Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
W1_BASF_Faban
W2_2017_Info_karta

Maliszewski: Niestety nie poradziliśmy sobie z embargiem

Już od trzech lat polscy sadownicy nie mogą eksportować swoich produktów na rynek rosyjski. Czy producentom jabłek udało się ominąć rosyjskie embargo? Jakie skutki przyniosła akcja "Jedz jabłka na złość Putinowi"? Ile prawdy jest w tym, że polskie owoce podbijają azjatyckie rynki? Na te pytania odpowiedzi udziela Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.

Niestety nie poradziliśmy sobie z embargiem. Na rynek rosyjski eksportowaliśmy milion ton jabłek rocznie. Utrata tak chłonnego rynku nie jest możliwa do zastąpienia jakimkolwiek innym rynkiem. Akcja patriotyczna odniosła tylko doraźny skutek, nie zmieniła obserwowanego już od dłuższego czasu trendu zmniejszenia się popytu na jabłka na rynku wewnętrznym (...).

Jak informuje Mirosław Maliszewski:

(...)od 2014 r. obserwujemy drastyczny spadek opłacalności produkcji. Ta część jabłek która nie trafia do Rosji, ląduje na rynku wewnętrzny, co obniża ich cenę. Biorąc pod uwagę wysoką kapitałochłonność branży, jej kondycja jest fatalna. Mechanizm Unii działa już tylko a poziomie 90 tys. ton, a zbiorów mamy dużo więcej. Stąd też ceny są o 50% niższe niż rok temu (...).


Niestety jak wynika z najnowszych informacji Prezydent Rosji Władimir Putin 22 listopada 2016 r. poinformował, że Moskwa zamierza zwlekać najdłużej, jak to możliwe ze zniesieniem embarga na zachodnią żywność. Zastrzegł przy tym, że nie chodzi o kontrsankcje, lecz o ochronę własnego rynku.

- Będziemy przeciągać (zniesienie embarga - red.), najdłużej, jak to możliwe - powiedział szef państwa na posiedzeniu Ogólnorosyjskiego Frontu Narodowego (ONF), w odpowiedzi na pytanie dotyczące zniesienia kontrsankcji.

 

komentarze (38):

dodaj komentarz
mwiecz1
mwiecz1 30.11.2016 20:09 Jest źle i będzie gorzej ale poco Panie Pośle dywagacje o Białorusi,żeby na wiosnę już nic nie poszło do "Braci"?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Spartan300
Spartan300 30.11.2016 21:49 Jest tylko jedno wyjście, dostosować wielkość produkcji do krajowego zapotrzebowania, na nadwyżkach zyskują, wszyscy tylko nie sadownik.
sylwek100
sylwek100 01.12.2016 12:43 Spartanik, chciałbym to zobaczyć, jak ty likwidujesz chociażby 1/3 swojego nasadzenia!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 01.12.2016 07:08 Masz rację Spartan. Teraz należy wypracować mechanizmy zejścia ze skalą produkcji...
artemida
artemida 02.12.2016 14:26 Z przyznanych mi minusów rozumiem że rekompensata NIE MA SENSU! Może i racja, i bez rekompensat część gospodarstw zwinie żagle.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Prosad
Prosad 01.12.2016 11:06 Najprostszy mechanizm zejścia ze skalą produkcji to... pilarka spalinowa :)

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

dareks55
dareks55 01.12.2016 16:02 Wyrywasz 600szt.i sadzisz 2600szt. w to samo miejsce....Takie to wlasnie usuwanie.Drzewka tanie na targach w tym roku to ludziska sadza,gorsze-a co tam cos z tego bedzie przeciez...I tak wlasnie strzelamy sobie w kolano....Wszystkiego jest opor,wiec problem co robic z ziemia po wyrwaniu..??Borowka???:)Najblizsze 2-3 lata "pokaza" w ktora strone "pojdzie" sadownictwo w Polsce....

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

josu20
josu20 02.12.2016 18:13 a ja mam wiadomość do Rosji pijcie dykte i nie przejmujcie się niczym bo niedługo tyle wam zostanie... Polskie sadownictwo znajdzie sposób na pokonanie niskich cen...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

wania1234
wania1234 02.12.2016 23:41 tak znajdzie, bankructwo

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Prosad
Prosad 03.12.2016 07:38 Nie chce być tutaj mentorem, ani robić z siebie polityka, ale nie oszukujmy się...nasze położenie geograficzne, a co za tym idzie - względy logistyczne czynią z FR najlepszy rynek zbytu. Nie wspominam już o ilościach towaru jakie jest w stanie wchłonąć ten rynek. Zaklinanie rzeczywistości nic tutaj nie pomoże. Jedynym wyjściem z naszej "nienajlepszej" sytuacji jest poprawa stosunków z FR. Nasza polityka jest ślepo zapatrzona w zachód, a ten "bije nas po łapkach" jak tylko wyczuje zagrożenie dla ich rynku(przykład - Ursus). Prawda jest taka, że jeżeli sytuacja się nie zmieni to nic nam nie pomoże - cała branża nie padnie, ale część gospodarstw niestety tak. Nie będzie to proces nagły - ale rozłożony w czasie. I już można zaobserwować jego początkowe stadium. I podawanie "kroplówek" w postaci środków pomocowych itp. jest bezskuteczne...bo trzeba znaleźć i wyleczyć przyczynę "choroby" a nie skupiać się na jej skutkach...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jaceo1
jaceo1 03.12.2016 10:19 Rosję obchodzi Polska tyle co zeszłoroczny śnieg. Czy będziemy podskakiwać czy się przed nią płaszczyć i tak będzie robić to co jej pasuje. Przykład pierwszy z brzegu: nawozy sztuczne. Kilka lat Rosja prowadziła działania by przejąć polskie zakłady chemiczne produkujące nawozy. Chodziło oczywiście o wrogie przejęcie, gdyż jesteśmy w tej produkcji potentatem i dużą konkurencją dla firm rosyjskich i nie tylko z tej branży. To się nie udało, więc aktualnie, jak to się mówi ,,zaszli nas od d... strony. Chodzi o to , że Unia Europejska wprowadza tak po cichutku zakaz stosowania nawozów zawierających kadm. Jedyne złoża fosforytów, nie zawierąjących kadmu posiada Rosja. Eksploatuje je wspólnie z olbrzymim koncernem chemicznym z jednego z dużych krajów Unii. Jednocześnie w ostatnich dniach malutka Irlandia, ni z gruszki ni z pietruszki wystąpiła do Komisji Europejskiej o zniesienie cła na nawozy spoza UE. Wniosek ten ma duże szanse powodzenia bo jest prowadzona jednocześnie duża akcja dezinformacyjna i lobbingowa, która ma pokazać , że nawozy wyprodukowane w Unii są zbyt drogie. Co to oznacza dla polskich zakładów zdaje sobie sprawę każdy myślący człowiek.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jurol
jurol 04.12.2016 10:40 Firmy chemiczne produkujące nawozy stworzyły sobie eldorado cenowe dzięki eliminacji konkurentów
przez UE ale to już koniec bo weszła CETA i korporacje amerykańskie poprzez Kanadę mają nas zalać
tańszymi nawozami.
Pan Maliszewski wygłaszal już tyle sprzecznych ze sobą teorii że wiarygodność jego wypowiedzi jest żadna a próba bicia kapitału politycznego na dogorywającym sadownictwie w zasadzie całym rolnictwie przez polityków (obojętnie która opcja) napawa mnie odrazą.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sadownik999
sadownik999 04.12.2016 16:56 Maliszewski powinien podać się do dymisji , w tych trudnych czasach potrzebny jest prezes który będzie skutecznie pomagał sadownikom

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 04.12.2016 19:22 Ileż to razy na TYM portalu powtarzano postulat podania się do dymisji przez p Maliszewskiego??? Czy są chętni, oczywiście z odpowiednim AUTORYTETEM którzy by zajęli Jego miejsce???
Może sadownik 999 wie jak można dzisiaj pomóc sadownikom???
artemida
artemida 05.12.2016 08:18 Sądząc z przyklejonych minusów to kandydatów jest wielu.
Trzeba będzie zorganizować konkurs w Związku Sadowników jako że prezes MUSI być członkiem tejże organizacji a z tego co się orientuje to taka kanapowa organizacja.
Rozumiem, że czasy ciężkie ale aby żałować równowartość "pół litra" na składkę to chyba przesada.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dariusz567
Dariusz567 05.12.2016 01:41 Wiele mógł poseł zrobić będąc w koalicji ale niestety nie chciał się narażać.. Partyjne interesy ważniejsze od problemów naszych!!
artemida
artemida 05.12.2016 08:09 Tyle co Liroy w sprawie marychy dla chorych...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sylit100
sylit100 05.12.2016 07:30 kiedy będzie kolejny nabór na przekazanie jabłek na bezpłatną dystrybucje

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Runner11
Runner11 05.12.2016 08:43 W kwietniu.. Limit będzie pewnie 000

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jonatansad
jonatansad 07.12.2016 19:43 do zakładów przetwórczych Maliszewski jest dobrym prezesem związku ,nie utrudnia im kupowania towaru (porzeczek ,wiśni ,jabłek przemysłowych ) w bardzo niskich cenach ,nieraz zorganizuje mało skuteczne akcje protestacyjne , które w żaden sposób nie szkodzą zakładom przetwórczym ,to bardzo dobry prezes związku ,szkoda tylko ze nie dla sadowników.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 08.12.2016 10:24 Jonatanie, napisz co TWOIM zdaniem MÓGŁBY ZROBIĆ PREZES takiego kanapowego związku? NAPISZ!!! A czy Ty jesteś członkiem TEGO związku? Jeżeli tak to co robisz aby były efekty? Jeżeli nie - to jakim prawem krytykujesz obcych ludzi...
karolkarolkarol
karolkarolkarol 08.12.2016 12:40 Maliszewski zepsuł idę ZSRP i go zrobił partyjnym tworem.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 08.12.2016 13:23 Jak ktoś ujął że sadownictwo "dogorywa" to go RATUJCIE NIE PATRZĄC NA PREZESA. Dom płonie a tu /na portalu/ nie widać aby ktoś choćby studnię kopał, strażaków nie wzywał, na razie wszyscy się grzeją...
sylwek100
sylwek100 08.12.2016 17:38 Kim ty kurwa jesteś?. Jego przydupasem czy co?Karzesz ludziom być związkowcami!Jedynym, który go broni na tym portalu, to jesteś TY.Ja potrafię się przyznać do błędu, natomiast ty nie. To oznaka PKK(kochanej komuny).Odpóścił Melontholia, odpuścił Jerzy, odpuść i ty.
wania1234
wania1234 08.12.2016 17:53 Nie jedyny, każdy się go czepia bo jest na świeczniku, ale żeby samemu wyjść przed szereg i coś robić to już nie ma nikogo, typowa polska cecha, czepiać się każdego.
artemida
artemida 08.12.2016 18:06 Aleś nerwowy Sylwku... Przecież napisałem ...Ratujcie nie patrząc na prezesa... Zamiast wyjść, i porwać sąsiadów w słusznym celu, zniżasz się jakichś nie do końca zrozumiałych inwektyw.
Pisałem kiedyś, że jakiś czas sędziowałem w A -klasie.
Spójrz, ile mam plusów po moich wpisach, jakże mógłbym /jak Melolontha czy Jerzy ICH opuścić.
sylwek100
sylwek100 09.12.2016 14:41 W życiu tyle plusów nie zebrałeś/aś, i to dzięki mnie.Zapraszam do dyskusji na prow.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

KazikL
KazikL 09.12.2016 05:53 Nie wiem czy doczekam się dyskusji na wyższym poziomie,Wszystkich krytykujących związek zachęcam do założenia nowego,większego lepiej działającego.Członków zachęcam do uregulowania składek,większej aktywności i zmiany prezesa jak ten się nie podoba.Sam nie jestem członkiem ale szanuję tych którzy coś robią nie tylko dla siebie.Smutne jest to że większość producentów potrfi tylko krytykować i liczy albo wymaga żeby ktoś działający zrobił mu dobrze a najlepiej za darmo.
karolkarolkarol
karolkarolkarol 09.12.2016 12:22 Odkąd Maliszewski jest prezesem to związek traci członków jedynie zyskuje partyjnych kolegów. Byłem i odeszłam bo nie będę robił kampanii partii. Mam nadzieje że w gminach rozleci się ich kolesiostwo i ci oszuści odejdą w niebyt wtedy może da coś się robić bo teraz większość inicjatyw rolników blokują na starcie
artemida
artemida 09.12.2016 14:52 Karol/Karolinka /odeszłam(?)/ widzę, że wyznajesz zasadę "odmrożę sobie uszy na złość mamie"...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

tomek15
tomek15 10.12.2016 08:51 Przyczepiliście się do posła Maliszewskiego i obwiniacie go o wszystko zło tego świata ..a tak naprawdę to tylko on potrafił coś dla nas wywalczyć ,dla nas sadowników . I to że trzymał z PSLem i do partii tej wstąpił to źle ?Polskiej wsi się trzymał , to może miał się wiązać z Unią Wolności czy z Palikotem ????????????? Kuźwa o co wam biega jeden z drugim? całkiem powariowaliście .I w tak złej sytuacji jeszcze naszego lidera się chcecie pozbyć?/

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sylit100
sylit100 10.12.2016 16:30 tomek15 ma racje ze nie powinno się obwiniać tylko prezesa Maliszewskiego, bo jest jeszcze zarząd związku .

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jonatansad
jonatansad 10.12.2016 16:56 prezesa Maliszewskiego i zarządu związku nikt by nie krytykował jak by działali skutecznie ,może i chcą pomóc , ale niestety nie potrafią pomóc sadownikom . Porzeczka była bardzo tania , a związek nic nie zrobił żeby cena wzrosła ,wiśnia była tania ,to zdecydowanie za późno ogłosił apel żeby nie zbierać ,jabłka były bardzo tanie i wtedy związek zareagował w odpowiednim czasie i ogłosił apel żeby się wstrzymać ze sprzedażą jabłek , ale niestety sadownicy nie posłuchali się prezesa Maliszewskiego i sprzedawali spady w bardzo niskiej cenie .To ze tak sadownicy się zachowają można było przewidzieć i odpowiednio wcześnie zjednoczyć sadowników i ich przekonywać żeby nie zbierali spadów .Ten rok już jest stracony ,ale najgorsze jest to ze jak nic nie zrobimy to w kolejnych latach zakłady też będą nas tak wykorzystywać jak w tym, dlatego panie prezesie wraz z całym zarządem zacznijcie działać już teraz i spróbujcie zjednoczyć sadowników , żeby w następnym sezonie skutecznie przeciwstawić się przetwórcą ,a jak nie chcecie pomóc sadownikom to podajcie się do dymisji

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 10.12.2016 21:15 Wygląda jakby Cię naszły jakieś refleksje po poprzednim wpisie - janatanie. Odpowiedź jest dość banalna - stare powiedzenie - weźmy się i zróbcie! Może wiesz JAK PRZEKONAĆ SADOWNIKÓW do współuczestniczenia w walce O SWOJE? Jeżeli wiesz napisz to na portalu i podkreśl wężykiem.
Może p. Maliszewski skorzysta z Twoich rad ?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jurol
jurol 11.12.2016 11:38 Artemida na prezesa ma AUTORYTET,doświadczenie i poparcie!Pytanie u kogo
artemida
artemida 11.12.2016 12:56 Artemida, wg greckich mitów, polowała na jelenie, i niech tak zostanie... Jest też takie przesłanie wywodzące się z czasów starożytnych ; "Nec Hercules contra plures" co w wolnym tłumaczeniu brzmi "i Herkules dupa kiedy ludu kupa". Żaden Prezes nic nie poradzi kiedy "ta kupa luda" będzie obojętna lub przeciw niemu /wbrew własnemu interesowi/.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sylwek100
sylwek100 11.12.2016 13:13 Jeleni tu nie znajdziesz.Myślałem przez chwilę dać plusa pod wpisem jurola, ale że mnie ubiegłeś z wpisem.....sam sobie odpowiedz. A prawdziwe powiedzenie jest takie:Huj dupa i kamieni kupa.Wolę Maliszewskiego.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

delikatess
delikatess 12.12.2016 17:41 zakłady na pewno w kolejnych latach też będą chciały nas wykorzystać tak jak w tym roku , teraz za przemysł płacą 39 gr to prawie 100% więcej niż we wrześniu i mogą zapłacić to i wcześniej też mogły ,panie Maliszewski może trzeba przed zorganizowanie akcji protestacyjnej odpowiednio wcześnie się przygotować żeby akcja protestacyjna była skuteczna ,może już teraz trzeba spróbować zjednoczyć sadowników ,jak sadownicy byli by zjednoczeni i się pana posłuchali jak pan zaapelował żeby nie sprzedawać jabłek , to na pewno jak zakłady przez kilka dni by nie kupili ani kila jabłek to podniosły by cene

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Delan® Pro - nowość wielowymiarowa

Dla BASF szczególnie ważne jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w ochronie roślin....

Posiedzenia Grupy Zadaniowej ds. przymrozków

Pod przewodnictwem podsekretarza stanu Rafała Romanowskiego odbyło się dziś II posiedzenie...

Diagnostyka możliwych uszkodzeń związanych z długim przechowywaniem

Pod koniec kwietnia w obiektach przechowalniczych pozostaje jeszcze bardzo dużo owoców....

B1_Yara
B2_Bayer
B3_SAP_N
B3_SAP
B4
Sękowski-Dereń

Najnowsze komentarze

Wiosenna sprzedaż dotowanych...
24.04.2017 12:32 autor: karolkarolkarol
To samo dziś w agrobiznesie mówili więc trzeba pogonić nasze samorządy
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
24.04.2017 10:25 autor: Green25
Słuchajcie, a ja się chciałem zapytać o taką rzecz...czy w ogóle w...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
24.04.2017 10:12 autor: VincentVega
Zlikwidować WSZYSTKIE dotacje a pieniądze pozostawić w kieszeniach obywateli....
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
23.04.2017 20:10 autor: decosta
Jeżeli tak to każdy powinien coś dostać, bo za 10 procent to się opłaca....
Dwie różne grupy producentów...
23.04.2017 19:12 autor: kaktus
W mojej okolicy coś takiego nie miało miejsca, jeśli ktoś był sadownikiem,...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
23.04.2017 18:55 autor: kaktus
Przynajmniej ktoś coś wziął, mieli protokoły strat i realne straty, w...
Dwie różne grupy producentów...
23.04.2017 12:18 autor: Lukas23
rewers pięknie to napisałeś :) Dinozaury spasione na unijnej kiełbasie...
Dwie różne grupy producentów...
23.04.2017 10:10 autor: robert12
Wszystko przez to że produkcja rolnicza w latach 90-ch przestała się...
Dwie różne grupy producentów...
23.04.2017 10:05 autor: Spartan300
To nie brak wiedzy jest problemem, dzisiaj łatwo zdobywać informacje na temat...
Dwie różne grupy producentów...
23.04.2017 10:01 autor: robert12
Ciekawy jestem o jakich nowych nasadzeniach które wg autora tekstu będą...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
22.04.2017 17:03 autor: Mateusz29
Jak w moich okolicach Łącka na przywracanie potencjału poszło ponad 80...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
22.04.2017 16:59 autor: Mateusz29
Faktycznie jeśli to prawda to brak słów zresztą nie znam parti która by o...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
22.04.2017 15:44 autor: wania1234
Przecież jest prawdą, że nas sejm za sprawą rządzących zajmował się i...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
22.04.2017 14:14 autor: Mateusz29
Wyborcza żydowska to faktycznie dobre źródło informacji..... Z tymi...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
22.04.2017 11:00 autor: zarpion2
...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
22.04.2017 09:37 autor: Malvin
Niech mi ktoś wytłumaczy jak to jest z tymi ubezpieczeniami od gradu bo nie...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
22.04.2017 08:59 autor: Turysta
Ten potrójny cudzysłów przy określeniu warunków w mym wpisie wskazuje na...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
21.04.2017 23:06 autor: cielmus
Weź teraz od gradu ubezpiecz........tylko co ??i za co??
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 21:22 autor: wojus83
na jakim areale spaliliście te 20 skrzyń drewna? przy tych temperaturach i tak...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 17:32 autor: jurol
W 2007 bodaj roku była podobna sytuacja zrobiłem wtedy zabieg po porannym...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
21.04.2017 17:18 autor: jurol
Totalna kompromitacja z tymi ubezpieczeniami .Jak powiedział klasyk" oni zawsze...
Dwie różne grupy producentów...
21.04.2017 17:13 autor: jurol
Jesli Pan Profesor dzieli sadowników na tych nowoczesnych i zacofanych to nie...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
21.04.2017 16:53 autor: Green25
Krótko mówiąc należało w Wielką Sobotę "lecieć" ubezpieczać ,wówczas...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 15:51 autor: sylwek100
Tzn.ten sam człowiek, nie h-j.No wiecie o co chodzi.Pomyłka.
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 15:45 autor: sylwek100
Admin i prima to ten sam h-j.
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 15:29 autor: PiotrB
W linku filmik z ogrzewania sadu:...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 15:22 autor: PiotrB
20-21 kwietnia - temp. min od - 5.0 do -6.0 st.C. w zalezności od kwatery. To o...
Wiosenna sprzedaż dotowanych...
21.04.2017 15:18 autor: marszym
oczywiście można się było ubezpieczyć od 15 kwietnia, ale co z tego jak w...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 13:22 autor: admin
Słuchajcie, tak na spokojnie oceniajcie sytuacje. Zapowiadali przymrozki od...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 12:55 autor: Turysta
Moje czereśnie w takiej fazie rozwojowej wielokrotnie "przeżywały" , przy...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 10:55 autor: Prima
jeśli była to dobrze było by wspomnieć jakie szkody wystąpiły na tej nie...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
21.04.2017 09:08 autor: marszym
moim zdaniem przy -1.2 st. i tak by nic się nie stało, a gdyby temp.spadła...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
20.04.2017 23:17 autor: admin
@harek jest :) proszę pisać, ale na adres portalu. Tutaj nie temat o...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
20.04.2017 23:16 autor: admin
@Czereśnia, co 15 metrów jedno od drugiego.. Tak średnio co 10-20 minut przy...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
20.04.2017 23:13 autor: Czeresnia
Witam w jakiej rozstawie te ogniska,rozumiem że całą noc był pan w sadzie i...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
20.04.2017 23:08 autor: harek
witam może nie w temacie interesuje mnie coś ze zdjęcia z budkami trzmieli...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
20.04.2017 22:50 autor: admin
@Prima dokładnie tak ! Masz racje. np: sąsiednia kwatera oddalona około 260 m...
Przymrozek 20/04/2017r. -...
20.04.2017 22:42 autor: Prima
"Efekt. Z dzisiejszych obserwacji bardzo dobry.." równie dobrze taki sam efekt...
Asahi SL w ochronie przed...
20.04.2017 22:21 autor: janekr
czy aby na pewno? czy roślina jest coś w stanie przyswoić w niskich temp.?...
Szacowanie strat spowodowanych...
20.04.2017 21:34 autor: zarpion2
pewnie u 99,9% procent ubezpieczonych którzy wykupili polisę 15 kwietnia...
Szacowanie strat spowodowanych...
20.04.2017 20:21 autor: ziemba78
" Od ubiegłego tygodnia rolnicy mogą ubezpieczać swoje uprawy na warunkach...
Dwie różne grupy producentów...
20.04.2017 18:57 autor: rewers
Czerwony82 - bo brakuje mu rąk do pracy i chciałby, aby Tobie podobni...
Dwie różne grupy producentów...
20.04.2017 17:10 autor: marcinfilip
Niech na jesieni jabłko prosto z sadu płaci normalnie a nie, że za klasę...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 15:25 autor: artemida
Starożytni Grecy mówili; nec Hercules contra plures co, w dowolnym...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 13:39 autor: Green25
Nie dziw się Panie artemida bo w polityce podobnie jak w życiu "jak Kuba Bogu...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 12:39 autor: artemida
No i mamy "kwadraturę koła" - z rządzących nikt się nie upomina - bo po co?...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 11:26 autor: Green25
Zapewne nie pomoże strona Rządowa wyślizgując się argumentem że...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 10:58 autor: karolkarolkarol
8 lat miał na to teraz niech on i jego propagandziści siedzą cicho albo...
Dwie różne grupy producentów...
20.04.2017 08:33 autor: CZerwony82
andriu!! mam poniżej 10 ha DLACZEGO JESTEŚ PRZECIW MNIE?
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 08:31 autor: artemida
Poseł Maliszewski "napisał co napisał"! A co mógł więcej z zrobić??? A co...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 07:54 autor: rafal123
Jerzy45 Weź "Niepierdol" - przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 00:56 autor: LaakiLuk
jerzy idź spać zamiast głupoty polityczne wygłaszać ..Dobranoc
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
20.04.2017 00:08 autor: jerzy45
Cały polski system ubezpieczeń jest popier***ony i do dup* ! Spójrzcie na...
Dwie różne grupy producentów...
19.04.2017 21:15 autor: zephyr
czemu mam sprzedać ziemię?
Dwie różne grupy producentów...
19.04.2017 17:38 autor: andriu
jestem za a nawet przeciw,jeżeli chodzi o tych co mają poniżej 10ha
Dwie różne grupy producentów...
19.04.2017 15:18 autor: Green25
Jasne że mam pomysły...Jagoda kamczacka , Borówka amerykańska, Świdośliwa...
Przymrozki 17/04/2017r.
19.04.2017 14:33 autor: Green25
Nie wiem w jakim rejonie mieszkasz ,ale jeśli mróz wielkości -6,-7*C w...
Dwie różne grupy producentów...
19.04.2017 12:55 autor: cyberek
OK.rozumiem ze "ekonomii" nie można oszukać,i z czasem sady przemysłowe...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
19.04.2017 12:45 autor: Green25
No taaa..."operacja się udała tylko pacjent umarł" . Ileż było w mediach "...
Asahi SL w ochronie przed...
19.04.2017 11:20 autor: AntonG
W temp dodatniej ;). Ważny jest tu czas przyswojenia substancji przez roślinę...
Asahi SL w ochronie przed...
19.04.2017 07:26 autor: CZerwony82
Proszę podać temperaturę w jakiej powinien być wykonany zabieg aby środek...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
18.04.2017 23:46 autor: jerzy45
Poseł Maliszewski może mieć słuszność pisząc do ministra rolnictwa. I tu...
Szansa na opłacalną produkcję...
18.04.2017 23:37 autor: jerzy45
Dziękuję @mutemute za połechtanie pod gardełkiem... :) Fajnie czyta się...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
18.04.2017 17:24 autor: SlawekS
Widocznie strasznie im nie pasuje ubezpieczanie przymrozków. O PZU już...
ZSRP: Przymrozki a ubezpieczenia...
18.04.2017 16:59 autor: marszym
na pomoc Państwa nie ma co liczyć. W 2011r. też było sporo szumu medialnego...
Sadowników nie stać na takie płace
18.04.2017 15:21 autor: jonatansad
może te zmiany by weszły w życie wcześniej ,problem w tym ze sadowników nie...
Przymrozki 17/04/2017r.
18.04.2017 07:57 autor: transporter
Ciekawie sięułożyły tematy na f0rum i tu cytuję ,,Przymrozki-17.04.2017...
Przymrozki 17/04/2017r.
17.04.2017 22:48 autor: jerzy45
Gwoli ścisłości... Dzisiaj kończy się dopiero 17 kwietnia. Do zimnej Zośki...
Szansa na opłacalną produkcję...
17.04.2017 18:21 autor: artemida
"Przyjdzie walec i wyróóówna" jak śpiewał Młynarski. Utrzymywanie, na...
Szansa na opłacalną produkcję...
17.04.2017 08:52 autor: mutemute
Witaj jerzy45. Fajnie , że znów tu jesteś. Przyjemnie poczytać inteligentne...
Szansa na opłacalną produkcję...
16.04.2017 20:35 autor: jerzy45
...walduś... To nie demagogia czy populizm. To raczej wrodzony defetyzm tak...
Szansa na opłacalną produkcję...
16.04.2017 20:27 autor: jerzy45
Masz rację jaceo1... Ja też stoję przed tym problemem, do którego doszedł...
Szansa na opłacalną produkcję...
16.04.2017 20:21 autor: jerzy45
cyt...."Przy tak dużych różnicach cenowych, nie opłacalna jest produkcja...
Ekologiczny sad – to się opłaca ?
16.04.2017 15:42 autor: artemida
Podobnie oceniam skalę produkcji czyli, praktycznie biorąc ...nie ma tematu.
Sadowników nie stać na takie płace
15.04.2017 21:35 autor: farmer4
to chyba nie aktualne...
Szansa na opłacalną produkcję...
15.04.2017 13:27 autor: Demix
Dla sprzedających sadownictwo może się kończy, a prezesi sortowni tylko...
Szansa na opłacalną produkcję...
15.04.2017 12:51 autor: waldus
Wszelkie dywagacje o opłacalność sadownictwa są bez jakiegokolwiek sensu, bo...
Ekologiczny sad – to się opłaca ?
15.04.2017 10:47 autor: zandarski
Skala jest tak mała że trudno oszacować. Pewnie poniżej 0,5%. A te minusy i...
Szansa na opłacalną produkcję...
13.04.2017 23:08 autor: Mateusz29
Przy ok 4 mln jabłek to ani jakość snu żadne cuda nie pomogą tylko powrót...
Szansa na opłacalną produkcję...
13.04.2017 08:04 autor: jaceo1
Niestety prawda jest taka , że zdolniejsze i cwańsze dzieciaki uciekają od...
Szansa na opłacalną produkcję...
13.04.2017 06:00 autor: jacenty82
Firmy handlujące poszły na łatwiznę. Towaru pod dostatkiem, więc podnoszą...
Szansa na opłacalną produkcję...
13.04.2017 00:16 autor: Turysta
Demix napisał jak w "realu" wyglądają koszty i zyski... Gdy czytam ostatni...
Szansa na opłacalną produkcję...
12.04.2017 20:14 autor: Demix
To może jakieś kalkulacje, bo mnie jakoś nie przekonuje ponoszenie jeszcze...
Ekologiczny sad – to się opłaca ?
12.04.2017 14:42 autor: zandarski
A jak 50% sadowników przeskoczy na ekologię to cena towaru poleci w dół i...
Szansa na opłacalną produkcję...
12.04.2017 00:04 autor: Spartan300
Polacy zjadają jedną szóstą jabłek produkowanych w kraju, w związku z tym...
Ekologiczny sad – to się opłaca ?
11.04.2017 20:51 autor: rodecro
To jest dobre, ale dla tych z Wiejskiej, papier wszystko przyjmie więc...
Szansa na opłacalną produkcję...
11.04.2017 20:44 autor: rodecro
Jak przyjdą mrozy to Idared sam obleci, mały wiatr i go strząśnie ;-) a co...
Sadowników nie stać na takie płace
11.04.2017 18:25 autor: Kostek7
Wiadomo że wtedy każdy powie że ten człowiek jest u niego poniżej 30 dni....
Sadowników nie stać na takie płace
11.04.2017 17:31 autor: sylwek100
Dopiero w styczniu 2018?.Szkoda, na inne ustawy starczała jedna noc.
Ekologiczny sad – to się opłaca ?
11.04.2017 15:49 autor: artemida
Dzielą mi plusy/minusy ale nikt nie napisał jaka jest skala produkcji...
Szansa na opłacalną produkcję...
11.04.2017 14:06 autor: encleadus
A to nie jest tak, że podczas trzęsienia obrywają się zawiązki i na...
Szansa na opłacalną produkcję...
11.04.2017 11:05 autor: jabuszko77
Ja bym już tak nie wpędzał sadowników w dalsze kłopoty . Bo i tak wielu...
Szansa na opłacalną produkcję...
11.04.2017 06:46 autor: wandalin
bardziej przekonuje mnie wróżenie z kart
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 20:48 autor: grisza1988
W słowniku gospodarczym że osoba cywilna lub prawna jeśli prowadzi odrębną...
Ekologiczny sad – to się opłaca ?
10.04.2017 18:26 autor: artemida
A jaka jest skala produkcji w ekologicznej produkcji np. jabłek?
Szansa na opłacalną produkcję...
10.04.2017 18:00 autor: Turysta
Panie Profesorze , tak na spokojnie w jaki sposób mają utrzymać się ,...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 13:10 autor: karolkarolkarol
Jest tu cytat z gazety wyborczej ile to Niemcy(i nie tylko oni) zarobili na...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 08:37 autor: artemida
Ja też traktuję to jako cud. Był cud w Kanie, było cudowne rozmnożenie ryb...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 08:20 autor: sylwek100
To wytnij wszystkie drzewa i wyprowadź się nad morze.
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 08:12 autor: BHO
Bilans to nie tylko suma wpłat i wypłat, ale przede wszystkim ile z tych...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 07:14 autor: BHO
Tlen, którym oddychamy produkują oceany, a nie drzewa. Polecam głębiej...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 07:13 autor: sylwek100
...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 07:07 autor: BHO
Wpisałem w wyszukiwarkę hasło "bilans wpłat do UE 2004-2014 i wiecie co....
Pracownicy sezonowi - zmiana...
10.04.2017 06:55 autor: sylwek100
"Na polityce znają się wszyscy, na sprawach związanych z sadownictwem...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
09.04.2017 21:25 autor: maroni
Wiem z doświadczenia, że w fazie zielonego lub białego pąka w pestkowych, a...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
09.04.2017 17:08 autor: rewers
Wiśnie to na pewno nie zakwitną na Wielkanoc. Od tygodnia jest takie...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 15:39 autor: jurol
Ta cala legislacja nie nadąża za dynamiką zmian.Zniesienie wiz dla...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
09.04.2017 15:28 autor: jurol
Wegetacja postępuje prawie tak samo zachod i południe kraju.Na Wielkanoc...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 15:07 autor: jacenty82
Mierny bierny, ale wierny. To tak jak jak z tym mężem - "Mój mąż z zawodu...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 13:33 autor: grisza1988
Może i tak ale gdyby nie wspólnota to część ROLNICTWA i wszystkich gałęzi...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 13:28 autor: grisza1988
stworzenie funduszy unijnych spowodowało rozszerzenie horyzontu inwestowania...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 12:34 autor: artemida
Może trochę polemiki z Drupim. PSL miał w koalicji 11% głosów i 3...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 12:04 autor: napster2354
No chyba żart fundusze unijne to troszkę mistyfikacja w niektórych...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 10:50 autor: sylwek100
"Polska bez funduszy unijnych by zginęła".Oj nie zgodzę się z tobą,...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
09.04.2017 10:22 autor: jacenty82
To jakoś nisko, w zeszłym roku od przymrozków w PZU było bodajże 7%
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
09.04.2017 10:14 autor: piotrek197704
Czyli przy ubezpieczeniu na 40000 złotych - 860 złotych koszt ubezpieczenia ha.
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
09.04.2017 10:13 autor: piotrek197704
Podobno 2,15 % z ha.
Pracownicy sezonowi - zmiana...
09.04.2017 08:42 autor: grisza1988
Unia Europejska to taka instytucja która deklaruje swoim wspólnikom pomoc...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 20:03 autor: jacenty82
Drupi - oczekujesz dopłat do produkcji tlenu? Dobrze się czujesz?
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 19:20 autor: napster2354
Nie ma już żadnej partii wiejskiej i raczej takiej nie będzie ani PO ani PiS...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 19:19 autor: napster2354
Protest rolników czasem tylko im szkodzi u mnie jeszcze przd wyborami...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 18:53 autor: artemida
Za poprzedników można było umrzeć z nudów. Dziś nareszcie można się...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 18:12 autor: Drupi
artemida.. nie wiem za kim ty jesteś ale PSL która uchodzi za niby partje...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 11:26 autor: artemida
Nic nie rozumiem, do kogo "pijesz" i o co Ci chodzi LL??? Czy nie lepiej -...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 10:56 autor: LaakiLuk
Pani artemido gdy pani jest tak źle to proszę na skargę do Szulca ...Ja do...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
08.04.2017 07:38 autor: artemida
n2354 - a na kogo głosowali rolnicy/sadownicy??? Ileż to "psów nawieszano" na...
Sprzedam Salmag w BB
07.04.2017 21:07 autor: Malvin
Cześć, dałoby radę przyjeżdżać i sypać prosto do siewki? Bo ja tu jestem...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
07.04.2017 15:18 autor: napster2354
Właśnie w tym tkwi największy problem że w naszym kraju obywatele kompletnie...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
07.04.2017 14:49 autor: artemida
Na polityce znają się wszyscy, na sprawach związanych z sadownictwem -mniej.
Pracownicy sezonowi - zmiana...
07.04.2017 13:45 autor: jaceo1
Może byście wreszcie skomentowali coś rzeczowo i merytorycznie a nie do...
Pestycydy z zagranicy kuszą...
07.04.2017 13:08 autor: sylwek100
Prędzej kupię podróbkę w hurtowni czy sklepie w naszym kraju niż od gościa...
Pestycydy z zagranicy kuszą...
07.04.2017 12:29 autor: dido1974
Mogą być podróbki ale wcale nie muszą a dlaczego ludzie kupują bo są...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
07.04.2017 09:09 autor: Bartolomeo
@karolkarol nie wiem, czy mamy tylu samu generałow, skoro w samej armii...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
07.04.2017 08:23 autor: artemida
A czy to normalne że Minister Rolnictwa ucieka z Sejmu aby mu zadawano pytań?...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
07.04.2017 07:10 autor: karolkarolkarol
Kolego czy to normalne że mieliśmy tylu generałów co USA. Czy własny kraj...
Pracownicy sezonowi - zmiana...
06.04.2017 22:40 autor: napster2354
Bardzo możliwe że za mnie została już tylko modlitwa :D Ale lepiej pomodlić...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
06.04.2017 11:27 autor: SlawekS
PZU otrzymałem informację, że dopiero po 15 kwietnia będą znali stawki ;)
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
06.04.2017 08:00 autor: marszym
W 2014r rivan 9.04 byl w pelni kwitnienia. Gdzie sie ubezpieczacie od samych...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
06.04.2017 07:37 autor: Marcin8787
Tak rozwinietych pąków o tej porze nie pamietam, na czeresni np poznanskiej...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
06.04.2017 07:35 autor: pit2015
Na 15 04 prognozowane są przymrozki a jeszcze 15 05 , przed nami wiosna...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
05.04.2017 22:29 autor: marszym
nie ma reguły, czasami kwitło w maju i wymarzło ,czasami w połowie kwietnia...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
05.04.2017 21:29 autor: nikodem24
Ta szybka wegetacja jeszcze nam pokaże swoje drugie oblicze:( nie wierzę ze to...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
05.04.2017 13:54 autor: Green25
Delan? Ja bym spokojnie jeszcze dał miedź ,co zresztą uczyniłem . Sadownicy...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
05.04.2017 09:40 autor: Mateusz29
Duże ryzyko że uszkodzi kwiaty jak nie przychamuje pogoda tej wegetacji....
Pracownicy sezonowi - zmiana...
05.04.2017 08:52 autor: RADEK30
W sekcie to ty chyba jesteś za takiego jak ty to można się tylko modlić...
ARR: Dodatkowe limity na...
05.04.2017 07:22 autor: sylwek100
Na początku proponowali niebotyczne stawki, chyba coś około 80 gr, lecz w...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
05.04.2017 00:05 autor: Turysta
W mojej części Mazowsza - gmina Teresin - podejrzewam że mamy około doby...
Wielkopolskie sady - 04/04/2017
04.04.2017 23:19 autor: Mateusz29
Na Sądeckim to samo nawet mnie dziwi że w wielkopolska i też tak równo...
ARR: Dodatkowe limity na...
04.04.2017 23:16 autor: kamilwr
współczynnik 0,00 strona arr
ARR: Dodatkowe limity na...
04.04.2017 21:30 autor: wania1234
Był wałkowany, tylko że UE nie narzuca konkretnych za 1m3 wody, są kraju...