Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
2018_Agrosimex_Metalosate
2018_Agrofesh

Będą umowy kontraktacyjne dla producentów owoców miękkich

Będą umowy kontraktacyjne dla producentów owoców miękkich - zapowiedział wczoraj (17.07) premier Mateusz Morawiecki. Cena na owoce ma być gwarantowana. Premier zapowiedział jednocześnie wzmożone kontrole owoców importowanych do Polski spoza Unii Europejskiej.

Chcemy zaproponować żeby do marca następowała kontraktacja. Bo dzięki temu, że ta kontraktacja będzie przed okresem, kiedy te owoce pojawiają się na naszych krzewach i drzewach, byłyby one już wtedy zakontraktowane po pewnej cenie, która umożliwia godziwe funkcjonowanie poszczególnych rynków, płodów rolnych – poinformował premier Mateusz Morawiecki.

Jak informuje Agrobiznes premier Mateusz Morawiecki przyznał, że wdrożenie mechanizmów stabilizacyjnych będzie wyjątkowo trudne, ale wykonalne. To pokłosie tego, co dzieje się w sadach i skupach.


Będzie to realizowane stopniowo, ale docelowo idea jest taka żeby plantator wiedział na starcie ile może zarobić za dany produkt. Najważniejsze jest by nowe przepisy zakładały podpisywanie umów bezpośrednio między producentem a przetwórcą.

Premier zapowiedział też zapewnienie kolejnego postulatu sadowników: wzmożonej kontroli na koszt dostawców owoców wwożonych do polski z poza UE [czytaj wpis: Będą większe kontrole rynku owoców ! >>>]

Kolejne spotkanie w sprawie umów kontraktacyjnych w Ministerstwie Rolnictwa zaplanowano w przyszłym tygodniu - dodaje Agrobiznes.



Najnowsze działania rządu to odpowiedź na głosy rolników, którzy skarżą się m.in. na niskie ceny skupu owoców i warzyw. 13 lipca demonstrowali w Warszawie. Domagają się, by przetwórnie więcej płaciły za owoce. Żądają też zdecydowanej reakcji rządu.

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski zapewnił, że rozmawia z przedstawicielami protestujących.

Rozmowy z rolnikami toczą się cały czas i to nie tylko na ulicy. Ja spotykam się od pierwszego dnia z organizacjami rolniczymi, spotkałem się z Solidarnością Rolników, z izbami rolniczymi, zaprosiłem do stołu Samoobronę, związki branżowe, czyli wszystkich, którzy mają prawo wypowiadać się w imieniu rolników, również te organizacje, które organizują protesty - powiedział Ardanowski.

W przygotowaniu jest projekt ustawy, która ma wprowadzić zasadę umów kontraktacyjnych, obejmujących obie strony – zarówno dostawcę, jak i odbiorcę owoców czy warzyw.

Chcemy, by obrót artykułami rolno-spożywczymi, a w szczególności owocami i warzywami, odbywał się poprzez umowy kontraktacyjne, żeby również ci, którzy zajmują się skupem, gwarantowali rolnikom godziwe warunki skupu. Trwają w tej chwili bardzo poważne prace nad stworzeniem aktów prawnych, które to zabezpieczą - mówił minister.


REKLAMA
2018_Syngenta_Geoxe_1
2018_Agrosimex_Imidian/Pomax
2018_Syngenta_Affirm_1

komentarze (24):

dodaj komentarz
sylit100
sylit100 18.07.2018 14:31 A czy będą umowy kontraktacyjne dla producentów jabłek przemysłowych

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

stefan74
stefan74 18.07.2018 21:17 Tak

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 18.07.2018 21:45 Ja w tym roku z powodu suszy zamiast zakładanych 15 ton truskawek zebrałem z niektórych kawałków zebrałem jedną tonę.Kary umowne zrujnowały by moje gospodarstwo.To jest karygodne by kogoś kto prowadzi biznes pod gołym niebem zmuszać do podpisywania umów kontraktacyjnych.Produkcja roślinna ,to nie jest fabryka gwoździ gdzie wszystko(choć też nie do końca ) można zrealizować według planu..W gospodarstwach rolnych jest też duża niepewność z pracownikami sezonowymi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 18.07.2018 21:45 Ja w tym roku z powodu suszy zamiast zakładanych 15 ton truskawek zebrałem z niektórych kawałków zebrałem jedną tonę.Kary umowne zrujnowały by moje gospodarstwo.To jest karygodne by kogoś kto prowadzi biznes pod gołym niebem zmuszać do podpisywania umów kontraktacyjnych.Produkcja roślinna ,to nie jest fabryka gwoździ gdzie wszystko(choć też nie do końca ) można zrealizować według planu..W gospodarstwach rolnych jest też duża niepewność z pracownikami sezonowymi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 18.07.2018 21:46 Ja w tym roku z powodu suszy zamiast zakładanych 15 ton truskawek zebrałem z niektórych kawałków zebrałem jedną tonę.Kary umowne zrujnowały by moje gospodarstwo.To jest karygodne by kogoś kto prowadzi biznes pod gołym niebem zmuszać do podpisywania umów kontraktacyjnych.Produkcja roślinna ,to nie jest fabryka gwoździ gdzie wszystko(choć też nie do końca ) można zrealizować według planu..W gospodarstwach rolnych jest też duża niepewność z pracownikami sezonowymi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 19.07.2018 10:42 ...cyt. "Chcemy zaproponować żeby do marca następowała kontraktacja. Bo dzięki temu, że ta kontraktacja będzie przed okresem, kiedy te owoce pojawiają się na naszych krzewach i drzewach, byłyby one już wtedy zakontraktowane po pewnej cenie, która umożliwia godziwe funkcjonowanie poszczególnych rynków, płodów rolnych – poinformował premier Mateusz Morawiecki."
Napiszę jedno słowo, ale dobitnie. Tylko nie będzie to słowo pod adresem tego człowieka, który tak mówi, ale o głupią wypowiedź tzw. znawcy tematu, który na wszystkim się zna.
Idiota.
jerzy45
jerzy45 19.07.2018 10:48 A co będzie z kontraktacją, jak w maju przyjdzie Zośka i wykosi przyszły towar ? Kto weźmie na siebie tzw. kary umowne. Ja funkcjonowałem już w czasach, gdy Spółdzielnie Ogrodnicze kontraktowały towar - jabłka. Tylko wówczas różnica była taka - kontraktacje w sierpniu, a kasa za zakontraktowane jabłka we wrześniu !!....!!!
Kto wysupła na kary ? Kto będzie kontraktował, a jak zakłady przetwórcze będą reagowały na brak towaru, albo na ceny, które im nie odpowiadają. Mamy wolny rynek i jest możliwość importu owoców. Co zrobi Rząd ?? Zablokuje ? Zbojkotuje ? Wprowadzi dla kilku jabłek, malin, czy wiśni wojnę handlową ze Światem ???
Podtrzymuję stwierdzenie o takim pomyśle tego człowieka. To kolejna kiełbasa wyborcza. Wiem, że wielu ją łyknie...smacznego.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Bandolet
Bandolet 19.07.2018 11:19 Wreszcie coś mądrego napisałeś...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 19.07.2018 11:35 W marcu ,to można handlować marzeniami,a nie towarem który mamy zebrać z pola w czerwcu,lipcu czy sierpniu. Ale czy bankowiec może to pojąć? A najbardziej oburza mnie że te pomysły wyszły od rolniczych związkowców

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

SlawekS
SlawekS 19.07.2018 15:35 "Żądamy wprowadzenia obowiązkowych umów kontraktacyjnych zawieranych przez zakłady przetwórcze z rolnikami przed rozpoczęciem okresu wegetacyjnego z określoną ilością, terminem dostawy i ceną gwarantującą pokrycie kosztów produkcji oraz odpowiedni zysk gwarantujący odtworzenie produkcji na kolejny sezon." - apel sadowników regionu świętokrzyskiego.
Pięknie to wygląda - połowa sprzedaje po cenach poniżej kosztów zbioru, druga połowa w tym samym czasie strajkuje. Połowa chce kontraktacji w marcu, druga połowa uważa to za idiotyczny pomysł. I jak tu polskiej wsi dogodzić?
advocatusdiaboli
advocatusdiaboli 22.07.2018 13:57 Jest to pewnego rodzaju selekcja. Jeśli ktoś sprzedaje w cenie ponizej kosztu zbioru ,pociągnie krócej niż ten co nie zbiera wcale.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 19.07.2018 15:38 Każdy piszący komentarze jest przeświadczony o SWOICH RACJACH, to oczywiste - zdanie innych nie warte DLA NIEGO funta kłaków. Ale... czy Polska jest jedynym krajem na świecie, co ja mówię w kosmosie, gdzie jest produkcja owoców dla przemysłu? JAK TO ROZWIĄZUJĄ INNI??? Nikt się tym nie interesował,??? Granice otwarte, 5-latek włazi pod samochód bo klika w jakąś klawiaturę, a NIKT, NAWET Z TYCH PO WIELOKROĆ UTYTUŁOWANYCH NIE WYCHODZI CHOĆBY Z JAKIMŚ ZARYSEM ROZWIĄZAŃ które, może w perspektywie, dałyby szansę na uregulowanie rynku, stabilną produkcję, stabilne dochody itp.
Jak sądzę, za chwilę będę miał mnóstwo minusów bo zakłócam błogi bałagan z którym /chyba???/ wszystkim dobrze. Ci którym się czasowo pogarsza pomstują, ponarzekają i ABY DO WIOSNY.
artemida
artemida 20.07.2018 06:44 Wciąż NIKT się nie wypowiedział na temat; JAK WYGLĄDA PRODUKCJA I HANDEL OWOCAMI PRZEZNACZONYMI DO PRZETWÓRSTWA w innych krajach.
N I K T N I C N I E W I E???
A może oddelegować jakiegoś byłego podszefa APIPOL- u lub emerytowanego z Horteksu na przeszpiegi w tym temacie, sądzę że WARTO ?!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 19.07.2018 16:16 Jeśli połowa rolników jest jasnowidzami ,to niech podpisuje umowy już w marcu(i żeby nie ta połowa nie płakała potem że zakłady żądają kar umownych jeśli pójdzie coś nie tak).Ja, na przykład uprawiam 50 ha truskawek i nie wiem do samego końca jakie będę miał plony,no i czy przyjadą zrywacze z Ukrainy

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

lutek76
lutek76 19.07.2018 21:07 Jerzy 45 "pal licho" ministra wladze itp. ale kontraktacje to pomysl rolnikow/sadownikow masz lepszy pomysl ?dzis widzialem wisnie po 4,90 zakg porzeczka 7,99 za 0,5 kg jablka (naprawde takie z przerywki ) 2,90 O CO CHODZI ????
zdjecia zamiescilem na "cena wisni"

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 20.07.2018 13:46 Kontraktacja jest dobrym rozwiązaniem dla zakładów przetwórczych, jeśli na rynku jest niedobór towaru !!! Wówczas zakład zawczasu sobie szuka i zapewnia towar na czas przyszłej produkcji, Jeśli ktoś uważa, że prywatna firma ma zapewnić rolnikowi takie ceny, by był zadowolony i miał zysk, to jest z innego kosmosu. Nie rozumiem takiego podejścia do tematu.
Jedynym sensownym rozwiązaniem tego problemu z niskimi cenami jest ograniczenie produkcji do poziomu takiego, gdzie firmy przetwórcze chcąc mieć surowiec musiały by płacić rozsądne pieniądze. Pamiętajmy, że nie żyjemy w szklanej kuli.
Jakby miała wyglądać ta redukcja surowca. Nie wiem ile kolega pilsner13 wyciąga ton z ha truskawki,, ani ile ton można uzyskać z ha czereśni, czy wiśni. Wiem tylko, że gdyby wprowadzić kontraktację, ale nie z zakładami, ale ze związkami rolniczymi i wymusić na zakładach respektowanie takich umów. Ja proponowałbym np. 50 t/ha jabłek, z tego np. maksymalni 15 ton przemysłu z tych 50 ton. Powiecie - idiota. Tak, bo idioci mają coś do zaproponowania !
Każdy, kto uważa, że produkcja tylko najwyższej jakości jabłek jest słuszną linią ma rację, ale pod warunkiem, że nie produkuje przemysłu, ale bez tego się nie da...musi pozbierać, albo zniszczyć. A kto zniszczy towar, jak cena jest ok. 30 gr. ? Idiota ? Nie. Zbierać będą wszyscy.
Tylko ograniczenie produkcji z hektara jest w stanie ustabilizować cenę przemysłu, a przede wszystkim jabłka konsumpcyjnego, czyli inaczej deserowego !! Przecież głównie sadownikowi o to chodzi !!!
advocatusdiaboli
advocatusdiaboli 22.07.2018 13:53 Jest wielu sadowników ,którzy od lat nie zbierają przemysłu. Przemysł powinien być jedynie z odrzutóe na sortowni ,ew . z sadów tylko na to nakierowanych ze zbiorem mechanicznym.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Guzik
Guzik 21.07.2018 21:28 Boje się, że wszelkie mieszanie może się źle skończyć. Źle nie dla Kowalskiego czy Nowaka, ale dla całego naszego sadownictwa. Pisałem już że nie możemy patrzeć na cenę jaką byśmy chcieli...ale na to że w globalnej wiosce musimy być konkurencyjni wobec innych krajów.
Jeśli nie będziemy ...to przepadniemy.
W towarze deserowym możemy wygrywać jakością i infrastrukturą, którą już posiadamy...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Guzik
Guzik 21.07.2018 21:40 Natomiast w towarze przemysłowym musimy konkurować głównie ceną. Dlatego oczekiwanie rozwiązań, które zagwarantują nam jakieś ceny na poziomie wyższym od kosztów produkcji jakie wyliczają instytuty ekonomiki jest gwoździem do trumny naszego sadownictwa i przejawem krótkowzroczności.
Już to pisałem.... nie kontrakty, ale przetargi ogłaszane wiosną i umowy na dostawę po znanej wcześniej cenie, a jeśli będzie klęska mrozu to cały towar z zadeklarowanej powierzchni masz dostarczyć i koniec.
Każdy wie ile produkuje i ile może zaoferować wiosną z wystarczającą precyzją by zgłosić ofertę.
Myślcie o przyszłości i o dzieciach...a nie tylko patrząc na własne podwórko.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 22.07.2018 13:03 Trwa dialog/przepychanka w kluczowej sprawie; KONTRAKTOWAĆ czy NIE KONTRAKTOWAĆ... Słusznie, sprawa nie jest prosta jako że chodzi o wielką skalę z jaka będą wiązały się podjęte decyzje.
A może by tak wzorem Prezydenta naszej Najjaśniejszej przeprowadzić wśród sadowników REFERENDUM w tej sprawie? Wynik będzie dawał legitymację do tego czy TRWAĆ w istniejącej sytuacji czy szukać NOWYCH DRÓG w sadownictwie.
Jak by to miało wyglądać PO NOWEMU? NIE WIEM? Ja widzę jak jest PO STAREMU...
Proponowałbym PRZEMYŚLEĆ powyższy wpis i PO ZASTANOWIENIU wyrazić swoją opinię...
pilsner13
pilsner13 22.07.2018 22:24 kto lubi ryzyko niech kontraktuje,kto nie niech czeka spokojnie na zbiory i wtedy sprzedaje.Nie może być umów przymusowych na pół roku przed zbiorami,bo uprawa roślin to nie fabryka gwoździ pod dachem

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Guzik
Guzik 22.07.2018 15:48 Artemido
Możemy konkurować z każdym, wielu z nas ma wiedzę, sprzęt i chęci do pracy.
Jedyne czego potrzebujemy to równych szans. Bo jeśli wszędzie na świecie sadownicy będą sprzedawać po 2zł, a my po 0,5zł to nie wygramy. Czytam na różnych portalach, że sady np:wiśniowe czy porzeczki są widziane jako przyszłość na wschodzie i czegoś tu nie rozumiem. Skoro takie są ceny globalne to w czym oni widzą szansę?? Ja nie chcę sprzedawać wiśni po 3zł. Chcę tyle bym ja zarobił, ale i zarobili inni na moim towarze i wrócili za rok. Niech jedzą,spokojnie, małą łyżką, ale równo tak by oni byli konkurencyjni, ale byśmy my mogli rozwijać się, a nie zwijać i oddawać pola innym państwom. Tegoroczne ceny i zejście to przegięcie ale.... oczekiwania wielu sadowników to przegięcie w drugą stronę.
artemida
artemida 22.07.2018 16:42 Ja niczego nie sugeruje, "moja chata z kraja" /na San Escobar/. Sądzę że czas podjąć decyzję CZY COŚ ROBIĆ czy TRWAĆ. Z tego co widzę to, na razie wypowiadających się można podzielić na dwie opcje; jedna to "weźmy się i zróbcie" i druga "jakoś to będzie".

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Spartan300
Spartan300 26.07.2018 09:47 Wszyscy jesteśmy trybikami w wielkiej machinie, która nazywa się WPR, ( Wspólna Polityka Rolna ), w wyżej wymienionej nic, poza klęskami żywiołowymi nie dzieje się przypadkiem. Do budżetu UE najwięcej dokładają Niemcy, w Niemczech już od dawna ludzie po jabłka przemysłowe nie chcą się nachylać, no to w ramach WPR dano pieniądze na nowe nasadzenia, na bardzo korzystnych warunkach dla nowych członków UE i zgodnie z oczekiwaniami kierujących WPR, rolnicy z krajów tzw. nowej UE nasadzili ciężko pracują i dostarczają, głownie Niemcom taniego surowca. I niech ktoś mi teraz powie że politycy są odrealnieni.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Bellis® 38 WG - najlepszy sposób na gorzkie problemy przechowalnicze

Bellis® 38 WG to nowoczesny preparat grzybobójczy w formie granul o działaniu systemicznym...

MSZ wycofuje się z dotowania zakładania plantacji malin na Ukrainie

W wyniku interwencji m.in. NSZZ RI „Solidarność” Ministerstwo Spraw Zagranicznych...

ZSRP: Spotkanie w Ministerstwie - umowa kontraktacyjna

Minister Ardanowski, publicznie spytał się sadowników: „co my chcemy kiedy przemysł...

Komunikat: Warunki suszy w Polsce (11.VI - 10.VIII)

W dziewiątym okresie raportowania tj. od 11 czerwca do 10 sierpnia 2018 roku, stwierdzamy...

Embargo już niestraszne sadownikom ?

Szykuje się wyjątkowo dobry rok dla polskich sadowników. Eksperci przewidują obfite zbiory...

Ministerstwo rolnictwa zaproponowało wzór umowy kontraktacyjnej

W poniedziałek (13.08) odbyło się kolejne spotkanie między producentami owoców i warzyw,...

Najnowsze ogłoszenia

Sprzedam Kompletny Zestaw Chłodniczy

21.08.2018 21:52 autor: damian115

Baterie trakcyjne 24, 48 80 V

21.08.2018 18:11 autor: gosiak500

wypożyczę skrzyniopalety

21.08.2018 10:18 autor: dudus

Sprzedam 2ha jabłek. 0.50 gr

20.08.2018 13:17 autor: kolczyk24

Sprzedam Lobo,Mutsu

20.08.2018 11:21 autor: Andrzej18

Adams Apple

19.08.2018 16:10 autor: pgorzynski40

2018_Yara_domyslny

Najnowsze komentarze

Embargo już niestraszne...
Baca wraca z Afryki i dziennikarz pyta go: -...
Embargo już niestraszne...
i juz mam wyzej 2 minusy :) po reakcji na moj...
Sprzedam 2ha jabłek. 0.50 gr
To skupiarze juz swoj towar sprzedaja ,...
Embargo już niestraszne...
Rany Boskie! Dobrze że portalu sadowniczego...
Embargo już niestraszne...
no jak to kto ? Gierek budował a Artemida...
Embargo już niestraszne...
Cholercia! Jeszcze wypada napisać kto...
Embargo już niestraszne...
Artemido tak to właśnie tacy jak Ty i inni...
ZSRP: Spotkanie w...
Ale ja Ciebie rozumiem. Żeby wszyscy razem,...
Embargo już niestraszne...
powinieneś chodzić w ręczniku na łubie...
Embargo już niestraszne...
artemido brak mi słów na twoją głupotę ...
Embargo już niestraszne...
OK. No cóż może jestem staroświecki ale...
Embargo już niestraszne...
masz racje zgubiłem d i p ale w necie i...
Embargo już niestraszne...
Nie wiem czy szczerze, z tyloma błędami to...
Embargo już niestraszne...
Duzo Zrowia Ci Artemido Zyczę.pozdrawiam
Embargo już niestraszne...
W mieszaniu prawd, półprawd i głupot...
Embargo już niestraszne...
Nie ma na co czekać trzeba działać !. Mój...
ZSRP: Spotkanie w...
Łukasz napisał dramatycznie brzmiące...
Embargo już niestraszne...
Jak widzę, wszyscy się z Tobą zgadzają...
ZSRP: Spotkanie w...
chodzi o to żeby wszyscy sadownicy w kraju...
ZSRP: Spotkanie w...
Piszecie firmy eksportowe bedą zanizac ceny...
ZSRP: Spotkanie w...
Piszecie firmy eksportowe ale tych firm...
ZSRP: Spotkanie w...
popieram Lukasa23 ZAMIAST APELOWAĆ O...
ZSRP: Spotkanie w...
O co tobie chodzi? Ja protestowałem przez 4...
ZSRP: Spotkanie w...
cena spadów nie dość ze niska 20gr , to...
Embargo już niestraszne...
Widzę, że poparcie jakieś takie bez...
Embargo już niestraszne...
kolejny artykuł który nie poprawi i tak...
Embargo już niestraszne...
Ciągle pojawia się sprawa utylizacji,...
Embargo już niestraszne...
Rozumiem, że się zgłaszasz... Brawo......
Embargo już niestraszne...
Popieram pod warunkiem że Ty artemido...
ZSRP: Spotkanie w...
>natomiast firma z Nieledwi płaciła 35 gr...
Embargo już niestraszne...
uprawiam 50 truskawki przemysłowej.Chcę dla...
Embargo już niestraszne...
Dla mnie to krótka piłka. Dlaczego...
Embargo już niestraszne...
No nie wiem czy tak może wszystko napisać ?...
Embargo już niestraszne...
Jeżeli jako rolnicy chcemy coś osiągnąć...
Maliszewski: W tym sezonie...
Tak, będzie dla wszystkich, po równo...
Maliszewski: W tym sezonie...
Nie będzie bo niema takiej możliwości...
Embargo już niestraszne...
Przyznam, że jak zostałem bezrobotnym to...
Embargo już niestraszne...
Mam pomysł który zapewne zaakceptują...
Embargo już niestraszne...
Bo widzisz artemida propaganda tak otumaniła...
Embargo już niestraszne...
To dla sadowników dobrze czy źle że było...
Embargo już niestraszne...
Oj Jacenty, ja widzę zasadnicze różnice...
Embargo już niestraszne...
Musisz wiedzieć że taki rejon jak rejon...
Embargo już niestraszne...
Wpiszcie sobie w jutubie " Spotkanie w...
Embargo już niestraszne...
Ale chyba wiek zgonów do wieku emerytalnego...
ZSRP: Spotkanie w...
na proteście w warszawie były przekazane...
W tym roku zbiory jabłek...
i po to będą obowiązkowe umowy...
W tym roku zbiory jabłek...
Przed żniwami prognozowali rekordowe zbiory...
Embargo już niestraszne...
Święte słowa p. J82. ale dominuje...
Maliszewski: Embargo w...
Jeśli kochana unia płaci za wycofanie...
Embargo już niestraszne...
Co ma wiek zgonów do partii politycznej?...
Embargo już niestraszne...
Jak pisze Alfred 40 Wielki "Pomysłów jest w...
Embargo już niestraszne...
Dokładnie tak jest jaceo niektórzy fachowcy...
Embargo już niestraszne...
nie on wie z pedałenu
Embargo już niestraszne...
jacenty przejdź się po cmentarzach .....
Embargo już niestraszne...
Wiek emerytalny musi być podwyższony, z...
Embargo już niestraszne...
Każdy kij ma dwa końce, dla pracodawców...
Embargo już niestraszne...
Jak czytam tych naszych portalowych...
Embargo już niestraszne...
A skąd wiesz? Z TVP?
Embargo już niestraszne...
Artemida. Wiem kto do tej pory rządził 3...
Embargo już niestraszne...
Rafale skąd się wziąłeś w kraju nad...
Embargo już niestraszne...
Jak PSL z PO dojdzie do władzy to nie ma -...
Embargo już niestraszne...
Sam jesteś pacholkiem ZSL. Podobał ci się...
Embargo już niestraszne...
Stawki za pracę godzinowa dyktuje ekonomia....
Embargo już niestraszne...
Sympatyczny 18.08.2018 07:38 Na onecie też...
Embargo już niestraszne...
Na onecie też był, nie broń PiS bo za...
Maliszewski: Embargo w...
A takie embargo mają Niemcy i Austria bawią...
Embargo już niestraszne...
zanim cos napiszesz zadaj troche trudu sobie...
Embargo już niestraszne...
To są auta czekające na legalizację w...
Ministerstwo rolnictwa...
Bo nic innego nie masz do powiedzenia i tylko...
Ministerstwo rolnictwa...
Odpowiem Ci -decosta- równie durnowato -...
ZSRP: Spotkanie w...
I tak będzie gdy (nie daj boże) wejdą w...
Ministerstwo rolnictwa...
Podaj konkretnie przyklad w jaki sposób...
Maliszewski: W tym sezonie...
czy w tym roku będzie bezpłatna dystrybucja...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeden już zginął, nazywał się Didiuszko....
Embargo już niestraszne...
panowie , moze by tak skonczyc z jabłkiem i...
Ministerstwo rolnictwa...
Może nie na temat ale napiszę.... W...
Ministerstwo rolnictwa...
jesli juz tak bardzo sie boicie polityków i...
Ministerstwo rolnictwa...
handel w biznesie ma być dozwolony(tak...
Ministerstwo rolnictwa...
nie przejmuj sie .. politycy nam krzywdy nie...
Ministerstwo rolnictwa...
Jak to sobie wyobrażacie że giełdy...
Embargo już niestraszne...
Propaganda PiS nie zna granic, jak to...
Embargo już niestraszne...
To wszystko piszą pachołki PiS którzy...
Embargo już niestraszne...
nie czytałem tych bredni ale tytuł...
Embargo już niestraszne...
Portal może napisać WSZYSTKO ZA CO MU...
Zakład przetwórczy z...
Adwokacie - do dzieła... szukaj wśród 100...
Embargo już niestraszne...
Wątpię czy tam zadziała powiedzenie...
Embargo już niestraszne...
To jest tekst dla ludzi z miasta żeby...
Embargo już niestraszne...
To po co tam wchodzisz? Przecież te portale...
Embargo już niestraszne...
Powyzszy artykuł ukazał sie w głównym...
Zakład przetwórczy z...
Przez kilka miesięcy w grójeckim Urzędzie...
Zakład przetwórczy z...
Wszystko pomieszałeś.Od początku roku przy...
Zakład przetwórczy z...
Nawet najcięższe argumenty TU przedstawione...
Ciągnik sadowniczy John...
Nie za wysoka cena za 130 kupi netto kupi...
Zakład przetwórczy z...
"Ogólnie wszystkie koncepcje, począwszy od...
Ministerstwo rolnictwa...
Puki co gdybamy. Może pojawią się zapisy...
Embargo już niestraszne...
Piechociński zrobił dość długą kurendę...
Zakład przetwórczy z...
Przykład kolejny z dnia dzisiejszego:...
Zakład przetwórczy z...
Ja nie neguje władzy, tylko głupotę. Podam...
Zakład przetwórczy z...
A nie przyszło Ci do głowy że; KTOŚ MUSI...
Zakład przetwórczy z...
Jaceo na prezydenta! Albo prezesa.
Embargo już niestraszne...
takie bzdety propagandowo-polityczne to mozna...
Ministerstwo rolnictwa...
ale wychodzi na to ,że jak nie podpiszę,to...
Ministerstwo rolnictwa...
pilsner13 -taka umowe -z wylacznoscia to raz...
Embargo już niestraszne...
Powyższy artykuł oprawić w złote ramki i...
Ministerstwo rolnictwa...
Ty i kupujący podpisaliście umowę...
Ministerstwo rolnictwa...
Kontrakty mają plusy i minusy. Duzo zależy...
Zakład przetwórczy z...
podbiłem swój post tutaj - bo tam na cene...
Zakład przetwórczy z...
Jedyna metoda to ograniczenie podaży...
Zakład przetwórczy z...
DO KONCA WRZESNIA NIE SPRZEDAWAC PRZEMYSLU...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeszcze raz powtarzam że nikogo do niczego...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeśli za stabilność uważasz to że w...
Ministerstwo rolnictwa...
Ale pan Ardanowski zapowiedział wprowadzenie...
Ministerstwo rolnictwa...
umowy pomogą uporządkować rynek zerknijcie...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeśli sądzisz ,że zmusisz przetwórców do...
Ministerstwo rolnictwa...
Chyba jednak nie są aż tak bardzo w ich...
Ministerstwo rolnictwa...
W umowach kontraktacyjnych kiedyś był taki...
Ministerstwo rolnictwa...
Co to za gdybanie gdy nikt nie widział tej...
Ministerstwo rolnictwa...
No bo rząd i związkowcy widząc ,że w...
Ministerstwo rolnictwa...
Ale przetwórnia będzie miała kary umowne i...
Ministerstwo rolnictwa...
Czyli optujecie panowie za takim...
Ministerstwo rolnictwa...
Zawieram w marcu umowę kontraktacyjną na...
Maliszewski: Embargo w...
zgadza się.Jedyna droga ,to jak najwięcej...
Maliszewski: Embargo w...
informacja była i jest tylko trzeba...
Maliszewski: Embargo w...
a co do przekazywania na banki to najglupsza...
Maliszewski: Embargo w...
Unia co roku zmniejszała ilosc bezplatnej...
Maliszewski: Embargo w...
co z postulatami przekazanymi ministrowi na...
Maliszewski: Embargo w...
czyli jednak rząd -państwo coś tam może...
Niech minister wskaże...
Teraz w sadownictwie nie będzie się...
Maliszewski: Embargo w...
Jak to nie będzie? Wycofanie z rynku to...
Maliszewski: Embargo w...
Alfred40, gdybyś miał choć miejsce na...
Maliszewski: Embargo w...
Kilka dni temu było info. że juz nie...
Maliszewski: Embargo w...
Marcin pozwól historykom ocenić kim był...
Maliszewski: Embargo w...
czy w tym roku będzie można utylizować...
Niech minister wskaże...
Zebrało Ci się na sentymenty KORTEZO? Jest...
Niech minister wskaże...
I tak sobie myślę, gdzie były lata, gdzie...
Niech minister wskaże...
I najwyraźniej z każdym rokiem może być...
Maliszewski: Embargo w...
Rozczaruję Cię p. Zielony25... Nic nie wiem...
Maliszewski: Embargo w...
Tak późno doszedłeś do wniosku że się z...
Maliszewski: Embargo w...
Nie będę się z Tobą kopał bo z koniem...
Maliszewski: Embargo w...
Mówisz o tych którzy zarządzili...
Maliszewski: Embargo w...
No cóż niektórzy są na tyle mali i...
Maliszewski: Embargo w...
Marcin 79 ma racje, przeciez L W to byl...
Maliszewski: Embargo w...
Historia pisze o Wałęsie i pisać nadal...
Maliszewski: Embargo w...
Ze Smoleńska nie rób sobie "podśmiechujek"...
Maliszewski: Embargo w...
Jeszcze historia pisze o Wałęsie ale, jak...
Ministerstwo rolnictwa...
U nas do tej pory mogłeś [ podpisać umowę...
Ministerstwo rolnictwa...
Dlaczrg "moich Ukraińców"? Nie ja jeden ich...
Maliszewski: Embargo w...
Znowu przeinaczasz fakty :( :( :) Wałęsa...
Ministerstwo rolnictwa...
Problem w tym,że u nas mają być...
Maliszewski: Embargo w...
Wszystkiemu winien Lech Wałęsa, po cholerę...
instagram