Całkowita klapa eksportu jabłek do Chin podaje dziś na swoim koncie twitter -owym Jacek Strzelecki (Chińskie oraz międzynarodowe prawo żywnościowe / Chiński rynek rolno-spożywczy).
Wg. GUS polskim hitem eksportowym do Chin są (UWAGA):
- Porzeczki czarne 936 t.
- Wiśnie 816,5 t.
- Jabłka zaledwie 217 ton 50 kg.
Całkowita klapa eksportu jabłek do Chin. Wg GUS polskim hitem eksportowym do Chin są:
— Jacek Strzelecki (@jackostrzelecki) February 24, 2020
porzeczki czarne 936 t.
wiśnie 816,5 t.
Jabłka zaledwie 217 ton 50 kg.@farmer_pl @AgropolskaPL @Ola_Ptak @Karolina_Zal @Piechocinski @SadyOgrody @sadowniczy @jkardanowski @PAIH_pl pic.twitter.com/Awy77GEfUB
Pod wpisem rozpoczeła się dyskusja
Karolina Załuska: Polskie jabłka nie zawojują rynku chińskiego i wie to każdy kto porówna naszą ofertę z tym czego oczekują Chińczycy. Rozjeżdżają się chęci z realnymi możliwościami, a rafą nie do przebycia jest brak polskich firm będących w stanie dostarczyć duże powtarzalne jakościowo partie.
Jacek Strzelecki: Ma pani rację co do jednego - polscy producenci nie potrafią dostarczyć powtarzalnych jakościowo partii. A jeśli o chodzi o sprzedaż jabłek to jabłka oferowane były na targach np. SIAL, na których jabłek się nie sprzedaje i nie przyjeżdżają kontrahenci od jabłek.
Tomasz Wlostowski: Nieśmiało zapytam, czy to nie jest powiązane z tym, że Chiny są wielkim producentem jabłek - największym na świecie, a potem długo długo długo nic.
Jacek Strzelecki: Tak jak Chiny są największym producentem wieprzowiny i można tam sprzedać kilkaset tysięcy ton/rok (np. Hiszpania, Niemcy) tako sam jest z mlekiem w proszku i można tam również sprzedawać 1,36 mln ton. Chiny to kraj możliwości, ale trzeba się do tego świetnie przygotować
Jakub Olipra: Tylko w przypadku wieprzowiny i produktów mlecznych Chiny nie są samowystarczalne podczas gdy jeśli chodzi o jabłka to już tak. Stąd o wiele trudniej sprzedać tam jabłka niż wieprzowinę czy mleko w proszku.
A jaka jest Wasza opinia ? GUS się pomylił. Taka jest prawa o eksporcie jabłek do Chin.
Może warto wrócić to materiałów video, które nie cieszyły się w sezonie 2018 / 2019 powodzeniem / oglądalnością wśród sadowników / grup producentów owoców, a już wtedy wskazywano zmiany i realne podejście do eksportu i handlu naszym jabłkiem ?
Dla przypomnienia:
Najnowsze komentarze