okolica Mogilenicy 60gr-od 7cm,a drobniejsze 45gr Jabłko poszukiwane!!!
okolica Mogilenicy 60gr-od 7cm,a drobniejsze 45gr Jabłko poszukiwane!!!
okolica Mogielnicy 31gr
okolica Mogielnicy 30gr i to nie żadna obniżka na przetwórniach,tylko chęć wzbogacenia się przez skupiarzy Widzą,że ludzie na święta sprzątają,to i za 30gr przywiozą!
okolica Mogielnicy 31gr
okolica Mogielnicy 26gr jabłek pod drzewami jak na lekarstwo
okolica Mogielnicy 25 gr
okolica Mogielnicy 0,23
Okolica Mogielnicy cena za czerwone jabłko 7+ 50gr szykowane w karton No żarty jakieś Ciekawe, czy ktoś jest w ogóle chętny
http://www.sadownictwo.com.pl/propozycja-rekompensat-za-redukc a jednak!!!
okolica Mogielnicy wzrost o 1 GROSZ. Aktualna cena 21 gr
liroy, 2016-09-29 21:04, napisał:
na skupch mało spadów.
Bo spadów w ogóle jest mało
grhist, 2016-09-23 11:33, napisał:
mam nadzieje, że się myle, ale mnie 35gr na eksport nie zdziwi
Dziś na stronie giełdy rolnej jeden pan szuka ligola i championa na sortowanie po 0,30; wymiar 6,5-7cm! Gala 6,5-7cm cena 0,40; !!! No jaja jakieś!
lutek76, 2016-09-21 11:42, napisał:
jablek jest mniej - potwierdzam , jezeli chodzi o idareda to mysle ,ze polowa tego co w zeszlym roku
Idareta i Goldena jest o połowę mniej ... Potwierdzam
Slawko20, 2016-09-20 13:21, napisał:
Mnie każda informacja która nie jest informacją o podwyżkach utwierdza w przekonaniu że szkoda tracić roboczogodziny na schylanie się po spady. Tak na wypadek gdyby jakiś skupczyk próbował siać panikę. Niech leży pod drzewem i czeka albo zimy albo sensownej ceny.
Nic dodać, nic ująć Za pieniądze z przemysłu braknie na ropę i maść na kręgosłup 1000 kg jabłek przemysłowych za 200 zł to nawet śmiesznie brzmi, ale komedią jest 400zł za 1000 kg jabłek exportowych (cena z wczorajszego dnia okolica Mogielnicy)
19.09.2016r zmiana charakteru akcji protestacyjnej na ,, OGRANICZENIE DOSTAW"
sylwek100, 2016-09-18 09:38, napisał:
A to są jakieś dopłaty do sadów przemysłowych?.
Pod JP podciągnięte są wszystkie sady
Likwidacja dopłat do sadów przemysłowych! Skoro sad przemysłowy nie wymaga dużych nakładów finansowych i jest jak widać opłacalny (bo bez względu na niską cenę wożą) to po jaką cholerę jeszcze do tego dopłacać?! Rozumiem sady z certyfikatem ekologiczne ok, ale przemysłowe, które chlapnięte jakimś najtańszym siuwarek (często nie przeznaczonym do sadów), albo wcale są dofinansowywane z kasy unijnej! Dzisiejszy wpis zrobiłam po niemiłej rozmowie z właścicielem sadu przemysłowego, który śmiejąc mi się w twarz powiedział ,,no widzisz i po co było noce zarywać pryskając,kupę kasy wydawać na te wszystkie bajery jak i tak g..no za to swoje wygłaskane jabłuszko weźmiesz! Ja w ogóle nie pryskałem i kasę na czysto do kieszonki przytule,a i jeszcze dopłaty dostanę bez względu na wszystko!"
Kolejny spadek o 1 GROSZ okolica Mogielnicy Zastanawiam się jakich doradców mają w tych przetwórnich skoro ludzie już przestają brać te spadki i podwyżki pod uwagę Jak dla mnie, sami się ośmieszają Widocznie towarek potrzebny i trzeba postraszyć spadkiem Dla szanującego się sadownika różnica między 10gr,a 20gr już nie ma znaczenia! Zgnije i tyle!
Okolica Mogielnicy ligol od 7-9 cena 33gr
Okolica Mogielnicy spadek na 21gr TO JUŻ SIĘ ROBI ZABAWNE
lutek76, 2016-09-15 12:11, napisał:
moze gdyby byly polskie skarbu panstwa minister rolnictwa mialby realny wplyw na ceny
Minister Jurgiel 14.09.16r poinformował, że priorytetem jest odbudowa polskiego przemysłu przetwórczego!
Wczoraj Minister Jurgiel przedstawił informację nt. strategii dla rolnictwa, podkreślił, że jednym z priorytetów resortu jest odbudowa POLSKIEGO PRZEMYSŁU PRZETWÓRCZEGO ! Oby tak było
ok.Mogielnicy wzrost na 22gr
Goja, 2016-09-11 16:00, napisał:
Proszę uzasadnić swoją wypowiedź! Celowe wprowadzanie ludzi w błąd jest nie na miejscu
Ten tekst już nieaktualny bo było to pytanie do Pana którego już nie ma
W Biedronce Antonówka 2,49 stan jabłek jest gorszy niż przemysłu Koszmar!
Proszę uzasadnić swoją wypowiedź! Celowe wprowadzanie ludzi w błąd jest nie na miejscu
gm.Mogielnica nadal 20 gr
Może to plamistość przetchlinkowa
I dziwić się, że jabłkek nikt nie kupuje!!! Do wszystkiego teraz komisje powołują,to może czas na kontrolę pośredników!
Będzie protest 12.09.2016r Informacja jest na stronie ZSRP
prymus, 2016-09-01 10:21, napisał:
Witam,
Goja ta cena to na skupie czy na przetwórni?
Jak Wam idzie strajkowanie, bo ja już półtora tygodnia strajkuje i nie zbieram.
Pozdrawiam wytrwałych.
Na skupie,ale wieczorem już ceny nie było
artemida, 2016-09-01 09:08, napisał:
Nierealne...
w google wystarczy wpisać ,,wywiad z prezesem dohler zwiększenie liczby przetwórni"
gm. Mogielnica wzrost na 20gr
Powiem tak: dziś napisałam do wszystkich swoich znajomych (a jest ich spoooro) info o apelu i co?! Nikt pojęcia nie miał,że cokolwiek będzie organizowane Takie informacje powinny być WSZĘDZIE, a nie tylko w necie Może w tym tkwi problem
kaktus, 2016-08-30 14:40, napisał:
jedno rozwiązanie: renacjonalizacja
To zapewne najlepsze wyjście
Informuję wszystkich tych,którzy nie wchodzą na stronę ZSRP, że Związek apeluje o WSTRZYMANIU DOSTAW JABŁEK PRZEMYSŁOWYCH od 01.09.2016r!!! Jednym zdaniem: KONIEC WYZYSKU!!! STRAJKUJEMY, NIE SYPIEMY!!!
kris67, 2016-08-30 13:20, napisał:
sadownik80 co do polskich przetwórni to oni nie dadzą wyższej ceny bo potem nie sprzedadzą towaru, niedawno ktoś mi mówił że w zeszłym roku jak przetwórnie obniżyły cene z 55gr na 40gr w 2 dni to samborzec próbował utrzymywać cene 55gr, potem jak przyszła zima i zaczęli sprzedawać koncentrat nikt nie chciał od nich wziąć, dopiero któryś łaskawy właściciel z jednej z zagranicznych przetwórni przyszedł im z pomocną dłonią i powiedział że kupi od nich koncentrat i uwolni ich z zapasów, wtedy cena koncentratu była koło 1000 euro on powiedział im że weźmie wszystko ale za bodajże 750euro i co? Nie mieli nic do gadania musieli sprzedać. Dla mnie na tym rynku jest monopol 2 czy 3 firm i nawet jakbyśmy mieli polskie przetwórnie które by przerabiały 1mln ton to i tak ceny by dyktowali ci zagraniczni.
Czyli jakby się nie kręcił, to i tak plecy
Zbigniew, 2016-08-30 13:17, napisał:
@Goja,przekroczylem limit znakow i musialem skasowac cytat panskiej wypowiedzi, zapominajac o skazowaniu panskiego nicku.Przepraszam.
Ok i jeszcze jedno... jestem kobietą
Ktoś napiasał,że stare i przemysłowe sady przez niskie ceny, same się ,,położą spać" Tak tylko na ich miejsce powstaną nowe nasadzenia,z których już nie 30t będzie z hektara ,tylko 100 Jest jednak tego jeden plus to już nie będą jabłka przemysłowe,tylko extra Zresztą już od dłuższego czasu można zaobserwować masowy wykup ziem,przez duże gospodarstwa... Wchodzi ciężki sprzęt,wszystko równa z ziemią i za miesiąc rosną już piękne nowoczesne drzewka... Jeszcze nie słyszałam,żeby ktoś zastanawiał się co tam posadzić. Chwilowa zaduma jest tylko nad odmianą...
Zbigniew, 2016-08-29 23:54, napisał:
Goja, 2016-08-29 22:00, napisał:
Kilka lat temu, mimo, że nie było embarga na wiosnę cena jabłka na eksport byla niższa , niż jesienią i zimą i wynosiła 40-50 groszy. Na targu w Grojcu jeden pan zwierzył mi się , że ma 12 hektarow sadu i go wykarczuje, w to miejsce zajmie się uprawą ziemniaków(to były 2 kolejne sezony, kiedy ziemniak zaplacił). Patrzę na IGRIT a cena w hurcie ziemniaków na giełdach 2-3 zł. za woreczek 10 kilogramowy. Wydawało mi się , że płaci cebula a tu dzisiaj miałem okazję rozmawiać z rolnikiem, który uprawia co roku ok. 15 ha. cebuli, przy czym on ta swoją ale także kupowaną od innych rolników cały boży rok sprzedaję jako obieraną na biało, żalił się , że obecna cena cebuli w hurcie 20 groszy, ponieważ po 20 groszy przywożą do Polski cebulę z Holandii, z ciekawosci zajrzałem na IGRIT, a tam gdzieś w Skalbmierzu sprzedają 10kg.woreczki cebuli po 1zł.W takiej sytuacji po wykarczowaniu sadu pozostaje odłogowanie , albo jesli bedzie przystępna cena drzewek a sadowników bedzie jeszcze stać wysupłać pieniądze to wydaje się jednak posadzić drzewka w to miejsce, zanim osiągną apogeum swego owocowania, przez pierwsze lata te mlode drzewka nie spowodują nadprodukcji a dokonana zostanie wymiana nasadzeń. Zanim wejdą w pełnię owocowania , rózne Antki M. znikna z horyzontu co może przyczynic się do otwarcia rynku rosyjskiego.
hmm..ja tego nie napisałam Panie Zbigniewie proszę nie przypisywać mi czyichś słów
Jeszcze jedno co można sadzić,czy siać w zagłębiu sadowniczym?! Jak wiadomo ponoć opłacalna ekologia z wiadomych powodów odpada Więc pytam bardziej doświadczonych, co ma to być zamiast jabłek? Może wiśnie,czarna porzeczka,aronia,śliwki itd.? Wszystko zalicza dno Może krowy i świnie między drzewa puścić,to chociaż gnój darmowy będzie
jacenty82, 2016-08-29 20:15, napisał:
Pomysłów może być wiele, to już zależy od samego zainteresowanego. Brak chęci znalezienia czegoś innego to nic innego jak lenistwo. Ludzie w Polsce naprawdę w trudnych lokalizacjach, Ci z pomysłem bardzo dobrze dają sobie radę.
Ile zostanie z 1 ha przeciętnych jabłonek przy takich latach? Jeżeli komuś wystarczy radość z patrzenie jak to ładanie rośnie i tkwi w tym bez względu na rentowność uprawy to już jego sprawa.
Leniwa nie jestem,bo kawał truskawek bez herbicydów ogarniam Kurcze jakby człowiek wiedział,że się przewróci,to by się położył Kto 10 lat temu mógł przypuszczać,że takie sytuacje będą Rozumiem likwidacje sadów 20 letnich i starszych,ale 6,czy 10 letnich to trochę szkoda
jacenty82, 2016-08-29 17:27, napisał:
Ludzie ciągle piszecie tak jakby sadownictwo było jedyną alternatywą i każde inne zajęcie nie wchodziło w grę. Albo jest dobrze i tylko narzekacie, albo sami z siebie zrobiliście niewolników swych gospodarek. W Polsce brakuje ludzi do pracy, jeżeli nie ma kasy z jabłek, to prostu trzeba zacząć robić coś innego. Masa jest zawodów które wygasają pod wpływem zmieniającego się świata, czy wydaca gazet w formie papierowej wymaga od państwa żeby skasowało internet bo mu gazety nie schodzą? Jakoś nie, albo znajduje sobie miejsce w tym co robi, albo robi cos inego. Życie to nie tylko ziemia którą posiadamy, jeżeli nie ma z niej kasy nikt nam głowy nie urwie jak zaczniemy robić coś innego. Cząsto przed ludźmi są dylematy, albo pracuje się całe życie w swoim zawodzie i narzeka jak jest żle, albo dostosowuje się do zmienającego się świata i szukam sobie dobrego miejsca gdzie indziej. Świat się do nas nie dostosuje, on pędzi swoim rytmem.
No i właśnie ,,rekiny" na takie płoteczki czekają a jak ktoś uwielbia swoją ziemie i pracę w nie i nie wyobraża sobie innego życia?! I cieszy się jak dziecko jak owoce,warzywa itd.pięknie rosną?! Poproszę o choć jedną taką zbawienną propozycję zastępczą!
kris67, 2016-08-29 12:14, napisał:
Goja, 2016-08-28 23:53, napisał:
Napiszę tak: to Rząd powinienie jak najszybciej starać się rozwiązać problem jak to mówią nadprodukcji Dlaczego?Dlatego,że to jest głównie w ich interesie,by utrzymać gospodarkę na poziomie! A nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć,że jeżeli gospodarstwa upadają to upada i cała gospodarka! Od x lat tak było,że jak rolnik miał,to i branża budowlana,cukiernicza,ubezpieczeniowa,turystyczna,odzieżowa itd. też miała!!!
I ty w to wierzysz? Że temu rządowi zależy na utrzymaniu gospodarki na poziomie? Jakby im zależało to już by dawno problemy były rozwiązane a nie dokładane kolejne podatki i rozdawanie pieniędzy których sie nie ma.
Wierzę,nie wierzę ale tak powinno być!
kris67, 2016-08-29 12:11, napisał:
Wszyscy piszący tutaj jesteście śmieszni. Kto wam zagwarantuje że jak będziemy produkować 3mln ton a nie 4.5mln to będziecie mieli opłacalne ceny? W tym czasie ukraina zwiększy nasadzenia i będzie produkować 3mln ton, chiny 50mln itd. Po 2 ŻADNYCH dopłat do karczowania, sadzenia, rozdawania itd. dopóki jest embargo powinna cała nadprodukcja JABŁEK DESEROWYCH iść do biogazowni, potem wolny rynek. Jakby wam dali dopłate do karczowania to by wszyscy działkowcy i przemysłowcy wzieli pieniądze, wykarczowali sady które były ich dodatkiem do pensji, a jakby przyszła znowu cena to by kupowali gdzie indziej żeby posadzić na działce na której nie ma karencji na ponowne sadzenie. A tak na marginesie, wiecie co by powiedziały "mieszczuchy" na te wasze apele o dopłaty do karczowania? To tak jak wspieranie nierentownych kopalni czy dopłaty do nadprodukcji mleka żeby zmniejszyć kary, poczytajcie sobie komentarze na różnych portalach informacyjnych co sądzą ludzie z miasta o dawaniu komuś pieniędzy za nadprodukcje: NASADZIŁEŚ TO SE RADŹ i tyle w temacie. To że dopłat nie powinno być to oczywiste ale w całej unii, a nie zlikwidujmy dopłaty u nas a wtedy markety sprowadzą sobie tańszy towar z zachodu.
,,NASADZIŁEŚ TO SE RADŹ" tak twierdzą ludzie z miasta?! No ja przepraszam,ale miastowych z miasta to może z 5% jest reszta to przyjezdni... Najlepiej do,,raju" pojechać,a później śmiać się z kolegów,którzy zostali na gospodarce i ciężko tyrają na to żeby ten MIASTOWY miał co do gara włożyć bo z betonu placków nie usmaży!!!
No i mamy APEL Wójtów i Burmistrzów do przetwórców owoców Może coś się ruszy?! Może jednak płoteczki przetrwają
artemida, 2016-08-29 07:14, napisał:
Kilka lat temu w panstwach UE były dopłaty do likwidacji części winnic. Czy były protesty - nie wiem. Fakt, że przeprowadzono to nie dla propagandy a dla usprawnienia gospodarki. Na sprawę stanu polskiego sadownictwa trzeba patrzeć w dwóch wymiarach; CO NA DZISIAJ i CO W PERSPEKTYWIE PARU LAT. Na dziś to PRZETRWAĆ JAK KTO POTRAFI. Żaden cud się nie zdarzy! Na przyszłość to bez ingerencji rządu też nic się nie zdarzy. Na zrozumienie czy podobne dyrdymały wewnątrz branży nie ma co liczyć. Na Putina też...
No to może rząd jakimś CUDEM ograniczy transport koncentratu z Ukrainy do Polski
ProducentOwocowJagodowych, 2016-08-29 08:52, napisał:
MrDelan, 2016-08-29 08:18, napisał:
sandomir, 2016-08-28 22:52, napisał:
sylit100-może nie dobitnie jasno napipisalem-chodzilo mi o to,że nasi Dziadkiwie i Ojcowie umieli radzić sobie,nie oglądając się na to ,czy ktos im coś da-i w tym byla ich ssila-bo inwestowali pewnie wwolniej-ale za swje...Rolnictwo,to szeroka gałąż produkcji rolniczej-więc jak się nie opłaca-jak w sadownictwie-i postulujemy dopłaty do karczowania sadow-to pytam-ddo likwwidacji stad krów,trzoddy,drobiu,ddo upraw prrosa,i czego tam jeszcze-a lista pewnie byłaby sspora tego co się nie opłaca-tto dopłaty??? A kto miałby za to zapłacić,bo budżet państwa,to zrzutka z naszych podatków,czyli płacą za głupi postulat-wszyscy...to jaa wolałbym pielęgniarkom na 5tys minimalną,bardziej się im należy,i bardziej potrzebne od naszych jablek...
pewnie małżonka pielegdniarka i brakuje ci pensi na dokładanie do sadu :) jak by nie było ludzi co maja z sadu hobby to by było mniej przemysłu i mniej nadprodukcji sporo jest takich co sadzi sad a pracuje sobie w miescie albo recistów tu jest problem bo ci nawet za 5gr beda sprzedawac
Zgadzam się! Jak to mówi moja babcia: "albo rybki albo pip*****". Więc KONIECZNA KONIECZNOŚĆ: WYKSZTAŁCENIE ROLNICZE, jeżeli chcesz posiadać gospodarstwo. Potwierdzone dyplomem z uczelni a nie na prędce wykonany kurs 9cio miesięczny jak ktoś sie tutaj reklamował.
W czym niby pomoże przymus wykształcenia rolniczego?Kto zakaże wtedy rolnikowi z takim wykształceniem pracy dodatkowej? Jak wiadomo mało kto pracuje w swoim zawodzie
Napiszę tak: to Rząd powinienie jak najszybciej starać się rozwiązać problem jak to mówią nadprodukcji Dlaczego?Dlatego,że to jest głównie w ich interesie,by utrzymać gospodarkę na poziomie! A nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć,że jeżeli gospodarstwa upadają to upada i cała gospodarka! Od x lat tak było,że jak rolnik miał,to i branża budowlana,cukiernicza,ubezpieczeniowa,turystyczna,odzieżowa itd. też miała!!!
michal992, 2016-07-18 00:03, napisał:
Witam .Moze ktos doradzi w sprawie usychajacych lisci jagody na kilku krzakach uschly wszystkie liscie teraz zaczynaja odrastac zauwazylem tez w korzeniach podluzne robaczki ktore wyplywaja po wsadzeniu korzenii w wode .
Proszę zobaczyć sobie w necie jak wyglądają drutowce i porównać
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl