Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania "Oszacowanie potencjału rynku sprzedaży bezpośredniej.
Badanie zostało wykonane w ramach projektu pt. „Kampania Medialna Wiedz i Mądrze Jedz 2020, czyli jak zwiększyć oddziaływanie Krótkich Łańcuchów dostaw Żywności na rozwój zrównoważony obszarów wiejskich by wdrożyć Europejski Zielony Ład w Polsce”, zrealizowanego przez partnera KSOW Iso-Tech sp. z o.o. w partnerstwie z Polską Fundacją Innowacji oraz Małopolską Izbą Rolniczą.
Jeśli chcą Państwo zapoznać się z całym raportem podajemy linki tutaj >>>
JEDNAK WIOSNKI SĄ BARDZO JASNE
Głównym wnioskiem z tych analiz jest konkluzja, że
nie dysponujemy w Polsce wiarygodnymi źródłami danych
, które mogłyby określać potencjał lokalnego rynku żywności.
a
najczęściej wymienianymi barierami rozwoju rynku lokalnego dla żywności wyprodukowanej w gospodarstwa jest:
- słabe informowanie rynku (potencjalnych konsumentów) o oferowanych produktach rolnych,
- niskie i niestabilne obroty w powiązaniu z nieprzewidywalnością zapotrzebowania na oferowane produkty,
- trudności w rozliczaniu i dokumentowaniu transakcji,
- brak certyfikatów pochodzenia i systemów kontroli jakości,
- ograniczona dostępność i/lub wysokie koszty transportu,
- ograniczona dostępność i/lub wysokie koszty przechowywania,
- rozproszony i niskotowarowy charakter małych gospodarstw rolnych,
- brak dostępu do inwestycji/kapitału na infrastrukturę, środki transportu i inne potrzeby,
- wygórowane oczekiwania części konsumentów,
- niechęć rolników do podejmowania „zbiorowych” inicjatyw,
- skomplikowane i niejednoznaczne przepisy sanitarne i podatkowe,
- brak wsparcia i zachęt dla organizatorów rynków lokalnych.
Nawet 325 tys. złotych będzie mogła otrzymać grupa minimum 5 rolników, ale w dwóch działach:
— sadownictwo (@sadowniczy) January 4, 2021
Dział 10 - PRODUKCJA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH
Dział 11 - PRODUKCJA NAPOJÓW https://t.co/LluC0l3GfZ
Najnowsze komentarze