Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
2019_A_Toper
2019_BASF_Bellis

Ceny energii elektrycznej w 2019r.

Dzięki zaproponowanym rozwiązaniom w ustawie, która m.in. obniża akcyzę na energię elektryczną, rachunki za energię dla odbiorców pozostaną na tym samym poziomie, co w 2018 roku - powiedział w Sejmie 28 grudnia 2018 r. minister energii Krzysztof Tchórzewski. Sejm i Senat przyjęły ustawę 28 grudnia br., teraz dokument trafi do podpisu Prezydenta RP.

Przygotowana w Ministerstwie Energii ustawa przewiduje program składający się z czterech działań, które pozwolą ustabilizować ceny energii elektrycznej w 2019 r. Dzięki temu obywatele nie będą musieli obawiać się wyższych rachunków za energię elektryczną. Ustawa dotyczy wszystkich odbiorców w kraju, a w więc ponad 17,5 mln odbiorców energii elektrycznej, w tym gospodarstwa domowe, samorządy, przedsiębiorstwa, szpitale, hospicja czy domy dziecka.

  • Pierwszym działaniem, które ma pozwolić na ustabilizowanie cen energii elektrycznej w roku 2019 jest obniżenie podatku akcyzowego na energię z 20 zł/MWh do 5 zł/MWh. Rachunki odbiorców energii elektrycznej z tego tytułu zostaną obniżone w 2019 r. o 1,85 mld zł netto.
  • Drugie to obniżenie opłaty przejściowej dla wszystkich odbiorców energii elektrycznej o 95%. Dzięki tej zmianie rachunki za energię elektryczną odbiorców w Polsce zmniejszą się o 2,24 mld zł.
  • Trzecią zmianą jest bezpośredni zwrot utraconego przychodu spółek obrotu Na ten cel zaplanowano ok. 4 mld zł.
  • Czwarty element to przeznaczenie ok. 1 mld zł na inwestycje prośrodowiskowe, dzięki którym zmniejszy się emisyjność naszej gospodarki. Środki te zostaną skierowane do Krajowego Systemu Zielonych Inwestycji,

 

Ustawa zawiera mechanizm zmiany dotychczas zawartych umów, tak, aby nie zostali pokrzywdzeni odbiorcy energii elektrycznej, którzy w II półroczu 2018 r. zawarli niekorzystne dla nich kontrakty. Jako cenę odniesienia przyjęto cenę energii elektrycznej z 30 czerwca 2018 r.

Środki na przygotowane w ramach ustawy rozwiązania będą pochodzić głównie ze sprzedaży dodatkowych 55,8 mln ton uprawnień do emisji CO2, z których przychody dotychczas nie zostały ujęte w budżecie na rok 2019. To ok. 5 mld zł. Komisja Europejska wyraziła zgodę na sprzedaż tej dodatkowej puli w dniu 5 grudnia 2018 r. Pozostała część będzie pochodziła z obniżenia podatku akcyzowego i opłaty przejściowej.

Przygotowane nas propozycje legislacyjne to kompleksowe rozwiązania, zarówno dla polskich gospodarstw domowych, samorządów oraz pozostałych odbiorców w naszym kraju, dzięki którym w nadchodzącym 2019 roku ceny energii elektrycznej nie wzrosną. Dodatkowo przy okazji obniżamy podatki. Dotrzymaliśmy słowa po raz kolejny” - podkreśla Minister Energii Krzysztof Tchórzewski.

 



REKLAMA
2019_BASF

2019_Syngenta_Topas

2019_Arysta_Plantivax_news_lato

2019_Osadkowski

Tagi:

ceny, prąd

komentarze (53):

dodaj komentarz
Alfred40
Alfred40 29.12.2018 17:25 Nikt nie komentuje!! Pewnie chciało by się powiedzieć ! Brawo PO Brawo Psl ! no ale cóż na szczęście ten chłam już nie rządzi !
wania1234
wania1234 29.12.2018 18:05 Taa za to mamy Pis, cały kraj doprowadzili do rozkwitu
Alfred40
Alfred40 29.12.2018 18:23 Jak widać !Przez niekorzystne podpisanie umowy przez Kopacz w sprawie emisji co2 ceny energii w Polsce miały iść mocno w górę ,,,, jeszcze co niektórzy kilkanaście dni temu tu na portalu jechali po Pisie że nic nie zrobi i będzie kolejny nóż w plecy sadownikom ..Jest tu parę konfidentów których jest zadaniem jątrzyć !Dla Was gdyby obecny rząd był czarodziejem i sypał po wszystkich złotem to też by było źle ! Tak dla zasady .
wania1234
wania1234 29.12.2018 18:50 Pis sypie zlotem ale tylko niektórym, a to ze aktualny rzad praktycznie zablokował rozwój energii ze źródeł odnawialnych, oparł się na węglu i importując go na wielka skale z Rosji i olał sobie sprawę elektrowni jądrowej, tak samo jak PO zresztą, jest bez znaczenia dla sytuacji w której się znaleźliśmy?
Abukk
Abukk 29.12.2018 22:21 Mam teorię spiskową. A czy to przypadkiem nie jest tak, że rząd ogłosił najpierw drastyczne wzrosty cen energi, by następnie wspaniałomyślnie w nocy po północy i w ostatniej chwili uchwalić ustawę która to, tą ustawioną podwyżkę w cudowny sposób zniweluje... Już jedną chorą akcję przedwyborczą mieliśmy (Eskimos). Czyżby teraz był Elektroenergetyk? Nie to żebym się partii czepiał, ale co w tych politycznych głowach siedzi i co są w stanie zrobić, by pozostać przy korycie to pewnie tylko Oni wiedzą.
artemida
artemida 30.12.2018 08:55 Ot i paradoks, i w energetyce i w sadownictwie sytuacja, w pewnym sensie podobna... Proponuję pogłębić analizę a wiele punktów zbieżnych każdy znajdzie. Zawracanie kijem Wisły, w gospodarce rynkowej, zawsze przyniesie podobne rezultaty.
pilsner13
pilsner13 30.12.2018 16:49 artemida,dla Ciebie te limity co2,handel nimi czy dotowanie elektrowni wiatrowych to gospodarka rynkowa?
artemida
artemida 30.12.2018 18:49 Napisałem, że jedna i druga czyli energetyczna jak i sadownicza tak się "zakręciły", że od tych zawrotów tracą równowagę /rynkową/ co prowadzi do tego że "pierwsze skrzypce" zaczęli grać politycy strasznie fałszując, znaczy się TUMANIĄC "lud pracujący miast i wsi" naszej Najjaśniejszej. Oczywiście elektorat uzależniony od "napięcia" to miliony rodaków, od jabłek zaledwie tysiące... Jaki wniosek? Te niech wyciągnie sadownik, jeżeli coś wyciągnie...
pilsner13
pilsner13 30.12.2018 19:08 ok. ale problem podwyżki prądu zaczął się od podpisania przez Ewę Kopacz Paktu Klimatycznego,a mam wrażenie,że Ty masz pretensje do polityków Pis-u
artemida
artemida 30.12.2018 20:09 Jak ktoś chce rządzić to bierze wszystko, nawet "kraj w ruinie" deklarując, że doprowadzi do świetlanej przyszłości. Za coś "te nagrody im się należały"... ale chyba nie za rozwiązywanie problemów. Może za obiecankę że elektrownie wiatrowe zostaną wyrżnięte aby nie zacieniały sadów....
pilsner13
pilsner13 30.12.2018 22:39 Oj artemida,rozumujesz jak leming.Elektrownie wiatrowe i tzw. zielona energia nie zapewnią nam niezależności energetycznej,ale,póki co,węgiel brunatny i kamienny.
wania1234
wania1234 30.12.2018 23:36 taa sprowadzany z Rosji.... kraje w unii przekraczają 40% a nawet 50% udziału energii ze źródeł odnawialnych, a my ledwo 10% i do tego jeszcze teraz za rządów Pisu ostatnie 2 lata to spadek ilości energii ze źródeł odnawialnych, niestety odnawialne źródła to przyszłość, za tym opowiada się zdecydowana większość unii, jak nam się to nie podoba to musimy opuścić Unie
jacenty82
jacenty82 31.12.2018 00:49 Z CO2 jest problem i będzie problem, tego się nie uniknie. CO2 obok CH4 i N2O jest gazem cieplarnianym. Albo będziemy starali się powoli rezygnować z węgla, albo będziemy płacili za to kary. Podobnie jest ze śmieciami, jest z nimi problem i niestety musimy za nie płacić, albo ich nie produkować. Jednak jeżeli mają być podwyżki energii to dla wszystkich równe.
artemida
artemida 31.12.2018 07:11 Pilsnerze zacny /mocny/; masz rację w twoich 13% ale skoro wiadomo że "jest jak jest" i przejęło się władzę to należy; TWORZYĆ PROGRAM WYJŚCIA Z IMPASU PATRZĄC PERSPEKTYWICZNIE A NIE GNIOTĄC CENĘ NA ROK ABY WYGRAĆ WYBORY!!!
PRZECIEŻ NIKT z rządzących NIKT NIE MÓWI - CO DALEJ
TO SAMO MIELIŚCIE/MACIE W SADOWNICTWIE ... gdzie program z "CO DALEJ" - 5mln ton jabłek i 2mln ton pod drzewami?
Jest taka fajna kolęda; LUDZIE PATRZCIE JENO.... dalej większość zna...
artemida
artemida 01.01.2019 16:34 Jaki mają skład spaliny z suchego drewna a jaki z węgla? Materia organiczna rozkładając się w przyrodzie pod wpływem bakterii i grzybów uwalnia CO2. Coś mi się wydaje że obieg węgla w przyrodzie to jedno a polityka to drugie. Mam na myśli obieg z wyłączeniem węgla z kopalń który jest źródłem emisji zanieczyszczeń / smog/. Spalając gaz czy inne węglowodory lekkie /benzyny/ też emitujemy CO2. Chyba w ocenie problemu potrzeba więcej nauki niż polityki.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Alfred40
Alfred40 30.12.2018 09:21 Paradoksem było to że rząd nie dbał o dobro narodowe Polski i Polaków, może być najlepiej prosperująca firma czy gospodarstwo wystarczy zmienić zapisy prawne które szkodzą kończy sie bankructwem ,,,tak jak chcieli zniszczyć Polski linie lotnicze Lot by przejęła np.Lufthanza.https://www.youtube.com/watch?v=W5FHryAdtnk
szampion97
szampion97 30.12.2018 12:30 Dwa cytaty idealnie pasujące do partii rządzącej jak do TVPiS - z Ewangelii wg św. Mateusza
"Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami. Poznacie ich po ich owocach."
"A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz? Albo jak powiesz bratu swemu: Pozwól, że wyjmę źdźbło z oka twego, a oto belka jest w oku twoim? Obłudniku, wyjmij najpierw belkę z oka swego, a wtedy przejrzysz, aby wyjąć źdźbło z oka brata swego."
jacenty82
jacenty82 30.12.2018 23:56 Alfred - teraz rząd dba o dobro narodowe Polaków, zobacz jak się poprawiło. Koszty nam maleją, ceny naszych produktów idą w górę, system sprzyja przedsiębiorczości, za wodę nie płacimy, PIT od naszych pracowników nas nie obchodzi, polityka zagraniczna jest sprzyjająca dla handlu, dzieci będą lepiej wykształcone bo w sobotę będą chodziły do pracy, za złotówkę można kupić bank.
jacenty82
jacenty82 30.12.2018 23:59 dzieci w sobotę do szkoły oczywiście

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jaceo1
jaceo1 30.12.2018 11:37 Niby nie na temat...ale może jednak :

,,Był król, co prosto z błota
Szedł w pałacowe wrota
I nie wycierał nóg,
Chociaż je wytrzeć mógł.

Silili się ochmistrze,
By mieć podłogi czystsze,
Lecz brud przynosił król
Z polowań, z łąk i pól."

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jurol
jurol 30.12.2018 15:47 Prąd podrożał a rząd jedynie obniżył trochę podatek jakim ten prąd sam obłożył.Ponieważ hossa jeszcze nigdy nie trwała wiecznie więc będzie i korekta albo (?) dowalą gdzie indziej.Od nowego roku drożeje: gaz,wywóz śmieci, (podatek,ścieki to w mojej gminie gdzie wójt rządzi dłużej niż Putin)i,ubezpieczenia a nawet chleb powszedni to tak żeby było jak zawsze
jakby się ktoś łudził że jest inaczej.
wania1234
wania1234 30.12.2018 23:38 Dokładnie, tyle wyborcy tej partii raczej na to nie wpadną

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Alfred40
Alfred40 31.12.2018 15:37 `jurol gdzie CI zdrożało ubezpieczenie w tym roku ??w tamtym tak i to nie wina 500 plus jak pewnie byś dołożył tylko wyłudzeń odszkodowań za nawet z przed 15 lat ,ale nie w tym !wiem bo kilka dni temu ponawiałem ubezpieczenie na auto i budynki ...Zmień multi agenta ..

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Alfred40
Alfred40 31.12.2018 16:15 wania'' dlaczego Polska importuje węgiel z Ukrainy czy z Rosji ?Bo PO i Psl większość kopalń pozamykało bo niby były nie rentowne jak wszystko za PO,,,dziś kupujemy węgiel niskiej jakości w zasadzie bez żadnej kontroli co w nim jest bo czym mamy palić ? porównujecie z innymi państwami ,,w Skandynawia tam mają gaz ,ropę Holandia ma masę wiatraków bo miała ich już 30 lat temu w Hiszpanii jest o wiele cieplej i na ch...j im węgiel, my mamy ,,To'' więc Polska powinna korzystać z tego co ma oczywiście racjonalnie i bezpiecznie !Np ja jako sadownik od paru lat dom ogrzewam tylko drzewem (suchym drzewem ) bo mam go pod dostatkiem i będę miał przez długie lata !! Gdy jakiś hans.. czy tusk kapnie się że nie będę kupował gazu z od Niemiec z nord stream 2 zakaże mi i Wam sadownicy też !!bo ktoś sobie coś tam obliczył !!To jest bez sensu narzucona dyktatura gorsza niż za PRL niedługo każą nam płacić za oddychanie bo jak to to jest unijne powietrze ...Dlaczego nikt nie obliczy ile Polskie piękne lasy pochłaniają dwutlenku węgla ! ile produkują tlenu kto obliczy ile w Paryż wpuścił gazów cieplarnianych ze spalonych aut ? czy Hiszpanie przez pożary swoich śmiesznych lasów ?czy wulkan na Sycylii ?Nie dajmy się zwariować bo każdy z Was wie o co chodzi !! o Pieniądze !!
jacenty82
jacenty82 31.12.2018 20:41 Są ludzie którzy obliczyli ile dwutlenku węgla pochłaniają nasze lasy - "Ilość węgla zmagazynowanego w drzewach polskich lasów, w 2015 roku wynosiła 822 mln ton (GUS, 2017). Gdybyśmy więc zwiększyli areał lasów z 30% do 75% powierzchni Polski, moglibyśmy w naszych lasach dodatkowo zmagazynować 1233 mln ton węgla, czyli ok. 4,5 mld ton CO2. Odpowiada to ok. 15-letnim emisjom ze spalania paliw kopalnych w Polsce. Przyjmując optymistycznie, że las ten wyrósłby przez 75 lat, pozwoliłoby to skompensować średnio rocznie ok. 60 mln ton CO2, czyli ok. 1/5 naszych emisji ze spalania paliw kopalnych."
Co do wulkanów to emitują rocznie ok.1% tego co ludzie.
Zanim Alfred zaczniesz puszczać w eter swoje teorie spiskowe najpierw zapoznaj się choć trochę z tematem.
Stefek
Stefek 01.01.2019 09:58 Co do energii to chyba wszyscy rozsądni sadownicy palą drewnem i jakby na to nie patrzeć JEST to energia odnawialna. Niestety uchwaly antysmogowe tego zabraniają, do pieca 5 generacji nie da się dołożyć nic oprócz ekogroszku.
@jacenty uważam że spokojnie do powierzchni lasów można dołożyć powierzchnie sadów (może po przeliczeniu powierzchni nawet o 50%). Tereny zielone, użytkowane rolniczo takze pochłaniają co2 czemu nikt nie zwraca na to uwagi?
jacenty82
jacenty82 01.01.2019 14:09 Sady pobierają CO2, ale na kilkanaście lat, paląc drewnem z wykarczowanego sadu uwalniamy CO2 zmagazynowany przez ostatnie 10-20 lat, gałęzie które wycinamy i rozdrabniamy podczas rozkładu też szybko uwalniają CO2, więc to nie ma żadnego znaczenia. No chyba że zrobimy sobie klepkę z drewna owocowego, wtedy zmagazynujemy ten węgiel na wiele lat. Ale to spalanie młodego drewna nie jest problemem, problemem jest np. węgiel, bo spalając go dokładamy CO2 który był zmagazynowany ok.300 mln lat temu, dlatego ten węgiel jest tak nie lubiany i karany.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

gabi55
gabi55 31.12.2018 17:15 W PGE już przychodzą dużo wyższe rachunki, w zeszłym roku za okres list.-grudz. zapłaciłem 3000 zł, a w tym ponad 5000 .W tym roku zapłaciłem też za wodę ze studni głęb.z drugiej strony zero suszowego i zero Eskimosa,ale do niektórych nie dociera.
Stefek
Stefek 01.01.2019 10:03 Oczywiście że cena energii od dziś znacząco rośnie obniżki o których mowa to drobiazg na rachunku. Co do eskimosa. Kto miał zarobić zarobił. Prześledźcie kurs akcji: https://newconnect.pl/spolka?isin=PLESKMS00016
rentier
rentier 01.01.2019 21:03 Co do eskimosa. Kto miał zarobić zarobił. Prześledźcie kurs akcji:
---------------------------------------------
żartujesz, naganiasz czy o drogę pytasz? przy tych obrotach kto miał by zarobić? pewnie kupiłeś i wyjść bez straty nie możesz . widać jaka to prężna spółka https://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.html?symbol=ESKIMOS
Stefek
Stefek 04.01.2019 20:29 @renifer może z racji nicka słyszałeś o tej firmie wcześniej bo ja nie. Dlatego jakakolwiekinformacja spowodowała popyt i zwyżkę akcji. Poza tym firma dostała gwarancje państwowe na kredyt a to też coś warta.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Alfred40
Alfred40 31.12.2018 17:28 Dziękuje temu co w ciągu trzech minut wstawił 20 minus ....czemu tak mało ??200 byłoby fajniej ! Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich tu obecnych tych którzy czerpią przyjemność z zapachu sadzonych drzewek czy kwitnących sadów dla wszystkich z pasją sadowniczą ...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

borowik90
borowik90 03.01.2019 20:48 Witam. Nie jestem ekspertem ale wtrącę swoje trzy grosze. Kto dociekliwy niech sobie zimową porą poszpera w odmętach internetu i książkach, artykułach itp. Teraz fakty. Koszty produkcji energii elektrycznej rosną między innymi dlatego, że rosną ceny uprawnień do emisji CO2,a w Pl mamy głownie elektrownie węglowe. Trzeba być idiotą, by uwierzyć w roku podwójnych wyborów w szczere zamiary rządu. Po wyborach tak nam dowalą, że będziemy jęczeć, politycy dołożą z własnych kieszeni? Kolejny fakt to zmiany klimatu. Na zdrowy chłopski rozum klimat zmieniał się, zmienia i będzie zmieniać. Aktualnie również jest coraz cieplej, też fakt. Na Boga dlaczego istnieje tylko jedyna i słuszna teoria, że główną przyczyną tego jest nadmierna produkcja przez człowieka CO2. I co za kilkadziesiąt lat z tego powodu wyginiemy? Może niebawem podatek do US za oddychanie, wszak wydychamy ten złowrogi CO2. Dla mnie to globalne OCIPIENIE i pomysł na czerpanie bajońskich sum z szarych, zwykłych obywateli, a nie walka o ochronę środowiska.
Abukk
Abukk 03.01.2019 21:46 Nie dość że oddychamy, to jeszcze zdarza nam się puścić bąka (to też emisja gazów cieplarnianych) Biedne krowy, które skończą na naszym talerzu, też są obwiniane za globalne ocieplenie właśnie z powodu ich nadmiernej pierdliwości (nie robię sobie jaj). Teraz wniosek: w niedalekiej przyszłości obywateli UE czeka nie tylko podatek od oddychania, ale i pierdzenia. Zwolnieni z płacenia podatku będą ludzie którzy zainwestowali kasę w urządzenia do rekuperacji pierdów i odzyskania ich energii do np. podgrzania ciepłej wody użytkowej.
pilsner13
pilsner13 05.01.2019 12:47 Uprawnienia do emisji co2 nie będą wieczne.Pakty też nie są wieczne.Pakt Klimatyczny pora wymówić,skoro podpisali go nieodpowiedzialni politycy.
jacenty82
jacenty82 05.01.2019 13:19 pilsner - w życiu nie zawsze należy wybierać drogę łatwiejszą i tańszą. Czy nie taniej byłoby zamiast płacić za śmieci wywieźć je do lasu? Podobnie ze ściekami, przecież taniej będzie wylać je do sadu niż płacić firmie za wywóz. Jeżeli państwo, czy człowiek dochodzi do jakiegoś poziomu i chce go utrzymać, to musi przestrzegać pewnych zasad, które niekoniecznie są łatwiejsze i tańsze.
Jesteśmy w takiej branży, że powinniśmy wiedzieć co się dzieje z klimatem i zdawać sobie sprawę że mamy uprawy pod chmurką i bezpośrednio zależymy od pogody.
Jeżeli ma być podwyżka niech będzie ( dla wszystkich równa), tylko szkoda że to zostanie przejedzone, zamiast zainwestowane w jakieś nowe alternatywne technologie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

borowik90
borowik90 03.01.2019 21:15 Jeszcze chciałbym się odnieść do wspominanych tutaj OZE. Niech będą one stawiane tam gdzie są ku temu ekonomiczne i ekologiczne przesłanki, a zdaje się specyfika naszego klimatu nie będzie wszędzie ekonomicznie uzasadniona. Jakie są możliwości magazynowania energii z OZE, muszą one w przypadku niesprzyjających warunków być zastępowane elektrowniami węglowymi. Ile CO2 potrzeba i wytwarza się szkodliwych substancji do produkcji ferm wiatrowych, cze fotowoltaicznych. Jakie są koszty i sposoby utylizacji takich elektrowni. Jaki jest szkodliwość takich ferm dla środowiska i człowieka.Jak widać pytania się mnożą, nic nie jest tylko czarne albo białe. Podsycani troską o dbałość o środowisko nie dajmy się zaślepić. Ponadto jest wiele teorii na ocieplanie klimatu. Aktywność słoneczna, plamy na słońcu, temperatura oceanów... USA nie ratyfikowały pakietu klimatycznego, Chiny do 2030 mogą zwiększać emisję CO2. Dla mnie to szwindel na światową skalę, nabijanie komuś kasy, cierpimy na tym MY, między innymi poprzez wyższe rachunki za prąd, droższy prąd to droższe... Do wania1234, napisz proszę jaki jest udział energii z OZE w Niemczech i jaka jest wielkość produkcji CO2 przez Niemcy w ciągu kilku ostatnich lat. Jestem jak najbardziej za dbałością o środowisko i poszanowaniem przyrody.Pozdrawiam.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

szampion97
szampion97 03.01.2019 22:12 Wania1234 nie jestem ale mam coś dla Ciebie borowik.
Świeżutkie, cieplutkie z dziś.
https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/oze-w-niemczech-wyprzedzily-wegiel-w-2018-r/pb4mecx
borowik90
borowik90 03.01.2019 23:10 Dziękuję szampion za uwagę. To jedna strona medalu, teraz wysil się i napisz ile w ciągu ostatnich lat Niemcy emitują CO2, więcej, mniej? Proszę o bycie konsekwentnym w dociekliwości. Skoro tak świetnie idzie im produkcja energii z OZE. Może o tym, które miejsce w UE w produkcji CO2 zajmują Niemcy i jakie przedsiębiorstwa w UE w tym przodują nie wspominaj. Każdy sobie znajdzie.
wania1234
wania1234 03.01.2019 23:47 A co ma za znaczeni przeszłość, zobacz co się dzieje w Niemczech i w reszcie europy, kwestia maksymalnie 10 lat i całkiem oprą na OZE a u nas co się dzieje, zupełnie na odwrót, spada udział OZE, prąd drożeje i będzie drożał, a rząd na sile szuka winnych, tylko nie widzi winy u siebie ze nie zadbał ze OZE rozwjialo się i u nas, tylko jeszcze nawet blokowali
borowik90
borowik90 04.01.2019 00:33 Nie chcę tutaj za bardzo spamować odpowiedziami. OZE są między innymi po to by redukować ilość wytwarzanego przez dane państwo CO2, jak widać mija się to z prawdą! https://www.obserwatorfinansowy.pl/warto-wiedziec/raporty/ue-zwieksza-emisje-co2-ke-zaostrza-walke-o-redukcje/ . Jesteś tak zaślepiony, czy ogłupiony? Prąd drożeję wedle widzi mi się wtykania polityków w zmiany klimatyczne i wypowiedzi jakichś "naukowców"? Nasza gospodarka (podobno rozwijająca się) jest i będzie skazana przez najbliższe lata na spalanie węgla. Tak jak ja mam drzewa owocowe i trochę lasu i nikt mi nie zabroni spalania wysuszonego drewna. Stawiaj sobie wszędzie w Pl fermy wiatrowe, świata przez to nie ulepszysz.
Ps. nie trawię naszego obecnego (nie)rządu, jak i poprzednich złodziejskich ekip.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

szampion97
szampion97 03.01.2019 23:32 W wikipedii znalazłem coś takiego.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_wed%C5%82ug_rocznej_emisji_dwutlenku_w%C4%99gla
Niemcy emitują prawie 10 ton CO2 na osobę, Polska nieco ponad 8.
Tendencja Niemiec jest malejąca, a Polski stała.
borowik90
borowik90 04.01.2019 00:17 Znalazłem coś odnośnie 2016 roku, jak widać dane skaczą z roku na rok. https://www.polskieradio.pl/42/3167/Artykul/1741956,Niemcy-emituja-coraz-wiecej-CO2

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

szampion97
szampion97 03.01.2019 23:41 Z tej rubryki to wynika, że cały świat musiałby redukować CO2, a nie tak że w UE redukują a Chinczyki mają to w d@pie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Kostek7
Kostek7 04.01.2019 05:59 Unja będzie się przyglądać dofinansowaniu cen energii. Totalitarne metody Putina, i Breżniewa. Obyśmy wyszli z tego syfu . Nie ma suwerenności, zajmują się b,durami żeby udupić, a jest tyle innych spraw

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

KORTEZO
KORTEZO 04.01.2019 16:27 Chinczyki , Amerykanie, Rosjanie nic nie płacą, tylko nas tak doją, abyśmy za bardzo się nie rozwinęli, aby przemysł i rolnictwo Polskie udupić...Taka jest unia, stara unia kraje rozwinięte, oni kiedyś kopcili węgiel spalali rozwinie li się, przeszli na inne źródła energii, a teraz biedniejsze gnębią...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Spartan300
Spartan300 04.01.2019 19:41 Trochę z innej beczki, bardzo ładne ujęcie na Wojnowickie wiatraki z sadami pana Tomasza.
artemida
artemida 05.01.2019 08:13 Co do tej beczki to dodam informację z TV sprzed godziny. Paliwo w Niemczech tańsze od 20 do 50 groszy za litr niż w Polsce. Tak się kończy obiecywanie wszystkim wszystkiego w założeniu że jak się nachapiemy to po nas choćby potop. Mechanizm prosty; damy głośno to co zabierzemy po cichu...
No ale jeżeli ktoś wierzył że będzie można tylko brać a nie dawać... A może, że Unia da a IM pokażemy gest mistrza Kozakiewicza... Nie będzie płotu na granicy, nie ma wzrostu eksportu jabłek a niedługo (chyba) i stadniny koni w Janowie... 65 tys na miesiąc dla asystentek szefa BN - niech sobie każdy skomentuje głośno, byle nie przy maluchach...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kacprzak
kacprzak 05.01.2019 20:25 A prezes Grupy Azoty swojej asystentce płaci tylko marne 30 tys jak pisze dzisiejsza WP.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 06.01.2019 14:58 Przeczytałem z uwagą wszystkie komentarze...bla, bla bla, ...Jednak wielu z Was ma rację i jej nie ma. Tylko jeden zauważył, że największe i najlepsze pokłady węgla powstawały w okresie paleozoiku, znamiennie nazywanym karbonem. Węgiel powstawał także w okresie paleozoiku zwanym permem i w czasie późniejszym. Wraz z postępem czasu jakość zwęglania zmniejsza się – innymi słowy nie tylko wino i whisky im starsze tym lepsze. To dość skomplikowany proces, ale zarazem bardzo prosty do zrozumienia. Inaczej sprawa ma się z ropą naftową, a to przecież jedno z głównych źródeł problemów z CO2. Zauważmy, że dzisiaj CO2 z tych kopalin jest uwalniany, ale wówczas był absorbowany przez przyszłe kopaliny. Węgiel, to też grafit, to też diamenty. Przed bodajże 600 mln. latami, to bez CO2 Ziemia była Śnieżką i życie na powierzchni znikło. To działalność wulkaniczna doprowadziła do uwolnienia gigantycznej emisji CO2, bez którego życia by nie było.
Wielu czepia się Niemców. To w grudniu podano, że zamknęli ostatnią kopalnię węgla kamiennego i wkrótce mają zamknąć kopalnie węgla brunatnego. A co w Polsce ? Zielona energia, to zło konieczne, ale to rzekome zło, to kierunek, z którego nie można zawrócić...
Ci, co spalają tak cenne źródło przyszłego przemysłu np. farmaceutycznego i przepuszczają go przez komin, to idioci. Już Hitler z 10 ton węgla uzyskiwał 1 tonę benzyny syntetycznej. A my ? Do pieca, przez komin.
jerzy45
jerzy45 06.01.2019 15:12 To bla, bla, bla odniosło się w tym przypadku do faktów powszechnych i publicznie znanych. Ktoś wspomniał, że wulkany, to 1 % emisji CO2. Chyba nie jest to prawdą, ale mogę się mylić. Jednak podstawowym źródłem emisji CO2 jest produkcja zwierzęca !! Dzisiaj jest to 40 % ogólnej emisji. Chociaż weganie nie są wcale gorsi. Ich produkcja przy uprawie roślin jest znaczna - nawozy, środki ochrony, różne dziabki, grabie, motyki...
Gdybyśmy nie zwalali winy na polityków, na państwo które ma nam zapewnić i żywność i energię i opiekę zdrowotną, itd. zadajmy sobie pytanie - co ja szary człowiek mogę zrobić dla ochrony środowiska ? Np. karton po środkach - spalić i uwolnić CO2, czy może go zakopać głęboko i zamrozić CO2 na lata. A może zamiast marnować wodę, bo rzekomo jest nie droga, zacznijmy ją oszczędzać, bo wydobycie wody z pokładów czwartorzędu, to wydatek energetyczny, to emisja CO2. Musimy zmienić swe podejście do tematu środowiska. Nie co Państwo może zrobić, ale, co ja, jako jeden z miliardów ludzi mogę uczynić, by planeta zwana Ziemią tętniła życiem.
Nasze Słońce będzie jeszcze "żyło" ponad 5 mld. lat. Czy tak długo będzie na Ziemi jakiekolwiek życie ?? A może za lat 100 życie zejdzie do podziemia, by za lat 150-200 wyginąć całkowicie... Słońce będzie w naszej Galaktyce Drodze Mlecznej podróżowało i 5 mld. lat, a w okół niego będzie krążyła martwa skalista planeta zwana kiedyś błękitną planetą, zieloną Ziemią z zamieszkującymi rozumnymi istotami zwanymi ludźmi...A to właśnie człowiek będzie odpowiedzialny za zagładę życia w Naszej Ojczyźnie - Ziemi...
borowik90
borowik90 07.01.2019 10:53 Oj Jerzy, Jerzy, Jerzy. Nie rób z siebie obrońcy cwaniaczków niemieckich i nie siej PROPAGANDY. Zgadza się zamykają nierentowne kopalnie węgla kamiennego ale wydobycie zastępują IMPORTEM. Niemcy wydobywają NAJWIĘCEJ na świecie węgla brunatnego. Ich zasoby są ogromne i NIE MAJĄ zamiaru zamykać kopalni węgla brunatnego, wręcz przeciwnie planują go cały czas wydobywać w coraz to nowszych miejscach. Ostatnio głośno było o wycince wiekowego lasu w Hambach ale co tam. Te wszystkie fakty to przecież blablabla, to Polska "jest be" na świecie i trzeba nam dowalić.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Legionista12345
Legionista12345 08.01.2019 08:53 Przypominam portal sadowniczy czyli? WYPRODUKOWAC-SPRZEDAC??Panowie Z PIS jak to funkcjonuje?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

„Zero pozostałości” – czy warto stawiać na tego typu produkcję ?

W ochronie sadów ten sezon był bardzo trudny, szczególnie dla tych, którzy zdecydowali...

Zatrudnienie młodocianych pracowników tylko pod pewnymi warunkami

Handel, usługi, reklama i sektor rolno-spożywczy, to te branże najczęściej korzystają ze...

Eskimos zakończył II kwartał 2019 r. ze stratą w wysokości -1,55 mln zł

Spółka zakończyła II kwartał 2019 r. stratą netto w wysokości -1,55 mln zł, wobec...

NIK: Nadzór jest, ale koncepcji brak

Ministerialny nadzór nad spółkami z branży rolno-spożywczej w większości prowadzony...

Gradobicia – ostrzeżenia pogodowe (16.08) !

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje wystąpienie burz i burz z gradem....

KRIR wnioskuje o refundację podatku od czynności cywilno-prawnych

Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych wystąpił 12 sierpnia 2019 r. do Ministra Rolnictwa i...

Najnowsze ogłoszenia

Opryskiwacz tifone vento 1500

18.08.2019 13:40 autor: kasia

Miernik stężenia O,CO2,marki LOBO

18.08.2019 10:39 autor: SPIKE

Dozownik Dosatron 20m3/h

18.08.2019 10:21 autor: jacek850

Oddam za darmo

17.08.2019 22:25 autor: polisz34

Sprzedam beczka mauzer

14.08.2019 07:54 autor: kkkkkk9

Wózek widłowy Hyster

12.08.2019 13:15 autor: OM4x4

2019_Yara_po_kwitnieniu

Najnowsze komentarze

Oddam za darmo
I to jest piękna postawa!
ZSRP wystąpił do Premiera...
tak piotrek,sadzić,sadzić i jeszcze raz...
ZSRP wystąpił do Premiera...
nic dodać, nic ująć. Jeszcze kilka lat...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Dedykuję wszystkim ,,wyznawcom":...
ZSRP wystąpił do Premiera...
idą z Kukizem pod pache to może dojdą :) z...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Espuma,będą brali,bo jak w nowym rozdaniu...
ZSRP wystąpił do Premiera...
nie pisałem że rząd ma na wszystko to raz,...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Wszystkie pomoce ale te unijne kończą się...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Espuma,ale co ty za problem robisz skoro...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Poddziałanie 5.2 Inwestycje odtwarzające...
ZSRP wystąpił do Premiera...
to ty zrozum że takie pomoce w długoletnim...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Najpierw postaraj się zrozumieć co ktoś...
ZSRP wystąpił do Premiera...
i co za pieniążki od państwa nakupisz...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Zawsze byłem przeciwnikiem takich doraźnych...
ZSRP wystąpił do Premiera...
A kto kazał sądzić w za stoiskach...
ZSRP wystąpił do Premiera...
30 ha to położyły wiatry w 100 % a do tego...
ZSRP wystąpił do Premiera...
Czy 30ha to tak dużo Abu prosić premiera.....
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Zboczeńcy chcą żeby było ich więcej, ale...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Teraz to jakis zmasowany atak tych z lgbt, co...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
i tu sie zgadzamy, niech każdy sobie zyje...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
To dobrze ze skonczył technikum chociaz bo...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Czyli jednak miałem rację, jesteś...
ANKIETA: Ochrona przed zbiorem
@sadjabłkowy. Pytanie nr 1 i nr 2. Tylko...
ANKIETA: Ochrona przed zbiorem
Bez sensu że można zaznaczyć tylko jeden...
Dziś (13.08) ostatni dzień...
A od nowego roku ceny za prąd wzrosną o...
ME ws. konieczności...
Co stoi na przeszkodzie żeby założyć...
ME ws. konieczności...
Ten rok zapłacimy za energię jeszcze...
Embargo powinno zostać...
Embargo. każdy polski sadownik psioczy i...
Burmistrz Szydłowa...
A wszyscy mieli pretensje do pana...
Burmistrz Szydłowa...
Gdy napisałem tutaj na portalu, że mi...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Błąd... Chodziło o Marka Kuchcińskiego.
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
jaceo1. "Teraz ku*** my ! " Pewnie wielu nie...
Polska nie jest konkurentem...
Zastanawiam się w jakim celu kopiuje się tu...
Embargo powinno zostać...
Wcześniej czy później powrócimy do...
Embargo powinno zostać...
Zbyszek po 0.4 zł to Ameryka z drzewa , a po...
ANKIETA: Ochrona przed zbiorem
To coś w rodzaju ,możesz kupić dowolnego...
Embargo powinno zostać...
Ciekawa analiza sytuacji w rolnictwie:...
Embargo powinno zostać...
A tu będziesz im sprzedawał Idareda po...
ANKIETA: Ochrona przed zbiorem
@michu, tak tylko jedną odpowiedź można...
ANKIETA: Ochrona przed zbiorem
W ankiecie można wybrać tylko jeden...
Burmistrz Szydłowa...
Taa,ubezpieczenie od wszelkich ryzyk......
Burmistrz Szydłowa...
Sławku,ależ ZSRP na to by odbiorca nie...
Burmistrz Szydłowa...
Jaceo1, tylko co po tym ubezpieczeniu? W...
Burmistrz Szydłowa...
Co do szacowania, to z doświadczenia tych...
Burmistrz Szydłowa...
Brawo za trafną ocenę. Proszę podziel się...
Burmistrz Szydłowa...
Akurat ubezpieczenie od gradu w porównaniu...
Embargo powinno zostać...
To kto kupuje jabłko w tirach z ruskimi...
Burmistrz Szydłowa...
Pytanie- Dlaczego nikt nie walczy o...
Embargo powinno zostać...
Rosja zdejmie embargo a założy ograniczenia...
Embargo powinno zostać...
Embargo to tylko rolnicy mają ma owoce i...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Wosp dobra inicjatywa ale nie to wykonanie....
Embargo powinno zostać...
Czyżby po całorocznym p.... o...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Kto, wstawia minusy? ,,ten który nie...
Embargo powinno zostać...
Jestem i byłem na tak ,embargo przyniosło...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jurku założe sie o flaszkę że tej...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
A gdzie na świecie jest inaczej? Tak...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jeździł może i pociągiem, zamienił BMW...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Gdzie te czasy, kiedy Premier Mazowiecki z...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
ENEA - "Do grup taryfowych, o których mowa w...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jerzy ..po czym stwierdziłeś że wszystko...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Wytłumacz mi szanowny SławkuS, dlaczego nie...
Satelity w służbie...
Arimr wezwał mnie bym wyjaśnił dlaczego...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
baracuda pewnie trzymasz kciuki żeby kasa...
Słodkie ceny kwaśnych...
I co... opłaca się kupić nawet za tyle....
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Baracuda, marnie wygląda ta metafora, nic...
Sadownicy muszą złożyć...
Kontrola kontrola kontrola, co za kraj, ż......
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
słyszałeś hasło dobra zmiana, skromność...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
A czy ja napisałem, że się jemu nie...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jak mamy sie czepiac to były marszałek...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
zanim cokolwiek zaczniesz tłumaczyć to sie...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Marcinku chyba niestety tej afery to Ty nie...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Klasyka socjotechniki: wywołaj problem,niech...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Odpowiedź jest banalna, gdyż bez przerwy...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jakby nie patrzeć, przysługuje im...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Przypuszczam, że wszystko da się...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jerzy, jeżeli już rozliczasz ludzkie...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Ciekawi mnie kto tak minusuje na tym portalu,...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jak Marszałek latał by nie z rodzina a...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
,,Mozliwe ze były naduzycia władzy...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
a czemu nie spytasz Jerzego i innych "gwiazd"...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Usprawiedliwiać obecną władzę tym,że...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Ze smutkiem czytam, gdy fakty, którym nie...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Espuma ile dostajesz kasy od fermy trolli za...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
bo ludzie żyją dniem dzisiejszym i nie...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Jerzy wpisz sobie " Klimatyczny szczyt...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Wątku samolotowego miałem nie komentować,...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
A skąd zakład energetyczny w czasach RODO...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
do pażdziernika wytrzymaj. Schetyna zostanie...
Maliszewski: Czy wygraliśmy...
Robienie społeczeństwa w przysłowiowego...
GUS: Wstępny szacunek...
sarkastycznie -ja miałem połowę więcej- 2...
GUS: Wstępny szacunek...
nie wszystkie, ale część pewnie tak
GUS: Wstępny szacunek...
To nie sa zaniedbane sady tylko sady...
GUS: Wstępny szacunek...
Z tymi zaniedbanymi sadami to masz rację....
GUS: Wstępny szacunek...
Niech sie wypowie ten kto w rejonie grojecko...
GUS: Wstępny szacunek...
Wisni jak sie jezdziło po okolicy wydawało...
GUS: Wstępny szacunek...
A co ma owocówka do prognoz zbiorów?...
Eskimos nie spłacił...
100 baniek podatników utopione ale...
GUS: Wstępny szacunek...
Orzech,, dodam jeszcze problemy z owocówką...
Eskimos nie spłacił...
Myślisz o Biedroniu ?? No! on to może co...
GUS: Wstępny szacunek...
Widzimy po ilości wiśni jak te szacunki...
Eskimos nie spłacił...
Oj się następca Prezydenta Dudy za takich...
Sadownicy są objęci...
Dlaczego jest ta informacja podawana po...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
która ustawa uchwalona w nocy jest dobra ,a...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
A w cenie kapusty i pietruszki wliczone jest...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
Brawo PIS, dalej dawać górnikom, kopać...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
Jeden wielki błąd za , który Psl może...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
Cale szczęście, że Ty jesteś za Psl to...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
propaganda jak zawsze. robią z ludzi...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
Stara zasada cyników politycznych; stwórz...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
Akurat w temacie cen prądu mało trafny...
GUS: Wstępny szacunek...
U mnie maliny letniej będzie 30% tego co...
GUS: Wstępny szacunek...
Jeżeli chodzi o jabłka to też ten GUS nie...
GUS: Wstępny szacunek...
No żarty urzędasów z GUSu się trzymają....
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
Nie rozumiem ludzi stojących w takich...
ZSRP: Zamieszanie ws. cen...
I tak jakieś 60 % sadowników z grójeckiego...
50 mln euro dla rolników -...
Biznesmeni dostaną kaskę żebyśmy my nie...
Czy sadownicy doczekają...
A może łatwiej wyliczyć co się udało...
50 mln euro dla rolników -...
Eskimos to dopiero zarobił !!!!! Zarząd...
Czy sadownicy zapłacą...
Kostek poczytaj to naprawdę nie boli. A...
Rosja nadal wątpi w...
Bo Rosja ma swoich ludzi co czytają co w...
Czy sadownicy zapłacą...
Bzdura. Nie podpisywali zgody na płacenie...
Czy sadownicy zapłacą...
To chyba Lech Kaczyński zaczął z tym...
Czy sadownicy zapłacą...
Gdyby Kopaczowa nie podpisała pakietu...
Czy sadownicy zapłacą...
Jeżeli mamy prąd z PGE, to na ich stronie...
Czy sadownicy zapłacą...
Nie zapomnij że to jest będzie pomoc de...
Czy sadownicy zapłacą...
Jednak kupując prąd w taryfie C już...
Czy sadownicy zapłacą...
Sadownik nie jest przedsiębiorcą ,co wynika...
Sadownicy zwolnieni z opłat...
Tak. Dopóki nie zmieni się rząd i uzna że...
Sadownicy zwolnieni z opłat...
czyli jak rozumiem mogę w roku za free...
Ceny jabłek wzrosną o 40% ?
Jak Ci tak źle to idź na etat. Zabiorą Ci...
Czy sadownicy zapłacą...
A dlaczego Pan z PSL-U nie wystosuje pisma w...
Sadownicy zwolnieni z opłat...
Mistrzowskie wyjaśnienie, teraz potrzebne...
Walka o jak najniższe ceny...
To teraz mogę spokojnie sprzedawać swoje...
Ceny jabłek wzrosną o 40% ?
Tak piszą te " x procent" , jak w...
Sadownik nie może...
Czy mam rozumieć że przetwórcy maja u nas...
Ceny jabłek wzrosną o 40% ?
Komu i czemu mają służyć takie idiotyczne...
Maliszewski: Straty...
Musk przepity zawsze swieższy niż nie dopity
Maliszewski: Branża...
Prawda objawiona wyszła już teraz..Gdyby...
Maliszewski: Straty...
''rolników" miało być. 3 pilsnery urquell...
Maliszewski: Straty...
obowiązkowa wieloletnia umowa...
Maliszewski: Branża...
Obowiązkowe umowy kontraktacyjne - ja mam...
Maliszewski: Branża...
Jedno muszę Ci przyznać, podziwiam Cię za...
Maliszewski: Branża...
I ani słowa o obowiązkowych umowach...
Zakłady przetwórcze coraz...
A teraz wyobraźcie sobie co by było gdyby...
Zakłady przetwórcze coraz...
No i gdzie te magiczne zapasy o których...
Czy sadownicy w tym roku...
Mam tę świadomość :) Ale mam też...
Czy sadownicy w tym roku...
Kol.Michu narażasz się syndykatowi...
Czy sadownicy w tym roku...
Kordia na G5 niekoniecznie musi byś śrutem....
instagram