| Parametry pryskania [wiadomość #19507] |
nie, 05 październik 2008 18:50  |
blasiak Wiadomości: 2 Dołączył(a): marzec 2008 |
Nowy |
|
|
|
Proszę o pomoc .Jestem początkującym sadownikiem, po objęciu gospodarstwa sadowniczego po teściach 3,13 ha. kila lat pryskałem starą Ślęzą teraz zmieniłem na nową 1014 z wirnikiem na 14 dysz Albus żółte i czerwone i pojawiły się problemy . Dawniej wypryskiwałem 1,5 do 2 ślęz teraz 1 .proszę o podanie parametrów pryskania t/j ciśnienia ,na jakim biegu należy jeździć ciągnikiem C-330
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Odp: Parametry pryskania [wiadomość #19698 (odpowiedź na #19507) ] |
wto, 14 październik 2008 20:50   |
grisiu23 Wiadomości: 24 Dołączył(a): styczeń 2008 |
Początkujący |
|
|
Widze,ze tu sami profesjonalisci!
nie wazne ktorym biegiem kto jezdzi!oprysk to sprawa indywidualna!
najpierw trzeba sie zdecydowac,jaka iloscia wody pryskac na 1ha,najczesciej pisze na opakowaniu srodkow chemicznych.ale na
przyklad: na grzyba mozna pryskac 300-500 litrow,ale na robaka,wszelkiego typu 500-1000.wszystko zalezy,od czasu i potrzeby!kazda dysza ma swoj numer i sa tabele,ktore podaja ilosc pryskanej wodny na minute.jesli nie masz tabeli,to zmierz sam.pryskaj do butelki przez dokladnie 1 minute i zmierz ilosc wody.podam rownanie do obliczenia pryskanej cieczy na hektar:
[B]Ilosc cieczy wszystkich dysz(l/min) x 600
ten wynik podzielic przez predkosc (km/h) x szerokosc rzadkow(m)/B]
przyklad: 11,2 l/min x 600= 6720
7,5 km/h x 3,40 m =25,5
6720 / 25,5 = 263,5 l/ha
pryskamy 263 litry na hektar.
Tym ktorzy nigdy nie pryskali,polecam ksiazki!czytac czytac czytac! nie oczekujcie gotowcow od innych,uczcie sie sami,i na wlasnych bledach. bo kazdy pryska jak mu sie podoba!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Odp: Parametry pryskania [wiadomość #23825 (odpowiedź na #22638) ] |
pon, 09 marzec 2009 19:48   |
 |
pomolog Wiadomości: 3194 Dołączył(a): styczeń 2007 |
Maniak |
|
|