Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Pomoc przymrozkowa - wnioski do 27 września

Pomoc przymrozkowa - wnioski do 27 września

Producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej, powstały w bieżącym roku szkody w wysokości co najmniej 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy w wyniku przymrozków wiosennych, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy. Termin składania wniosków: 13-27 września 2017 r.
Stawki pomocy wynoszą:

2000 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw drzew owocowych, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne,
1000 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw krzewów owocowych i truskawek, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne.

Wnioski należy złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Formularz wniosku będzie dostępny na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (www.arimr.gov.pl).

Powyższa pomoc będzie udzielana:

  • w ramach pomocy de minimis, jeżeli szkody w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej wynoszą do 30% średniej rocznej produkcji z ostatnich trzech lat lub średniej z 3 lat opartej na okresie 5 ubiegłych lat, z wyłączeniem wartości najwyższej i najniższej;
  • poza formułą de minimis, jeżeli szkody w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji z ostatnich trzech lat lub średniej z 3 lat opartej na okresie 5 ubiegłych lat, z wyłączeniem wartości najwyższej i najniższej.

Wysokość pomocy dla poszczególnych rolników ustala się jako iloczyn deklarowanej przez rolnika we wniosku powierzchni upraw, na której wystąpiły szkody oraz stawki pomocy. Przy czym wysokość pomocy na jedno gospodarstwo nie może być większa niż równowartość w złotych 15 tys. euro.

Kwota pomocy będzie podlegała pomniejszeniu o 50% dla rolników nieposiadających polisy ubezpieczenia co najmniej 50% powierzchni upraw rolnych, z wyłączeniem łąk i pastwisk, w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej.

Podstawa prawna: § 13 ust. 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.).

Formularz wniosku o udzielenie pomocy dostępny tutaj >>>

Do wniosku należy dołączyć m.in. kopię protokołu oszacowania szkód, sporządzonego zgodnie ze wzorem opublikowanym na stronie MRiRW https://www.minrol.gov.pl/Informacje-branzowe/Niekorzystne-zjawiska-atmosferyczne-pomoc

źródło: arimr.gov.pl

komentarze (47):

dodaj komentarz
piotrs144
piotrs144 30.08.2017 18:39 Polisa ubezpieczenia dotycząca tylko przymrozków czy gradu również?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ekosad
ekosad 30.08.2017 21:30 W tamtym okresie nie chciano ubezpieczac sadow od przymrozkow bo nie mieli jeszcze wytycznych,wiec polisa na grad powinna wystarczyc.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

piotrek197704
piotrek197704 30.08.2017 21:44 też jestem zainteresowany pytaniem, ale najlepiej, żeby wypowiedział się ktoś kto ma pojęcie

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ashero1900
ashero1900 31.08.2017 02:20 To jest ta Pomoc?? Śmiechu warte.
Ocena urzędasów ( Kazimierz Dolny i Poniatowa ) 60% strat na jabłkach kiedy z hektara zbiorę 300 kg max.
Orzecha włoskiego zero, nawet liście opadły i też 60 procent strat. To gdzie te moje 40% plonu??????
Kupa śmiechu. Urzędas powiedział mi że ma takie wytyczne i tabele. I że skoro nie wpisałem kosztów nie poniesionych to tak mam mieć i kropka. Mogę pisać skargę do wojewody ale wnioski jeszcze nie są gotowe bo brak jakiegoś podpisu. Więc odwołać też się nie mogę w terminie. Na ubezpieczenie nie wystarczą te 500 zł więc jaka to pomoc?? Jak tak nam mają urzędasy szacować straty to firmy tez będą grosze wypłacać. I jeszcze jedno- w wiśniach mam 70 procent strat ale żadnego owocu na drzewach- oddajcie mi moje 30% wam powiadam po 5 zł za kg to odbije sobie te straty przymrozkowe heheheh i nawet na ubezpieczenie nazbieram. Ale życie mi mówi że za rok wiśnia będzie za 30/50 groszy ( zakłady muszą odbić sobie tak jak robią to teraz na malinie ) więc proponuje żeby szanowny rząd wykupił nam polisy BĘDZIE TANIEJ.
Green25
Green25 31.08.2017 05:16 Trafiłeś wobec tego na jakichś wrednych urzędników ,albo może kiedyś któremuś podpadłeś ;-).O jakich wytycznych piszesz? Jak na drzewie wisi po kilka jabłek to sprawa jest bez sprzeczna .U mnie w jabłoniach gdzie będe miał plon max 3 t/ha bez wahania uznali 95% strat.
wania1234
wania1234 31.08.2017 07:53 Green25 odebrałeś już protokół z gminy? Kolega ashero1900 pewnie pisz już o policzeniu przez gminą, oni mają swoje arkusze i te 95% zapewne mocno się zmniejszy jak odliczą między innymi koszty nie poniesione, ja miałem 90% w wiśniach i 95% w jabłoniach oszacowane przez komisję, po wyliczaniach przez gminę mam 55%
ashero1900
ashero1900 31.08.2017 09:52 Muszę przyznać się że trochę zaszalałem i dopisałem urząd gminy Poniatowa co w ich przypadku nie jest prawdą i za to przepraszam. W tej gminie mam tylko wiśnie które zostały oszacowane na 90% strat. Ale Szacowanie szkód przez urzędniczkę z Kazimierza Dolnego to jakaś porażka. We wniosku wskazałem 60% ( było bardzo dużo kwiatów) ale wszystko opadło. Na górce zostało może 5 albo 6 drzewek z jabłkami a pozostała część ma zero, nawet pojedyńczych owoców brak o czym rozmawiałem w urzędzie. Ale osobiście uważam że nikt tam nie szacował. Działka jest ogrodzona i zamknięta a nikt nie dzwonił żeby się umówić. Dla mnie to porażka.
Green25
Green25 31.08.2017 14:08 wania1234 odebralem protokół i faktycznie w protokole w pozycji "Kwota obniżenia dochodu w produkcji roślinnej " u mnie jest 58% bo miałem jeszcze inne uprawy które nie ucierpiały podczas przymrozków .Nie mnie jednak uważam że na jabłonie które ucierpiały w 95% przysługuje mi wyżej wymieniona "pomoc" zgodnie z informacją która zamieszczona jest na stronie ministerstwa . cyt."Producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej, powstały w bieżącym roku szkody w wysokości co najmniej 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy w wyniku przymrozków wiosennych, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy" . Jest wyraźnie napisane o szkodach danej uprawy ,a nie jakieś średniej całego gospodarstwa .Ja to tak zinterpretowałem...chyba że jestem w błędzie
wania1234
wania1234 31.08.2017 14:20 Wyjdzie w praktyce, ja miałem tylko wiśnie i jabłka i procent jest taki jak napisałem, mam nadzieję, że będzie tak jak piszesz ty, szkoda ze zmniejszają za brak ubezpieczenia choć na przymrozki nie możliwe było ubezpieczyć
Green25
Green25 31.08.2017 15:27 wania1234 ,to fakt że w tym roku zdecydowanie powinni odstąpić od tej zasady i uważam to za zwykłe świństwo,bo wina leży tylko i wyłącznie po ich stronie

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

wandalin
wandalin 31.08.2017 08:23 kiedyś były sklepy WPHW, kolega rozszyfrował skrót : wchodzisz , patrzysz , h..a widzisz, i od tylu : widzisz h..ju pocoś wchodził, tak apropo wsparcia dla rolników

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

manka
manka 31.08.2017 16:25 Dlaczego tam jest zapis do 15 tys. euro na gospodarstwo? To jak to w końcu jest 2000 zl do hektara czy maksymalnie 15 tysięcy euro?
Green25
Green25 31.08.2017 18:09 To jest "prikaz" unijny że jakbyś miał załóżmy 100 ha sadu bez jabłek i ubiegał byś się o pomoc deminis to wartość tej pomocy nie może przekroczyć tej kwoty plus lata wstecz 3 lub 5 (nie pamiętam dokładnie)

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Green25
Green25 31.08.2017 20:20 Nie wiem za co te minusy dostałem...15 tys euro to suma graniczna jaka może być wypłacona w ramach pomocy publicznej deminimis na jedno gospodarstwo .W praktyce dotyczy to dużych gospodarstw...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

manka
manka 31.08.2017 20:39 No tak ale czy nie było tak, że deminimis czyli te 15 tys. euro dotyczy tych,którzy mieli stratę w całym gospodarstwie do 30%? Coś Jurgiel kręci z tymi rekompensatami.
Green25
Green25 31.08.2017 21:10 Nie wiem co Jurgiel majaczył... bo choć w wielu działaniach popieram działania tej opcji tak tego pana wypieprzył bym ze stołka w pierwszej kolejności...Kompletnie nie kompetentna osoba na tym stanowisku,resort rolnictwa to pięta achillesowa tego rządu.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

poki1
poki1 31.08.2017 21:12 Witam, z tymi procentami jest tak jak pisze Green25 czyli procent strat danego gatunku a nie całego gospodarstwa natomiast jeśli chodzi o ubezpieczenia to wystarczy mieć ubezpieczone 51 % obojętnie jaka szkoda byle umowa była podpisana z ubezpieczycielem przed wystąpieniem szkody.(taki przypadek miałem w zeszłym roku).
wania1234
wania1234 31.08.2017 21:20 Przed wystąpieniem szkody, czyli puźniejsze gradowe nie przechodzą?
poki1
poki1 31.08.2017 21:37 dokładnie tak jak piszesz późniejsze nie przechodzą
Green25
Green25 31.08.2017 21:42 Myślę że nie przejdzie bo jest to już post factum .W momencie wystąpienia przymrozków byłeś nie ubezpieczony,bo niby skąd mogłeś być ubezpieczony od przymrozków skoro nie miałeś takiej możliwości...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

rewers
rewers 31.08.2017 21:59 Tak gwoli ścisłości - nie można było ubezpieczyć z dopłatą z budżetu państwa, ale nikt chyba nie bronił za pełną stawkę - przynajmniej ja tak słyszałem.
Druga sprawa dziś po fakcie to każdy się zarzeka, że by ubezpieczył, ale przed faktem to pewnie z max 10% sadowników by się ubezpieczyła.

De minimis jest zawsze za ostatnie 3 lata , nie może być więcej jak 15 tys. euro - wchodzą tu ulgi za podatek rolny przy zakupie nowej działki rolnej, zwolnienie z PCC za nabycie nowych gruntów, dopłaty do materiału siewnego, wszelkie pomoce klęskowe
Green25
Green25 31.08.2017 22:21 rewers z jednej strony jestem się w stanie z tobą zgodzić a z drugiej nie do końca.Po coś powstał ten system dotowanych obowiązkowych ubezpieczeń upraw i dobrze by było żeby działał sprawnie.W tym roku bez żadnych wątpliwości wystąpił efekt niedbalstwa po stronie ministerstwa i tego nie da się ukryć! .Jeden by się ubezpieczył ,drugi nie ,ale z pewnością wielu czekało na te ubezpieczenia i się nie doczekało. Jeśli mówimy o komercyjnych polisach to wiemy znakomicie że przy obecnych wahaniach koniunkturalnych to nie lada wyzwanie i nie każdego na to stać.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

rewers
rewers 31.08.2017 22:31 Oczywiście masz rację. Ale faktem jest że wielu dla zasady będzie narzekać. Ja się przyznaję, że nawet z dopłatą bym nie ubezpieczył upraw sadowniczych, bo to i tak koszta rzędu minimum 1500 zł/ha (nie mam jabłoni, a tu pewnie więcej).
Zresztą jest bodajże zapis (tylko chyba nie egzekwowany), że ubezpieczasz minimum 50 % gospodarstwa aby załapać się na dopłatę do ubezpieczeń - w takim wypadku koszta są olbrzymie. A jak wygląda szacowanie i wypłata to wiem już z warzyw, więc ja dziękuję -a sądów staram się unikać.
Ubezpieczam tylko zboża bo tu stawki są rzędu do 30 zł/ha.

A na temat tego przeciągania zawierania umów w tym roku mam swoją teorię spiskową -a mianowicie i rząd i ubezpieczyciel ma dostęp do lepszych map i modeli pogodowych niż pospólstwo.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

WojteGo
WojteGo 31.08.2017 23:06 Tak dla jasności, pomoc dostana Ci którzy maja szkody w gospodarstwie ponad 70% powierzchni gospodarstwa czy szkody 70% plonu z hektara???

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

manka
manka 01.09.2017 07:06 wojteGo co najmniej 70% w danej uprawie. Czyli ja mam zboża 90 h i 50 ha sadu, zboża ubezpieczone od przymrozków a sady nie, ale połowa gospodarstwa ubezpieczona, czyli mi nie obniżą dopłaty. Strata w sadach oszacowana na 85% , czyli do 50 ha powinni dać odszkodowanie.
wania1234
wania1234 01.09.2017 08:42 Sporo masz tego sadu, ale tobie utną bo przekraczasz 15tys euro same tej pomocy, o ile nie braliście noc wcześniej
rewers
rewers 01.09.2017 12:06 No właśnie czy utną? - jeśli jest napisane:
"Powyższa pomoc będzie udzielana:
- poza formułą de minimis, jeżeli szkody w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji z ostatnich trzech lat lub średniej z 3 lat opartej na okresie 5 ubiegłych lat, z wyłączeniem wartości najwyższej i najniższej."

Wydaje mi się, że to będzie wyjątek od reguły i takie gospodarstwo będzie mogło liczyć na wysoką pomoc.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

piotrek197704
piotrek197704 03.09.2017 12:45 Dzwoniłem do arimr i powiedzieli mi, że nie wiadomo, czy Ci co byli ubezpieczeni od gradu będą mieli wypłaconą całość, czy połowę ze względu na brak ubezpieczenia od przymrozków. I to zarówno na infolinii jak i w oddziale regionalnym, w regionalnym stwierdzili, że dowiem się przy decyzji.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

piotrs144
piotrs144 03.09.2017 20:02 Jeśli ubezpieczenie od gadu było przed wystąpienie klęski, bądź w jej dniu to ubezpieczenie od gradu obowiązuje. Ale kto ubezpieczal od gradu już w kwietniu/ maju...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kryspin0202
kryspin0202 03.09.2017 20:24 Pytanie mozna tez zadac w druga strone ;dlaczego maja mi obnizyc o 50% za brak ubezpieczenia, skoro zakłady w tym czasie jeszcze nie przyjmowaly ubezpieczen ? -ktos tu popelnił gafe tak argumentujac

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

piotrek197704
piotrek197704 03.09.2017 20:32 Ja od gradu ubezpieczyłem się 18.04 i zobaczymy co mi powiedzą. Póki co nikt nie potrafi nic powiedzieć ani na infolinii ani w oddziale terenowym.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kryspin0202
kryspin0202 04.09.2017 08:08 Albo ja czegos nie rozumie albo mam racje ,skoro ci co ubezpieczyli dostana 100 % odszkodowania od panstwa +odszkodowanie od ubezpieczyciela i beda mieli np.150 %, natomiast ja dostane 50% bo nie ubezpieczyłem to rozumie , ze moim koszem inni zyskaja wlasnie te 50% (teraz posypia sie gromy na moja głowe ) a czy nie powinno byc odwrotnie ? - wszyscy po 100% a ci co ubezpieczyli jeszcze dodatkowe kwoty- dla mnie takie argumentowanie o obnizeniu % jest absurdem
SlawekS
SlawekS 04.09.2017 08:22 Po pierwsze to nie są odszkodowania, tylko zapomogi. Chcesz odszkodowania, to się ubezpiecz lub zabezpiecz sad odpowiednią instalacją. Państwo nie jest od rekompensowania strat. Zyskają Twoje 50% w formie nagrody, za to że podjęli próbę zabezpieczenia się.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kryspin0202
kryspin0202 04.09.2017 08:34 A dlaczego ta moja zapomoga ma wyniesc 50% a nie 100% ? czy jestem plantatorem gorszego gatunku, czy jesli u mnie nie przyjmowali w tym czasie JESZCZE ubezpieczen to ja musze poniesc straty

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Green25
Green25 04.09.2017 09:10 Argumentacja strony rządzącej jest taka że skoro nie mogłeś wykupić polisy z dopłatą ,to zawsze mogłeś wykupić polisę na zasadach komercyjnych. Niestety prawda jak zwykle jest po środku bo przynajmniej w mojej okolicy przed 15 kwietnia nawet na zasadach komercyjnych żadna firma nie sprzedawała polis na przymrozki...Nie jesteś plantatorem gorszego gatunku tylko nie dopełniłeś obowiązku ustawowego o ubezpieczeniu minimum 50 % swoich upraw.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

motokogut
motokogut 04.09.2017 09:38 A moze by tak jeszcze raz komisje przeszly po sadach i oszacowaly straty?


Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pit2015
pit2015 04.09.2017 12:18 Odliczanie 50% z zapomogi jest sprzeczne,bo przypomina to obowiązek alimentacyjny względem firm ubezpieczeniowych jaki musieliby płacić rolnicy a przypomnę,ze obowiązkowe jest OC gospodarstwa i takowe raczej wszyscy płacą,dodatkowe opcje AC są kosztowne i każde ryzyko wymaga odrębnej polisy...poczułem się jak zwierzyna zaganiana do odstrzału w domyśle myśliwy to firma ubezpieczeniowa...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Green25
Green25 04.09.2017 15:02 Tak przypomina to trochę obowiązek alimentacyjny wobec firm ubezpieczeniowych ,ale ustawa o obowiązku jest i nie ma pomiłuj...Jak wystąpi szkoda w uprawach to tną zapomogi o 50% niestety...Jeśli chodzi o obowiązkowe ubezpieczenie budynków i OC gospodarstwa to większość płaci bo egzekwowaniem braku OC zajmuje się UFG który uchodzi za dość skuteczny w ściganiu i karaniu .

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

manka
manka 04.09.2017 19:19 Z tego co wyczytałam w Internecie można przedstawić decyzje odmowne aż 2 firm ubezpieczeniowych i wtedy nie obniżą za nieubezpieczony sad. Jeśli ktoś ma coś takiego albo może pozyskać to próbujcie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ashero1900
ashero1900 12.09.2017 23:30 Moje szacowanie strat i wielu innych producentów właśnie wyjechało do wojewody w celu ???? Kiedy dostane swój protokół ??
Termin składania w arimr do 27 września a urzędasy dopiero do wojewody je składają. czy ktoś wie o co chodzi>??
W arimr powiedziano mi że nie przyjmują wniosków nie potwierdzonych przez wojewodę.
Może ktoś ma więcej info i mi to wyjaśni....

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

manka
manka 13.09.2017 07:01 Ashero 1900 ja próbny protokół bez pieczątki wojewody podpisywałam od razu po szacowaniu u mnie w siedzibie a po kilku dniach pani z izby rolnej zaprosiła mnie do gminy i podpisywałam protokół z pieczątką i podpisem wojewody i otrzymałam jeden egzemplarz.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ultracyd
ultracyd 13.09.2017 07:30 Chodzi o to, że na lubelszczyźnie piętrzą się problemy panu wojewodzie Czarnkowi. A to ASF, a to walka z oponentami vide prezydent Żuk. Tylko protokołów mrozowych nie ma kiedy biedaczyna podpisać.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Bynio
Bynio 17.09.2017 17:49 Też jestem z lubelskiego i jeszcze nie mamy podpisu wojewody -może wypoczywa ?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kryspin0202
kryspin0202 17.09.2017 19:47 Nie wiem czy potrzbny ci jest podpis wojewody.Ja szkody z danej plantacji miałem 80%, po wyliczeniach wyszło mi 29 % i jesli szkody masz do 30% to skladasz ten wniosek w Agencji, jesli wyzszy to wtedy potrzebujesz podpisu wojewody ---jestem na biezaco bo 14 złozylem wniosek

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

szeryf13
szeryf13 18.09.2017 22:40 mi tego roku uznali szkode 60 procent a w całej gminie było 72procent nawet mój sąsiad za płotem ma ponad 70 gdzie moge zgłosić zażalenie bo dziś zebrałem pół ha lobo i mam 1600 kg to na pewno nie jest 60 procent. prosze pompcy
decosta
decosta 19.09.2017 09:42 Próbuj o ponowne oszacowanie szkód.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ashero1900
ashero1900 23.10.2017 22:05 Właśnie wysyłają informację że rozpatrzenie wniosku przekładają do 15 grudnia 2017 roku. Szkoda że ze składaniem wniosków nie mogli poczekać dodatkowych 7 dni.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Kara więzienia za wwiezienie jabłek do Rosji ?

Rosyjskie Ministerstwo Finansów zaproponowało wprowadzenie odpowiedzialności karnej za...

Kończy się skup jabłek przemysłowych

Coraz mniejszy jest skup jabłek przemysłowych. Do końca listopada większość firm już...

Trwa "badanie" sadowników. Po co urzędnikom te dane ?

Jak informuje Agrobiznes badania te posłużą tworzeniu scenariusza polityki rolnej na...

Od 2018 roku wnioski o dopłaty tylko przez internet

Od 2018 roku wnioski o przyznanie płatności bezpośrednich oraz płatności obszarowych PROW...

ARiMR: wnioski o pomoc w wyniku klęsk żywiołowych

W terminie 6 - 20 listopada 2017 r. rolnicy, którzy ponieśli straty spowodowane klęskami...

PROW 2014-2020 "Restrukturyzacja małych gospodarstw"

ARiMR opublikowała kolejne listy wojewódzkie, które określają kolejność przysługiwania...

B1_Yara_Kielce
B2_Msort
B3_TSW2018
2017_Soldrip
B4
B3
B7_King_Roat

Najnowsze komentarze

Trwa "badanie" sadowników....
19.11.2017 10:28 autor: huberto
Ja za każdym razem jestem jakoś dziwnie...
Rośnie powierzchnia winnic...
18.11.2017 18:57 autor: artemida
Skoro na produkcji win "można się dorobić"...
Borówkowa ekofarma –...
18.11.2017 09:58 autor: artemida
Kolejny pozytywny przykład nieszablonowego...
Kara więzienia za...
18.11.2017 07:24 autor: artemida
"Jak to nigdy, jak to nigdy nie wiadomo..."...
Kara więzienia za...
17.11.2017 19:45 autor: szampion97
Hahahahaha, no normalnie posikam się ze...
Trwa "badanie" sadowników....
17.11.2017 08:31 autor: SlawekS
Losowanie raczej nie było uzależnione od...
Trwa "badanie" sadowników....
16.11.2017 21:39 autor: manka
Ile macie hektarów, że akurat was wylosowali?
Kończy się skup jabłek...
16.11.2017 17:47 autor: manka
Autorze artykułu a jakie ceny były na...
Trwa "badanie" sadowników....
16.11.2017 10:06 autor: advocatusdiaboli
Ja bym nie oczekiwał ,że tego typu badania...
Trwa "badanie" sadowników....
16.11.2017 06:56 autor: SlawekS
Dodam jeszcze, że miło by było, gdyby GUS...
Trwa "badanie" sadowników....
16.11.2017 06:28 autor: SlawekS
Mnie "wylosowali" drugi raz z rzędu, w...
Trwa "badanie" sadowników....
15.11.2017 22:19 autor: janflaster
klasa pasożytnicza próbuje wykazać...
Trwa "badanie" sadowników....
15.11.2017 21:40 autor: jacenty82
Wypełniałem ankietę przez internet kilka...
Trwa "badanie" sadowników....
15.11.2017 21:31 autor: Stefek
Też miałem szczęście w tym losowaniu....
Kiedy byliśmy dziećmi,...
15.11.2017 20:59 autor: Drupi
To co w jabłkach jest chemii to jest nic, w...
Trwa "badanie" sadowników....
15.11.2017 20:56 autor: zandarski
Dzwoniła pani i pytała o powierzchnie....
Zniesienie akcyz szansą na...
14.11.2017 19:25 autor: Lukas23
Na polskich półkach sklepowych ciężko...
Zniesienie akcyz szansą na...
14.11.2017 19:04 autor: advocatusdiaboli
W Polsce nie powstaną wybitne wina . Nie ten...
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 18:54 autor: artemida
Widzę, SławekS że wiesz lepiej niż...
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 17:58 autor: SlawekS
Oj, chyba nie takiej odpowiedzi oczekiwał...
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 16:58 autor: jaceo1
Wcześniej Sawicki, teraz Jurgiel. Zupełnie...
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 15:54 autor: artemida
... "nikt słuchać nie chce"... NIKT czyli...
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 12:48 autor: jaceo1
Własnie problem w tym że delegują związki...
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 08:17 autor: artemida
Nie chciałbym być źle zrozumiany ale......
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 08:04 autor: jaceo1
A tak na marginesie mój wniosek z obserwacji...
Glifosat: Po raz kolejny...
14.11.2017 07:57 autor: jaceo1
Komisja Europejska decyduje na podstawie np...
ARiMR: wnioski o pomoc w...
13.11.2017 20:45 autor: jaceo1
Podczas szacowania strat powstałych w wyniku...
ARiMR: wnioski o pomoc w...
13.11.2017 20:35 autor: przemo8025
W grójeckim podobnie, oj moim zdaniem cos tu...
Fendt 211 VARIO V z tytułem...
13.11.2017 19:58 autor: zbig63
A cena tego traktorka jest zaporowa dla...
ARiMR: wnioski o pomoc w...
13.11.2017 10:49 autor: tomek2374
W Szydlowie nie wolno bylo pisac na...
Glifosat: Po raz kolejny...
13.11.2017 09:22 autor: artemida
Dyskusja o wpływie śor na środowisko w tym...
Glifosat: Po raz kolejny...
12.11.2017 19:11 autor: jerzy45
Zacząłem o pszczelarzach, ale się...
Glifosat: Po raz kolejny...
12.11.2017 19:01 autor: jerzy45
Najwięcej bzdur na temat stosowania...
Odstąpie Jeromine na m9
12.11.2017 02:19 autor: decosta
Biorę podaj adres?
Odstąpie Jeromine na m9
11.11.2017 20:08 autor: tpilka
Aktrakcyjna tj. niższa niż na rynku....
Sad źródłem owoców, ale...
11.11.2017 19:42 autor: rewers
No widzisz trzeba mieć umiar - to tak jakby...
Czy sadownicy mają następców ?
11.11.2017 19:38 autor: rewers
A nie przyszło Ci do głowy, że te minusy...
Nielegalne pestycydy !
10.11.2017 17:26 autor: janflaster
Plus dla Cb za czujność! Miało być u mnie...
Ceny jabłek wyhamowały ?
10.11.2017 17:26 autor: jurol
Znowu jakiś prezes dewiant GP płacze że...
Glifosat: Po raz kolejny...
10.11.2017 17:14 autor: jurol
Z tego co można usłyszeć w mediach to...
Zniesienie akcyz szansą na...
10.11.2017 12:26 autor: artemida
Czytam już któryś optymistyczny komentarz...
Zniesienie akcyz szansą na...
10.11.2017 12:26 autor: artemida
Czytam już któryś optymistyczny komentarz...
Zniesienie akcyz szansą na...
10.11.2017 12:22 autor: artemida
Czytam już któryś optymistyczny komentarz...
Glifosat: Po raz kolejny...
10.11.2017 11:47 autor: Jarkoski
Wszystko w porządku kiedy UE zakazuje czy...
Nielegalne pestycydy !
10.11.2017 09:41 autor: Guzik
Jak coś może kosztować ponad 100% mniej ??...
Nielegalne pestycydy !
10.11.2017 08:38 autor: zandarski
od 824 do 284zł Niezły rozrzut cenowy. Taka...
Sad źródłem owoców, ale...
09.11.2017 23:06 autor: jerzy45
Ja na fali tej ekologi spalałem w kotle...
Glifosat: Po raz kolejny...
09.11.2017 23:00 autor: jerzy45
Pewnie nie polityka ma wpływ na to, czy...
Czy sadownicy mają następców ?
09.11.2017 22:51 autor: jerzy45
Pewnie te minusy na temat ceny ziemi w mym...
ARiMR: wnioski o pomoc w...
08.11.2017 12:45 autor: przemo8025
Oki dzięki za info
ARiMR: wnioski o pomoc w...
08.11.2017 10:56 autor: manka
Dowiadywałam się i musi być szkoda w...
Sad źródłem owoców, ale...
08.11.2017 06:55 autor: artemida
Z tym bio-użytkowaniem drewna z sadu to tak...
Sad źródłem owoców, ale...
08.11.2017 06:01 autor: sasha
Ktoś jest nie na czasie z tym artykułem...
ARiMR: wnioski o pomoc w...
08.11.2017 05:39 autor: przemo8025
dołączam się do pytania
Sad źródłem owoców, ale...
07.11.2017 20:54 autor: cielmus
Tej jesieni ten temat dosyć modny....sporo...
MRiRW: Pomoc przy zbiorach...
07.11.2017 20:51 autor: Krol1
"która obejmuje czynności bezpośrednio...
ARiMR: wnioski o pomoc w...
07.11.2017 17:54 autor: borann
straty spowodowane przez przymrozek powodują...
Nielegalne pestycydy !
07.11.2017 17:30 autor: janflaster
co to znaczy nielegalny?jakiś czas temu...
MRiRW: Pomoc przy zbiorach...
07.11.2017 17:17 autor: Guzik
Znowu kombinacje.... Problem dotyczy...
MRiRW: Pomoc przy zbiorach...
07.11.2017 16:49 autor: Sobek
Nie ma jeszcze ustawy i przepisów...
Czy sadownicy mają następców ?
07.11.2017 12:02 autor: Jarkoski
Drodzy koledzy chciałem tylko uświadomić,...
Czy sadownicy mają następców ?
07.11.2017 10:11 autor: artemida
Zobacz Jarkoski, jacenty zaczął rozumieć...
Czy sadownicy mają następców ?
07.11.2017 10:07 autor: jacenty82
Jeżeli na wsi dziedziczysz dorobek ojca i...
Czy sadownicy mają następców ?
06.11.2017 23:55 autor: szampion97
No tak, lepiej zapatrzyć się ślepo na...
Czy sadownicy mają następców ?
06.11.2017 20:17 autor: jacenty82
To pewnie już postanowione, że dzieci mają...
Czy sadownicy mają następców ?
06.11.2017 18:54 autor: artemida
Z tego co gdzieś czytałem to w naszej...
Czy sadownicy mają następców ?
06.11.2017 18:18 autor: jerzy45
Dodam tylko, że zamierzałem sprzedać 7 ha...
„Specumowy” dla...
06.11.2017 18:14 autor: jerzy45
@wlodek267... Prosto wyjaśniłeś tą...
MRiRW: Pomoc przy zbiorach...
06.11.2017 18:12 autor: janflaster
Noblista Friedman mawiał że jeżeli rząd...
„Specumowy” dla...
06.11.2017 18:11 autor: jerzy45
@janflaster ... Co ty człowieku chcesz od...
MRiRW: Pomoc przy zbiorach...
06.11.2017 18:10 autor: wandalin
jeśli zatrudnisz pracownika na umowę...
„Specumowy” dla...
06.11.2017 18:09 autor: jerzy45
Tzw. pracownicy rolni, czy najemni np. w...
„Specumowy” dla...
06.11.2017 18:06 autor: jerzy45
Mylisz się @jurol. Partia rządząca z...
„Specumowy” dla...
06.11.2017 17:55 autor: jerzy45
Odpowiedź jest prosta...mają dziurę i nie...
Czy sadownicy mają następców ?
06.11.2017 17:46 autor: jerzy45
Czy to ten Wojciechowski, od "dudapomocy",...
MRiRW: Pomoc przy zbiorach...
06.11.2017 17:32 autor: jerzy45
Ja co dzień jestem starszym człowiekiem i...
Czy sadownicy mają następców ?
06.11.2017 16:56 autor: janflaster
To że nie będzie komu robić ,spędza sen z...
Czy sadownicy mają następców ?
06.11.2017 16:37 autor: Lukas23
Skąd wiesz że twoje zostaną?
MRiRW: Pomoc przy zbiorach...
06.11.2017 16:32 autor: Lukas23
"Zgodnie z oczekiwaniami środowiska...
Czy sadownicy mają następców ?
05.11.2017 19:35 autor: wlodek267
Czemu nikt nie zastanawia się, czy robotnicy...
KUPIE zbiornik Ślęza do...
05.11.2017 17:25 autor: patrykf6
zadzwon pod nr 506 188 515 to jest producent...
Nagrzewnica sadownicza...
05.11.2017 12:01 autor: artemida
Zabezpiecza 1- 1,5ha , dla jakiej temperatury...
Czy sadownicy mają następców ?
05.11.2017 11:47 autor: Jarkoski
Najlepiej wszyscy wyślijcie dzieci do...
Nagrzewnica sadownicza...
05.11.2017 11:47 autor: decosta
Z jakiego powodu jest na sprzedaż, bo...
Czy sadownicy mają następców ?
05.11.2017 09:31 autor: artemida
Czy nikt nie dostrzega różnicy między:...
Czy sadownicy mają następców ?
04.11.2017 20:05 autor: jacenty82
Zgadza się artemida, trzeba być sadystą...
Czy sadownicy mają następców ?
04.11.2017 17:52 autor: artemida
Nie janflaster, to moi koledzy ze szkoły,...
Czy sadownicy mają następców ?
04.11.2017 17:41 autor: janflaster
te miliony to Twój szacunek czy jakiś...
Czy sadownicy mają następców ?
04.11.2017 08:20 autor: artemida
Wpisy w powyższym temacie czasem są...
Czarne jabłka z Tybetu
04.11.2017 07:42 autor: artemida
Szukanie oryginalności dla zwiększenia...
Czarne jabłka z Tybetu
04.11.2017 06:33 autor: wandalin
piękne i z czekoladą nie będzie problemu
Czy sadownicy mają następców ?
03.11.2017 18:38 autor: jacenty82
Przecież wywianowanie dzieci do miasta ( nie...
Innowacyjna metoda...
03.11.2017 18:33 autor: artemida
O ile pamiętam podobny system prowadzenia...
Innowacyjna metoda...
03.11.2017 17:42 autor: polisz34
To żadna innowacja ponieważ takie...
„Specumowy” dla...
03.11.2017 16:59 autor: kobra8502
wlodek267 już to widzę jak oznajmiam...
PROW dla grup producentów
03.11.2017 15:49 autor: waldus
Jestem z okolic Sandomierza i z checia bym...
Czy sadownicy mają następców ?
03.11.2017 14:53 autor: wania1234
Tych co ja znam co puciekali, to rodzice ze...
Czy sadownicy mają następców ?
03.11.2017 10:59 autor: anbol
To nie wiem co robią "tamci młodzi", bo moi...
„Specumowy” dla...
03.11.2017 09:38 autor: wlodek267
To nie pracodawca płaci podatek dochodowy od...
Odstąpie Jeromine na m9
02.11.2017 22:54 autor: wania1234
myślę ze cena jest istotna
Czy sadownicy mają następców ?
02.11.2017 21:44 autor: lutek76
tak Sławku tylko jak dlugo tych rodzicow...
„Specumowy” dla...
02.11.2017 19:46 autor: kobra8502
Że ubezpieczenie trzeba zapłacić to się...
Kolumna sadownicza...
02.11.2017 19:04 autor: radbas42
Tak podobna konstrukcja jest w SAE , BAB....
Kolumna sadownicza...
02.11.2017 13:39 autor: malwin25
Przecież podobna przystawka jest w Agrola...
Ofelia strąciła z drzew...
02.11.2017 10:45 autor: Jarkoski
Swoją drogą, piękny sad i okolice.
Kolumna sadownicza...
02.11.2017 09:29 autor: wania1234
przystawka Dominiaka kosztuje zbliżoną...
Kolumna sadownicza...
02.11.2017 07:02 autor: Malvin
Bo to konstrukcja nie przetestowana jeszcze?...
Kolumna sadownicza...
02.11.2017 06:59 autor: Malvin
Ciekawe jak jest w wiatr żeby nie było że...
Kolumna sadownicza...
02.11.2017 06:58 autor: Malvin
Jest sens założyć to do opryskiwacza...
Kolumna sadownicza...
02.11.2017 06:57 autor: Malvin
Jak to pryska?
Sprzedam słupki używane
01.11.2017 22:33 autor: Hetmanpolny
12 zł
Czy sadownicy mają następców ?
01.11.2017 16:20 autor: krzysiek95
Jeśli sa pieniądze to dlaczego z nich nie...
Czy sadownicy mają następców ?
01.11.2017 12:43 autor: decosta
Wejdź sobie na igrit to zobaczysz czy brak...
„Specumowy” dla...
31.10.2017 22:36 autor: waldus
Przez około 6000lat spisanej historii...
Czy sadownicy mają następców ?
31.10.2017 18:59 autor: rewers
Trudno powiedzieć, bo na rynku brak ofert...
„Specumowy” dla...
31.10.2017 18:57 autor: janflaster
To moze by sie sprawdziło w kraju...
„Specumowy” dla...
31.10.2017 18:07 autor: wlodek267
Pracownicy rolni powinni być zatrudniani na...
„Specumowy” dla...
31.10.2017 17:22 autor: jurol
Partia rządząca preferuje rolników co nic...
„Specumowy” dla...
31.10.2017 17:10 autor: Green25
Oj nie ładnie nie ładnie...Coś mi się...
„Specumowy” dla...
31.10.2017 16:44 autor: szampion97
A w Wiadomościach DTvPiS mówią o "dużej...
Czy sadownicy mają następców ?
31.10.2017 14:24 autor: SlawekS
Narzekania, ciągłe narzekania, a ciekawe...
Czy sadownicy mają następców ?
31.10.2017 14:14 autor: waldus
Trzeba by nie miec serca i być sadysta aby...
„Specumowy” dla...
31.10.2017 14:11 autor: waldus
Żeby dać 500 trzeba zabrać min 750 Co...
Czy sadownicy mają następców ?
31.10.2017 13:57 autor: artemida
A jak kształtują się ceny ziemi? Drożeje,...
Czy sadownicy mają następców ?
31.10.2017 07:06 autor: wania1234
No to u mnie raczej na odwrót, kiedy sporo...
Czy sadownicy mają następców ?
30.10.2017 17:09 autor: artemida
Z tych 40 aż 27 nie miało następców ... I...
Sprzedam słupki używane
30.10.2017 16:17 autor: mariusz3008
witam jaka cena
Czy sadownicy mają następców ?
30.10.2017 13:04 autor: sadownik51
Ja z chęcią przejmę jak nie ma następcy i...
Czy sadownicy mają następców ?
30.10.2017 11:09 autor: stepka
Dobry tekst "nie bał się sięgnąć po...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 21:33 autor: szampion97
1. Jako osoba z tych młodych rocznik 97 to...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 20:27 autor: lutek76
napisze tak : gdybym mial utrzymac rodzine...
Ofelia strąciła z drzew...
29.10.2017 19:38 autor: lutek76
no to ma sens i logike :) rewers i slawek s...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 16:51 autor: zandarski
U nas we wsi 20 lat temu było około 40...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 16:44 autor: janflaster
co niektórych martwi mnie cieszy ,w...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 14:36 autor: adi111
Z tymi młodymi rolnikami w większości to...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 12:12 autor: Darkbaron
Popieram kolegów. Ten rok to anomalia, zaraz...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 11:07 autor: jurol
Zależy od tego jak interpretuje się pojecie...
Kontrole straży granicznej...
29.10.2017 10:47 autor: Jancyk
Trzeba żyć w zgodzie i starać się żyć w...
Czy sadownicy mają następców ?
29.10.2017 09:32 autor: Sympatyczny
Jak zwykle brednie i propaganda. U mnie na...
Kontrole straży granicznej...
29.10.2017 07:59 autor: jaceo1
Jeśli wykonywana praca spełnia kryteria...
Ofelia strąciła z drzew...
29.10.2017 07:29 autor: SlawekS
Pod zdjęciem pisze, że sad najpierw zalała...
Kontrole straży granicznej...
28.10.2017 22:15 autor: decosta
Dodam jeszcze, że to jest właśnie ,pisanie...
Kontrole straży granicznej...
28.10.2017 22:10 autor: decosta
Odpowiedz na moje pytanie w prosty sposób,...
Ofelia strąciła z drzew...
28.10.2017 21:55 autor: rewers
Ja tu widzę duże nachylenie terenu. Za...
Ofelia strąciła z drzew...
28.10.2017 21:04 autor: lutek76
co to za odmiana , ze tyle az tego ???...
Kontrole straży granicznej...
28.10.2017 19:28 autor: jaceo1
W dużej części powiatu grójeckiego były...
Kontrole straży granicznej...
28.10.2017 17:57 autor: decosta
To napisz jaką formę zatrudnienia masz u...
Kontrole straży granicznej...
28.10.2017 17:09 autor: jaceo1
Wiele lat walczyliśmy by przepisy zostały...
Chcą upadłości Owocu...
28.10.2017 16:33 autor: josu20
Nie ma sprawiedliwości i nie będzie......
Kontrole straży granicznej...
28.10.2017 14:20 autor: artemida
Z dyskusji wynika jasno; ZATRUDNIAJĄCY i...