą ceny...
to od tego jest panstwo ze nadprodukcje...
MRiRW: Będą ceny...
Tylko że ceny gwarantowane nie są do końca...
MRiRW: Będą ceny...
Ten "chichot losu" jak to ująłeś, w...
Maliszewski: Paniczny strach...
Ten sezon na owce miękkie już chyba...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Do mnie twoja gadka wogóle nie dociera bo...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Jest takie powiedzenie; jak ci trzech mówi...
MRiRW: Będą ceny...
Sam się boję tych właśnie "konsekwencji"....
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
jakby podliczył twoje plusy i minusy to...
MRiRW: Będą ceny...
Jakie to mogą być powody? Tak konkretnie.
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Nie wszystkie media o tym mówią, w...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
A dlaczego nie? Rozumiem, że wyniki są...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Do artemidy Plusami i minusami się nie...
MRiRW: Będą ceny...
Witam jak sobie znajdą tańszy produkt a...
MRiRW: Będą ceny...
Slawku,martw sie o siebie,jesli...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Jakoś ten odznaczony Timmermanss u nas...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
pisze się wymaRZony, inteligentny wyborco PSLu
KUPS: Ceny referencyjne...
A kto wstrzymał handel z Obwodem...
MRiRW: Będą ceny...
Co z tego że są ceny referencyjne na...
MRiRW: Będą ceny...
Skończ już z tymi żalami, bo to staje się...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Czyli z deszczu pod rynnę... Było...
MRiRW: Będą ceny...
"kara za brak dotrzymania zawartych w umowie...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Tak samo stoją plecami do Polskiego rolnika...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Nie masz ważniejszych problemów w życiu...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Co ty z tą nieprzyzwoitością posłów ....
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
A Ty, widząc mój wpis od razu śpieszysz...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Co to ma wspólnego z Dniem Owoców ? lepsi...
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
Widzę, że się komuś nawet życzenia nie...
Zatrzymano 9 nielegalnie...
Jak kierowca przyjeżdża bierze zaproszenia...
KUPS: Ceny referencyjne...
Oczywiście, że tak ! Podobnie jak w 2005.
1 LIPCA - Dzień Owoców i...
W Dniu Owoców wszystkim spożywającym owoce...
KUPS: Ceny referencyjne...
tradycyjne wartości to im sie przypomniały...
KUPS: Ceny referencyjne...
Fakt faktem że seryjni samobójcy się...
KUPS: Ceny referencyjne...
Widzisz Espuma; PSL dbając o tradycyjne...
KUPS: Ceny referencyjne...
Nie jestem z bajki pod nazwą PSL a już tym...
Jabłek będzie zdecydowanie...
W tym roku nie dostaniecie jakiejś...
KUPS: Ceny referencyjne...
dalej siedzisz i liczysz minusy ? :) ktoś ci...
KUPS: Ceny referencyjne...
W Polsce czy w Rosji? Przecież to nie...
Jabłek będzie zdecydowanie...
Przepraszam bardzo, ale minęło kilka...
KUPS: Ceny referencyjne...
"Choćbyś się darł ile wlezie" - Twoje...
KUPS: Ceny referencyjne...
Ale jestesmy juz uratowani, szefem komisju...
KUPS: Ceny referencyjne...
czyli to PO PSL jest winien temu ze w tym...
KUPS: Ceny referencyjne...
wg ciebie ludzie płaczący nad porzeczką...
KUPS: Ceny referencyjne...
tylko jakoś nie piszesz o embargu z 2014....
KUPS: Ceny referencyjne...
Odpowiem krótko; jak jest dobrze/przyzwoicie...
KUPS: Ceny referencyjne...
A tak naprawdę jakie to ma znaczenie ?...
KUPS: Ceny referencyjne...
A tak naprawdę jakie to ma znaczenie ?...
KUPS: Ceny referencyjne...
Powtórnie wprowadzono 7 sierpnia 2014,kto...
KUPS: Ceny referencyjne...
Możliwe . Najbogatsza rodzina w Niemczech...
KUPS: Ceny referencyjne...
Do Espuma Nie gorączkuj się człowieku i za...
KUPS: Ceny referencyjne...
tak przywrócił handel z Rosją. Koń by sie...
KUPS: Ceny referencyjne...
PSL po pierwszym embargu przywrócił handel...
Święto owoców na Targu...
Jestem zbudowany tym że kilku mnie wsparło...
KUPS: Ceny referencyjne...
PSLu sie zapytaj to oni współrządzili...
KUPS: Ceny referencyjne...
Czyli idąc tokiem rozumowania niejakiego...
ZSRP: Odpowiedź...
co na to min rolnictwa?
KUPS: Ceny referencyjne...
masz wizje ? jaką ? bo ja mam wizje jak...
KUPS: Ceny referencyjne...
Ludzie prawdopodobnie jeszcze mają na razie...
KUPS: Ceny referencyjne...
Nie mam podstaw nie wierzyć że jesteś...
KUPS: Ceny referencyjne...
Tak, jestem na emeryturze... Ja nie piszę...
KUPS: Ceny referencyjne...
jestem byłym sadownikiem. Zdrowie nie...
Porzeczki, aronia,...
co na te ceny mowi nasz minister Ardanowski??
KUPS: Ceny referencyjne...
WASZ los? To Espuma nie jesteś sadownikiem....
KUPS: Ceny referencyjne...
@ artemida Trudno się nie zgodzić z tym co...
KUPS: Ceny referencyjne...
wasz los jest w waszych rekach a nie...
KUPS: Ceny referencyjne...
Masz rację Spartan... Tylko czy wszyscy...
Porzeczki, aronia,...
Jak mają zapasy to niech wcale nie biorą i...
KUPS: Ceny referencyjne...
Drenują ile wlezie dokąd można , ale...
Bezradność tego...
Chyba jest małe zwycięstwo z twojej strony...
Bezradność tego...
Gówno mnie interesuje ta twoja...
Święto owoców na Targu...
Takich imprez potrzeba by było więcej...
ZSRP: Odpowiedź...
Streszczenie : radźcie sobie sami?
Restrukturyzacja małych...
Najlepiej by wytłumaczyli, taksówkarze z...
Restrukturyzacja małych...
Niby jak brak ubezpieczenia w KRUS ma...
PIORiN: Chloropiryfos -...
szanowna inspekcjo! kilka uwag ktore warto...
Restrukturyzacja małych...
Jeszcze z jeden rok i będą resrukturyzowali...
Polska smakuje – Czas na...
Obrady KOMISJI -możesz nie znać trybu...
Polska smakuje – Czas na...
Odnośnie tego co napisałem wyżej, być...
instagram