PKN Orlen będzie mógł prowadzić hurtową sprzedaż produktów pozapaliwowych - tak zdecydowali obradujący w piątek (2.02) akcjonariusze płockiego koncernu. Po zmianach stacje franczyzowe należące do sieci tej spółki będą mogły być zaopatrywane na przykład w mięso czy sprzęt AGD. Wprowadzenie zmian w statucie uważane jest za reakcję paliwowego koncernu na przepisy ograniczające handel w niedziele.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKN Orlen wyraziło zgodę, by zapisy statutu spółki, w części obejmującej przedmiot jej działalności, uzupełnić poprzez dodanie 18 nowych punktów dotyczących sprzedaży hurtowej.
W efekcie dopisano możliwość hurtowej sprzedaży między innymi owoców i warzyw, mięsa, ryb, skorupiaków i mięczaków, produktów spożywczych, a także odzieży i obuwia, elektrycznych artykułów użytku domowego, perfum i kosmetyków, wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz wyrobów porcelanowych, zegarków i biżuterii.
Ta firma ominie zakaz handlu w niedzielehttps://t.co/PBqj2eTR22#Orlen #zakazhandlu #niedziela pic.twitter.com/i5TgX95qJh
— Tygodnik Prawny (@TygodnikPrawny) 6 lutego 2018
We wrześniu 2017 r. PKN Orlen zapowiedział, że w ramach pilotażowego projektu Spiżarnia Regionów, wprowadzi do sprzedaży na swych stacjach paliw kilkadziesiąt produktów wytwarzanych przez lokalnych producentów, w tym soki i napoje z polskich owoców oraz miody, ciastka i przekąski. Według spółki produkty wywodzące się z różnych regionów Polski dostępne będą na stacjach paliw w czterech województwach: małopolskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim i pomorskim.
- źródło: tvn24bis.pl za PAP / Czyta całość >>>
PKN ORLEN, w ramach prowadzonej działalności biznesowej, dostrzega olbrzymi potencjał produktów pochodzących od polskich producentów. Dlatego, jako polski narodowy koncern, zamierza zintensyfikować strategiczne relacje i bieżącą współpracę z krajowymi dostawcami.
Polską żywność charakteryzuje wysoka jakość, szczególnie doceniana przez klientów, co potwierdza duży sukces pilotażowego projektu PKN ORLEN Spiżarnia Regionów, zainicjowanego jeszcze we wrześniu 2017 r. Obecnie do dyspozycji klientów pozostaje ponad 70 produktów regionalnych, od 23 polskich rolników i przedsiębiorców, na blisko 400 stacjach paliw, w 4 województwach. Produkty wchodzące w skład oferty mają korzenie regionalne, zostały w pełni wytworzone w Polsce, przez producentów reprezentujących rodzimy kapitał. Projekt jest realizowany we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego.
Wykorzystując pozycję naszej firmy i sieć dystrybucji, którą dysponujemy, chcemy realnie przyczynić się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Narzędzie już mamy, a naszą pomoc dla lokalnych producentów deklarujemy w całym łańcuchu – od organizacji zaopatrzenia przez dostawy. Traktujemy to jako wyraz społecznej odpowiedzialności, realizowanej poprzez wsparcie dla mniejszych, rodzinnych firm. Liczymy, że ten potencjał dostrzegą również inne firmy i lokalne, wytwarzane tradycyjnymi metodami produkty o unikalnych walorach smakowych będą dostępne dla jeszcze większej grupy konsumentów – skomentował Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Spiżarnia Regionów to doskonała platforma do promocji lokalnych produktów od polskich producentów, którzy często nie mają możliwości konkurowania z zagranicznymi dostawcami. PKN ORLEN dostrzega potencjał do rozszerzenia oferty na kolejne 150-200 wyselekcjonowanych stacji. Obecnie trwają przygotowania, aby projekt mógł zostać wdrożony wiosną br.
Koncern stawia również na dynamiczny rozwój marek własnych, które produkowane są przez lokalnych producentów i w dużej części mają zastąpić zagraniczne produkty. Pierwszą kategorią, którą PKN ORLEN wprowadził do sprzedaży na stacjach paliw pod marką własną była woda źródlana O!, która cieszy się rosnącą popularnością. Obecnie w ofercie dostępne są również czekolada i chipsy. Zakładana jest intensyfikacja rozwoju marek własnych, opartych na krajowych producentach, dlatego w najbliższym czasie klienci będą mogli kupić również soki, napoje, krówki czy batony.
PKN ORLEN na bieżąco prowadzi postępowania zakupowe, które mają na celu realizację i dalszy rozwój biznesowych planów. Udział w przetargach otwarty jest dla wszystkich producentów poprzez platformę zakupową CONNECT.
- źródło: orlen.pl
Najnowsze komentarze